Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی کردستان اظهار داشت:از زمانی که برای نخستین بار به طور رسمی در  اسفند ۹۸ ورود کرونا به کشور اعلام شد ، این ویروس با خود محدودیت‌ها و دوران قرنطینه را به وجود آورد، دورانی که در کنار شرایط تحریم و فقر اقتصادی، ساعات تماس زوج‌ها و مدت زمان تعامل آن‌ها را با یکدیگر بیشتر کرد و اختلافات زناشویی افزایش یافت و آتش خشم در خانه‌ها را شعله‌ور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمیان افزود:خشونت خانگی در ایران اغلب به موارد اعمال زور و تضییع حق از سوی یکی از اعضای خانواده (اغلب مرد) نسبت به دیگر اعضا (اغلب زن و کودک) اطلاق می‌شود و عموما در اصطلاح عامه به ضرب و شتم زن و کودک می‌پردازد.

او ادمه داد:گرچه زنان و مردان هر دو تحت تأثیر خشونت خانگی قرار می‌گیرند، اما میزان بروز و شدت آن در زنان بسیار بیشتر است به گونه‌ای که از هر ۳ زن یک نفر و از هر ۷ مرد یک نفر دچار انواع خشونت‌های خانگی می‌شوند.

معاونت امور توسعه و پیشگیری بهزیستی کردستان بیان کرد:اپیدمی کرونا و قرنطینه، خانواده‌ها را بیشتر کنار هم قرار می‌دهد و با توجه به اینکه سبک زندگی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تغییراتی را در کانون خانواده ایجاد می‌کند، طبیعی است که پررنگ‌ترین اثر آن در خانواده و سپس در اجتماع پدیدار می‌شود. علاوه بر تغییر سبک زندگی و کاهش تعاملات و مراودات بین فردی و ارتباطات، کرونا باعث شد که خیلی از سرپرستان خانواده‌ها شغلشان را از دست بدهند و همین در خانه ماندن علارغم آن باعث بروز استرس و اضطراب درخانواده‌ها و در نتیجه ایجاد خشونت شد.

کریمیان گفت: ما متاسفانه در بحث کرونا آمادگی ذهنی و روانی شرایط و الزامات دوران کرونا در استان و سایر نقاط کشور وجود نداشت و نتوانستیم خود را با این شرایط تطبیق دهیم.

او افزود:مسائل مختلفی مانند اعتیاد، بیکاری، عدم تفاهم، فقر فرهنگی، انعطاف ناپذیری، توهین و تهدید، عدم تفاهم و مشکلات روان در دوران کرونا به آن‌ها دامن زد.

معاونت امور توسعه و پیشگیری بهزیستی کردستان اعلام کرد:در سال ۹۹، نزدیک به ۹ هزار تماس موفق داشتیم که بیش از ۸۵ درصد آن مربوط به کشمکش و تنش‌ها و اختلافات زناشویی بود؛ که بحث خیانت بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داد؛ و درصد کمی هم مربوط به فرزند پروری می‌باشد.

کریمیان تصریح کرد:این در حالی است که در سال60درصد تماس ها مربوط به اختلافات خانوادگی بود.

او عنوان کرد:در کردستان دو شماره تماس مشاوره ۱۴۸۰ که از ۸ صبح تا ۸ شب آماده جوابگویی به شهروندان کردستانی می‌باشد و اورژانس اجتماعی ۱۲۳که ۲۴ ساعته با هدف کاهش آسیب و مداخله در خشونت‌های خانگی در اختیار خانواده‌ها قرار گرفته است تا مشکلات خانوادگی را با این خط‌ها مطرح کنند.

و همین طور ۰۹۶۲۸ خط آگاه سازی اعتیاد به عنوان خط ملی اعتیاد، در خصوص افرادی که نمی‌دانند چگونه با افراد معتاد برخورد کنند می توانند با این سامانه تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خشونت خانگی بهزیستی ویروس کرونا خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش آمادگی استان یزد برای آمادگی در سامانه جدید بارشی

جانشین ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان یزد گفت: تمهیدات لازم برای شرایط آب و هوایی پیش رو در استان یزد اندیشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمدجواد ابوالحسینی اظهار کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی برای شهرستان‌های استان یزد، ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان تشکیل شد.

وی افزود: مصوب شد همشهریان از کوهنوردی خودداری کنند و از تردد در نزدیکی روخانه‌ها ومسیل‌ها جلوگیری شود.

جانشین ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان یزد گفت: همشهریان از تردد در فضاهای عمومی و تفرجگاهی تا پایان مخاطره بپرهیزند، همچنین آماده‌باش شهرداران و دهیاران و دستگاه‌های امدادرسان از دیگر مصوبات بود.

وی خاطرنشان کرد: همشهریان از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند و پرهیز از چرای دام را نیز مد نظر قرار دهند.

جانشین ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان یزد افزود: مقرر شده تا آب منطقه‌ای با همکاری دهیاری‌ها پاکسازی مسیل‌ها و رودخانه‌ها در نیز در برنامه داشته باشد.

کد خبر 749873

دیگر خبرها

  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • چرا تمدن‌ها با گذشت زمان شکننده‌تر می‌شوند؟ (+عکس)
  • افزایش آمادگی استان یزد برای آمادگی در سامانه جدید بارشی
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • همه دعوتند؛ مراسم «ستاره‌های دختران کُرد زمین» در سنندج
  • دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰