Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-سخنگوی شورای شهر مشهدمقدس گفت:  شورای شهر مشهد مخالف صددرصدی  خصوصی سازی، سازمان آتش‌نشانی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، 7 مهر روز مردان بزرگی است که با جانفشانی خود،  دل به آتش می‌زنند  تا جان و مال مردم را از میان شعله‌های سوزان آتش نجات دهند، مردانی با بال‌های آسمانی  که نامشان  در تاریخ  ثبت و ضبط شده، از حماسه پلاسکو گرفته تا مدرسه شین آباد، آتش سوزی برج سلمان در مشهدو .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نام این غیور مردان می‌درخشد.

در خراسان رضوی که جمعیتی بالغ بر 6و نیم میلیون نفر دارد، قریب به  2 هزارو پانصد  آتش‌نشان  برای نجات جان و مال مردم و زائرین شبانه روز خدمت می‌کنند. 

موسی الرضا حاجی بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد اظهارداشت: شورای ششم نگاهش به حوزه نیروی انسانی یک نگاه جهادی است.  قطعاً وضعیت و شرایط پرسنل سازمان‌ها، بخصوص سازمان آتش‌نشانی مورد تاکید ویژه شورای ششم خواهد بود.

وی افزود: در حوزه قراردادهای پرسنل، متاسفانه ناهماهنگی وجود دارد، هم در پرداخت حقوق پرسنل  و  هم تبدیل وضعیت آنان دنبال راهکار قانونی هستیم تا  تبدیل وضعیت  سریعتر انجام شود.

 حاجی بگلو ادامه داد: دنبال ایجاد ثبات شغلی برای نیروهای قرار دادی  چندین ساله هستیم تا دغدغه نداشته باشند چرا که بسیاری از آن‌ها قرار دادی هستند و این موضوع  برای سازمانی که با جان و مال مردم سروکار دارد و نیروهای ان شب و روز در حال خدمت‌رسانی هستند جالب نیست که از امنیت شغلی برخوردار نباشند. 

سهم حاشیه شهر مشهد از اعتبارات شهری باید افزایش یابدگشایش‌های اقتصادی و افزایش تعاملات در مشهد/ وزیر اقتصاد از ظرفیت‌های اقتصادی مشهد حمایت کردیک‌هزار و 230میلیارد تومان اوراق مشارکت در شهرداری مشهد منتشر شد

سخنگوی شورای شهر مشهد بیان کرد: پیگیر تبدیل وضعیت و سروسامان بخشیدن به قرارداد‌های اتش نشانان هستیم و قطعاً در بودجه 1401 توجه ویژه ای به  سازمان آتش نشانی خواهد شد.

وی افزود: سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد تنها در حوزه خدمات رسانی به زائران و مجاوران در شهر مشهد فعال نیست، حتی خارج از  شهرستان  نیز در بعضی مواقع خدمات‌رسانی می‌کند؛  پس قطعا در بودجه  1401,پیش‌بینی‌هایی خواهیم داشت تا بودجه این سازمان افزایش پیدا کند و در حوزه تجهیزات و ماشین آلات بروز سازمان آتش نشانی مشهد نیز اتفاقات خوبی رقم بخورد.

حاجی بگلو تاکیدکرد: شورای شهرمشهد صد در صد مخالف خصوصی سازی  است،  خصوصی‌سازی برای بسیاری از خدمات به خوبی در حال انجام است اما در آتش نشانی با جان و مال مردم سر و کار داریم و اینجا جایی برای کسب درآمد نیست، بلکه اینجا جایگاهی برای خدمت رسانی زائرین و مجاورین است .

وی اظهارداشت: نمی‌توانیم  سازمان آتش‌نشانی را به سمت خصوصی سازی ببریم و مخالف این موضوع هستیم و کوتاه نخواهیم آمد؛ چون اعتقاد داریم که سازمان وظیفه‌اش خدمات‌رسانی است نه سازمان کسب در آمد؛ ما به دنبال  خدمات هستیم اما وقتی خصوصی‌سازی شود، بیشتر دنبال درآمد هستند  تا خدمات  و شاید آن خدماتی که ما تصور می‌کنیم را نتوانند پاسخگو باشند؛ در نتیجه ما نسبت به خصوصی سازی  سازمان آتش نشانی کاملا مخالف هستیم .

سخنگوی شورای شهر مشهد در باره شرایط بیمه کارکنان و آتش نشانی گفت:سازمان آتش‌نشانی باید موضوع بیمه تکمیلی کارکنانش را در جلسات رسمی هیئت مدیره خود بررسی کند و مشکلاتی که سد راه خدمات‌رسانی به  پرسنل سازمان انجام  می‌شود  را رفع کند؛ قطعا قابلیت اصلاح  دارد  تا اگر خدای نکرده  نیروهای سازمان به هر دلیلی در حوادث  دچار آسیب و مشکل شدند در حوزه درمان مشکلی برایشان ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: در پرداخت حقوق آتش‌نشانان ناهماهنگی‌هایی وجود دارد و شهردار جوان مشهد قطعا پیگیر حقوق  این عزیزان  خواهد بود، سازمان آتش نشانی باید با دیگر سازمان‌های شهرداری متفاوت  باشد چرا که  شبانه روز با جانشان در حال خدمت‌رسانی به زائرین و مجاورین  هستند.

انتهای پیام/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان آتش نشانی شورای شهر مشهد جان و مال مردم خدمات رسانی خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۳۵ خودروی گرفتار در آب طی ۲۴ ساعت گذشته/ سقوط ۲ خودرو در کانال‌های آب و فوت یک نفر

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از رهاسازی ۳۵ خودروی گرفتار در آب طی ۲۴ ساعت گذشته و سقوط ۲ خودرو در کانال‌های آب و فوت یک نفر در پی بارندگی‌های رخ داده خبر داد.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در پی بارش‌های شدید بهاری (ظهر روز گذشته تا امروز) تماس‌های برقرار شده با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی وضعیت زرد مبنی بر بارش شدید و آب‌گرفتگی، چند ساعت قبل از شروع بارش‌ها علاوه بر آمادگی کامل ایستگاه‌های ۲۷ گانه و حضور افسران کشیک و مسئولان ستاد سیل سازمان، تجهیزات آب‌کشی و پمپ‌های مکنده در وضعیت آماده‌باش کامل قرار گرفت و با توجه به حجم بالای عملیات‌های امداد و نجات، ۶۰ نفر نیرو از شیفت استراحت فراخوان شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: امدادرسانی به ۸۰ مورد آب‌گرفتگی منازل و مجتمع‌های مسکونی و امدادرسانی به دو مورد سقوط خودرو در کانال‌های آب اطراف شهر و محبوسی سرنشینان از جمله اقدامات انجام شده است که بر اثر سقوط خودرو به کانال اصفهانک، یک نفر جان خود را از دست داد.

شریعتی ادامه داد: امدادرسانی به دو مورد آب‌گرفتگی خودرو به صورت کامل و محبوسی سرنشینان (خروجی دوم رینگ اتوبان شرق)، ۳۵ مورد رهاسازی خودروی گرفتار و خاموش شده در آب و امدادرسانی به ۱۰ مورد آب‌گرفتگی کامل مراکز تجاری به خصوص طبقات زیرین از جمله دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌رود.

وی گفت: شاهد یک مورد آب‌گرفتگی یکی از مراکز استراتژیک و حساس مرکز شهر، آب‌گرفتگی محل گودبرداری ساختمان‌های بزرگ، آب‌گرفتگی زیرگذر و اتوبان‌ها و مسیرهای اصلی شهر بودیم و رفع خطر از اتصالی برق در اثر آب‌گرفتگی در یکی از بیمارستان‌های بزرگ نیز انجام شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: تأخیر احتمالی در اعزام تیم‌های عملیاتی نجات در بعضی از مناطق، تنها به دلیل حجم بالای حوادث منطقه، ترافیک شدید در معابر و تصادفات، زمان‌بر بودن بعضی از عملیات‌های امدادی با توجه به حجم سیلاب و پس‌زدگی چاه‌های آب و فاضلاب در معابر و منازل بوده است.

کد خبر 750302

دیگر خبرها

  • گرفتار شدن ۳ خودرو در گل و لای اتوبان شهید خرازی
  • امدادرسانی به ۳۵ حادثه دیده سیلاب در ایلام
  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه
  • مهار آتش سوزی انبار و کارگاه بزرگ ذغال سازی در مشهد
  • رهاسازی ۳۵ خودروی گرفتار در آب طی ۲۴ ساعت گذشته/ سقوط ۲ خودرو در کانال‌های آب و فوت یک نفر
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم
  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • رفع کمبودهای اعتباری اردبیل از محل مولدسازی