Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بر اساس مقاله جدیدی که در مجله علمی «JAMA Psychiatry» منتشر شده است، افراد مبتلا به افسردگی، اختلال دوقطبی و اضطراب همگی دارای «مشکلی میکروبی» در روده هستند که سبب التهاب می‌شود.

به گزارش کینگز کالج لندن، این پژوهش، پیوند‌های عجیبی بین روده و مغز و بین افسردگی و انواع خاصی از باکتری‌های روده را به نمایش درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، تیمی از محققان در انگلیس ۵۹ مورد از تنوع باکتری‌های روده در بزرگسالانی را که از مجموعه‌ای از اختلالات روانی از جمله افسردگی، بیش فعالی، کم توجهی، اضطراب و وسواس رنج می‌بردند، مورد بررسی قرار دادند.

این مطالعه سرانجام نشان داد که اثراتی میکروبی وجود دارد که در تعدادی از شرایط مختلف روانپزشکی مشترک است. به طور خاص، افرادی که از افسردگی، اضطراب، اختلال دوقطبی و روان پریشی رنج می‌برند، افزایش سطح باکتری به نام «Eggerthella» را نشان دادند که قبلاً با التهاب دستگاه گوارش ارتباط داشت.

ویکتوریا نیکولووا (Viktoriya Nikolova) از محققان این پژوهش در این خصوص گفت: متوجه شده ایم که بین سلامت روده و شیوع بیماری‌های روانی، همپوشانی قابل توجهی وجود دارد.

گفتنی است این تحقیق با بودجه شورای تحقیقات پزشکی انگلیس و موسسه ملی تحقیقات بهداشتی مادسلی به انجام رسیده است.

پربیننده ترین نحوه دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا + لینک ارده شیره ، این خوشمزه شفا بخش با طبعی گرم آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۷/۶) این دانه فقط مرگ را درمان نمی کند آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۷/۷)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اختلالات روانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۱۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت نشانگر تشخیص اختلالات گوارشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امکان استفاده از این وسیله از سوی خود بیمار و هزینه کمتر نسبت به غربالگری آزمایشگاه‌ها از ویژگی‌های این نشانگر تشخیص زود هنگام سرطان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر کشور به گزارش مربوط به نیکا شاکرمی؛ عملیات روانی است
  • کشف یک «زیستگاه» عظیم در عمق چهار متری خشک‌ترین صحرای جهان
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • ساخت نشانگر تشخیص اختلالات گوارشی