Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی امروز در مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس و روز بسیج پیشکسوتان در صحن جامع پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: در همه کشورهای دنیا، تجلیل از مدافعان آن سرزمین یک ارزش ملی محسوب می‌شود و حتی در کشورهایی که به ناحق و با نیت تجاوز به ملت‌های دیگر، جنگی به راه می‌اندازند، کشته‌شدگان میدان نبرد گرامی داشته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: این شرایط، جنگ هشت‌ساله ما که دفاع از وطن بود، تحمیلی و مغایر با خواست و اراده ما بود و شهدای گلگون‌کفنی از اقشار و آحاد مختلف مردم، مظلومانه در آن به شهادت رسیدند، اهمیت و ارزش مضاعف دارد و مقدس‌ترین دفاع نظامی در طول تاریخ است.

وی یکی از مهم‌ترین وظایف نهادهای متولی در مقوله فرهنگ را گسترش معارف دفاع مقدس دانست و گفت: انتقال معارف دفاع مقدس و تبیین صحیح آن به جوانان نسل امروز، رمز خلاصی از مشکلات و ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی است.

سعیدی ادامه داد: فضای مجازی که امروزه به یکی دیگر از عرصه‌های جولان و تاخت‌وتاز عناصر معاند تبدیل شده اما این ظرفیت را دارد که به عطر معارف دفاع مقدس آراسته شود و از همین بستر برای انتقال و نشر مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی استفاده‌های شایسته‌ای صورت بگیرد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا بر ضرورت بزرگداشت همه فرماندهان نیروهای مسلح و پرهیز از یک‌جانبه‌گرایی تاکید و اظهار کرد: برادری و وحدت میان رده‌های مختلف نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج باعث شد تا تجربه و دانش فرماندهان ارتشی با ابتکار و شجاعت فرماندهان سپاه تلفیق شود و عملیات‌های پیروزمندانه‌ای که در دوران دفاع مقدس طراحی و اجرا شد، به خاطر این بود که نیروهای مسلح ما مکمل هم شدند.

وی ابراز کرد: در مراسمات مربوط به گرامیداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس نباید فقط بر شهدای ارتش، سپاه یا بسیج تمرکز داشته باشیم زیرا حقیقت جنگ این بود که همه اتفاقات آن در سایه همگرایی و وفاق همه نیروها و با استعانت از تدبیر حضرت امام (ره) روی می‌داد.

سعیدی تشریح کرد: دشمن ما در دوران دفاع مقدس شکست خورد و با گذشت ۴۱ سال از آغاز جنگ تحمیلی، دشمنان ملت ایران همچنان در برابر معارف و ارزش‌های دفاع مقدس آسیب‌پذیر هستند و فرهنگ شهدا هنوز هم بر آنان غالب است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا فضای مجازی انقلاب اسلامی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۲۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن کارگر عصر دوشنبه در جلسه‌ای را که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، با بیان اینکه همه مردم از هر قوم، زبان و دینی در دفاع مقدس سهم داشتند، اظهار کرد: هیچ فردی نمی‌تواند دفاع مقدس را انحصاری کند چرا که همه اقشار جامعه در آن نقش داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس را به نسل امروز انتقال دهیم، افزود: این داشته باید به عنوان میراث از آن نگهداری شود تا در اختیار آیندگان قرار گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: اگر چه به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس زیاد پرداخته نشده است اما باید گفت نقش این قشر از جامعه کمتر از مردان نبود و نباید آن را به فراموشی سپرد.

وی یادآور شد: تا کنون اقدامات خوبی از سوی استان گلستان برای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته است که بسیار مورد توجه است.

کار گر از افتتاح پنج موزه دفاع مقدس در پنج استان کشور خبر داد و اظهار کرد: این پروژه امسال در سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در استان‌هایی چون گلستان، لرستان، گیلان، زنجان و قزوین به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6098778

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • روایت اسارت؛ از پیروزی اسرای ایرانی بر فرماندهان عراقی تا جرزنی بعثی‌ها