Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان نماینده رشت و خمام در مجلس، از تدوین ساز و کار لازم برای ساماندهی نانوایی‌ها و توزیع آرد در شهرستان‌های رشت و خمام خبر داد و گفت: در این حوزه بازدیدهای میدانی خوبی انجام شد و مطالبات مردم با جدیت پیگیری می‌شود.

محمدرضا احمدی سنگری در گفت وگو با خبرنگاران، مشکلاتی که این روزها در استان گیلان به ویژه شهرستان‌های رشت و خمام در بحث کمبود آرد و یا تعطیلی نانوایی‌ها به وجود آمده است را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: در بازدیدهای میدانی از بخش‌های تابعه شهرستان‌های رشت و خمام، موجی از نارضایتی مردم شریف بخش‌های خشکبیجار، کوچصفهان، سنگر، لشت نشا و بخش مرکزی رشت و خمام را شاهد بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دغدغه‌های مردم در خصوص دیر پخت کردن یا تعطیلی صبح الی ظهر یا تعطیلی کامل برخی نانوایی‌ها بوده است، عنوان کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده در سطح شهرستان‌های رشت و خمام و بخش‌های تابعه نسبت به شناسایی مشکلات و موانع این مسیر اقدامات لازم انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه درخواست برگزاری جلسه‌ای جهت بررسی این مشکلات با همکاری معاون اقتصادی استاندار با هدف رفع مشکلات مردم مطرح شد، گفت: با پیگیری‌هایی که انجام دادم نهایتا جلسه‌ای با حضور بخشداران در استانداری تشکیل و مصوباتی هم در آن مقرر شد.

احمدی، مصوبات جلسه مذکور را تشریح کرد و افزود: مقرر شد بخشداران هر بخش به عنوان مسئول کارگروه آرد و نان هر بخش باشند تا اختیار لازم به بخشداران هر بخش داده شود و بتوانند نانوایانی که در سطح بخش به درستی عمل می کنند مورد تشویق قرار گرفته و بالعکس با افرادی که آرد را برای مصارف غیر از پخت نان استفاده می‌کنند برخورد شود.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس، تدوین ساز و کاری منظم و ساماندهی نانوایی‌ها و همچنین نحوه توزیع آرد را از دیگر مصوبات جلسه اعلام کرد و متذکر شد: انتظار داریم با اقدامات و زمینه سازی که انجام شد، نظارت به درستی صورت گیرد تا دیگر افرادی حق نداشته باشد بی‌دلیل اقدام به تعطیلی نانوایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه مقرر شده حتما نانوایان ساعات فعالیتشان را در محل قابل مشاهده مردم سردرب نانوایی قید کنند، اضافه کرد: متاسفانه خلاء نظارت‌ها، زمینه ساز استقرار بی نظمی می‌شود و باید دستگاه‌های متولی در این حوزه قوی‌تر و بهتر عمل کنند و پایش‌های مستمر را در دستور کار خود قرار دهند.

احمدی، در بخش دیگری با اشاره به اینکه مردم مجلس را به عنوان نهاد قانونگذاری می‌شناسند، اما رکن اصلی قوه مقننه در کشور وظیفه دیگری هم بر عهده دارد و آن نظارت است اظهار کرد: اهمیت وظایف نظارتی مجلس کمتر از وظیفه قانونگذاری در آن نیست و نمایندگان هم نسبت به این امر اهتمام خوبی دارند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نگاه اول عنوان قوه مققنه را بیانگر قوه‌ای که خانه ملت در راس هرم آن قرار دارد عنوان کرد و یادآور شد: تصور اینکه تنها وظیفه این قوه، وظیفه قانونگذاری است به ذهن متبادر می‌شود در حالی که نظارت نیز از اهمیت بسیار فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

وی نظارت بر عملکرد تمام دستگاه‌ها را تکلیف مهم خانه ملت دانست و تصریح کرد: عناصر اساسی تشکیل دهنده قوه ‌مقننه، نمایندگان منتخب ملت هستند که به پشتوانه آرای مردم به کرسی مجلس راه یافته‌اند؛ بنابراین مکلف هستند که به عنوان نهاد ناظر جهت حفظ حقوق افراد جامعه تلاش داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با تاکید بر اینکه اهمیت نظارت به حدی است که تا اندازه زیادی نظم و یا هرج و مرج به چگونگی این نظارت بستگی دارد گفت: عملکرد صحیح مجلس می‌تواند زمینه‌ساز محو بسیاری از مفاسد شود و همچنین عدم استفاده و یا استفاده نادرست از این حق خود عامل ایجاد فساد می‌شود.

احمدی، وظیفه نظارتی مجلس را همسنگ وظیفه قانونگذاری مجلس اعلام و خاطرنشان کرد: در بازدیدهای میدانی که از بخش‌های تابعه شهرستان‌های رشت و خمام داشتم شاهد موجی از عدم نارضایتی مردم از نیازهای اولیه آنان بودم و تلاش می‌کنم در راستای عمل به وظیفه نظارتی تا جایی که امکان‌پذیر است به خواسته‌های مردم رسیدگی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آرد نانوايي محمدرضا احمدی شهرستان های رشت و خمام رشت و خمام نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۲۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت ضعف‌هایش را انکار نکند، گفت: مهمترین ضعف دولت این است که نتوانست از افراد خیلی قوی استفاده کند درحالی که برای حل مشکل نیاز است به سراغ افراد توانمند برویم.

مهدی باقری در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در رابطه با عملکرد دولت در مهار تورم، اظهار داشت: ما نمی گوییم عملکرد دولت صد در صد رضایت بخش بود اما ارزیابی بنده از عملکرد اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲، این است که پای کار آمد و عزم جدی داشت اما در همین حد که می بینیم، موفق بود.

وی با اشاره به موانع تحقق اهداف دولت، گفت: دولت باید عزم جدی برای تحقق اهدافش داشته باشد لذا باید به سراغ تقویت کابینه اش برود اما این به معنای تغییر نیست؛ ما لزوما به دنبال مچ گیری و تغییر وزرا نیستیم بلکه دولت باید بُعد مسوولین اجرایی را به هر طریقی تقویت کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت خودش باید ضعف هایش را بازگو کند و آنها را انکار نکند؛ مهمترین ضعف دولت این است که نتوانست از افراد خیلی قوی استفاده کند درحالی که برای حل مشکل نیاز است به سراغ افراد توانمند رفت. نماینده ها با مداخلات در انتسابات، اثرهای منفی گذاشتند اما خود دولت هم جدی نبود و به نظر من آقای رییسی جدیت لازم در یافتن و آوردن افراد قوی به عرصه اجرایی کشور را، نداشت.

آقای باقری بیان کرد: در حوزه اقتصادی کشور، انتظار داشتیم که دولت پهلوان ها را روی کار بیاورد اما این اتفاق رخ نداد این انتقاد هم لزوما در سطح وزرا نیست؛ بلکه از رأس قوه مجریه تا سطوح پایین‌تر در شهرستان ها هم، اولویت این نبوده که تیم های اقتصادی تقویت شود و حضور افراد قوی را شاهد نیستیم.

وی اظهار داشت: پیش بینی من از آینده این است که قطعا روزهای بهتر اما چالش های بیشتری هم خواهیم داشت؛ کشور ما به لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … در بَعد بین المللی و حتی داخلی، با مشکلاتی مواجه است؛ درواقع رقابت سیاسی و اجتماعی خوب است اما بعضا رویکرد منفی پیدا کرده و به ضرر مردم تمام می شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد