Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:42:33 GMT

۷۰ درصد صادرات استان اردبیل سهم سیب زمینی است

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۲۵۸۸

۷۰ درصد صادرات استان اردبیل سهم سیب زمینی است

ارژنگ عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با آغاز برداشت محصول سیب‌زمینی از اوایل شهریورماه کار صادرات این محصول در کنار فرآوری آن در صنایع تبدیلی استان با جدیت پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در فرآیند خرید سیب‌زمینی از زارعین و صادرات آن وجود ندارد و تلاش مؤثری را انجام داده‌ایم تا این محصول به قیمت مناسب به بازار عرضه شده و صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز به میزان مورد نیاز ذخیره‌سازی را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در کنار تأمین نیاز بازار داخلی در کشور و همچنین صنایع تبدیلی و تکمیلی، بخشی از محصول تولید شده در استان به کشورهای همسایه صادر می‌شود که در نیمه اول امسال ۵۰ هزار تن سیب‌زمینی از گمرک بیله‌سوار به آذربایجان و کشورهای آسیای میانه صادر شده است.

عزیزی صادرات ۶۸ هزار تن محصولات متنوع کشاورزی را یادآور شد و افزود: ۷۰ درصد صادرات این محصولات مربوط به سیب‌زمینی بوده و مابقی نیز محصولات گلخانه‌ای، باغی و لبنی است که از طریق صنایع فرآوری شده و روانه بازار مصرف خارجی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر روزانه ۳۰ تا ۴۰ کامیون سیب‌زمینی به میزان ۷۵۰ تن از طریق گمرک بیله‌سوار به کشور آذربایجان صادر می‌شود.

عزیزی به عزیمت ۱۰۰ کامیون یخچال‌دار از طریق این گمرک بیله‌سوار اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل تراکم حضور کامیون‌های یخچال‌دار در گمرک آستارا و طولانی شدن اعزام آنها به کشور آذربایجان مقرر شد بخشی از این کار از طریق گمرک بیله‌سوار آغاز شود.

وی به آغاز فصل زراعت پاییزه نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان‌های بیله‌سوار، پارس‌آباد و اصلاندوز جز مناطق حاصلخیز در کشت محصولات متنوع است، از آغاز سال زراعی سعی بر این است تا محصولات کم آب‌بر کشت و عملیات پرورش و برداشت آنها به موقع انجام شود.

عزیزی اضافه کرد: سعی بر این است تا در منطقه بیله‌سوار کشت محصول استراتژیک گندم و دانه‌های روغنی در بین کشاورزان به عنوان الگوی مناسب ترویج شود چرا که این محصولات کم آب‌بر بوده و بازدهی تولید مناسب دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: امیدواریم کشاورزان امسال در کشت محصولات به الگوی ارائه شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی توجه کنند تا در فصل خشکسالی با مشکلات و تنش‌های آبی روبه‌رو نشویم.

کد خبر 5316518

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرک بیله سوار صادرات سیب زمینی اربعین 1400 اربعین حسینی ویروس کرونا مرز مهران بوشهر هفته دفاع مقدس علامه حسن زاده آملی عکس استانها آمار کرونا واکسن کرونا گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی ایلام خراسان رضوی گمرک بیله سوار سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان

خرسندی گفت: پس از چندین سال برنامه‌ریزی و اهتمام برای رونق صادرات غیرنفتی شهرستان مراغه محصولات بخش کشاورزی سال زراعی گذشته به مقصد بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله کانادا، استرالیا، شیلی و روسیه صادر شد.

 خرسندی افزود: بیشترین میزان صادرات محصولات کشاورزی از این شهرستان با چهار هزار و ۳۰۳ تن به کشمش و خرما اختصاص دارد.

وی همچنین به صادرات ۹ هزار و ۵۰۰ تن سیب مرغوب این شهرستان به کشور‌های مختلف اشاره و بیان کرد: حجم تولید و کیفیت سیب شهرستان در سال گذشته به دلیل سرمازدگی پایین‌تر از سال‌های قبل بود.

خرسندی ادامه داد: این میزان سیب به کشور‌های پاکستان، عمارات، هندوستان و قزاقستان صادر شد اما بازار بسیار وسیعتری برای این محصول وجود دارد.

وی با بیان اینکه مراغه می‌تواند به عنوان پایانه صادرات محصولات کشاورزی منطقه نقش محوری ایفا کند اضافه کرد: قسمت عمده محصولاتی که از این شهرستان صادر می‌شود باغی و خشکبار است.

وی گفت: علاوه بر محصولات تولیدی در مراغه محصولات دیگری از جمله خرما در صنایع شهرستان فرآوری و پس از بسته‌بندی صادر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان