Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید تقی سهرابی در اجلاسیه مسئولان مدارس علمیه استان فارس با اشاره به اینکه حوزه علمیه برای کمک به دستگاه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در جهت کمک به حرکت در مسیر گام دوم انقلاب ضرورت دارد، اظهار کرد: سیاست از انقلاب بر عهده حوزه‌های علمیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در صدا و سیما سه وظیفه مهم در تولید پیام وجود دارد که از جمله آن تولید، پردازش به زبان عامه و سوم توزیع و انتشار محتوا، رسانه‌ها در پردازش و انتشار مشکلی ندارند؛ آنچه رسانه را به چالش می‌کشد تولید محتوا است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رسانه اشاره و عنوان کرد: توصیه مقام معظم رهبری به رسانه ترویج سبک زندگی اسلامی است. رسانه نیازمند کمک حوزه علمیه است تا سبک زندگی ایرانی اسلامی را تعریف کند و متوجه شود که سبک زندگی ایرانی و اسلامی دارای چه مولفه‌هایی است، از این رو ابتدا خود رسانه باید این سبک را متوجه شود تا بتواند مولد خوبی برای سبک زندگی ایرانی اسلامی شود.

او اظهار کرد: هیچ جایگاهی نمی‌تواند بهتر از حوزه‌های علمیه به کمک رسانه بیاید. همچنان که شنیدیم برنامه ریزی شده برای حضور حوزه‌های علمیه در آموزش و پرورش، بنابراین تعریف رسانه به صورت عام رسانه‌ای در تراز اسلام و جمهوری اسلامی یکی از ماموریت‌هایی است که حوزه‌های علمیه باید به کمک رسانه باید صورت گیرد.

سهرابی تصریح کرد: رسانه محصولی غیر بومی است که نیازمند بومی سازی است، و اگر در آینده نزدیک شاهد جمهوری اسلامی‌ها در کشور‌های اسلامی باشیم، شکل گیری نظام‌های مبتنی بر جمهوری اسلامی حق آنان است که طلب کند رسانه در تراز جمهوری اسلامی چیست، کار‌های مطلوبی انجام شده، اما کافی نیست

او بیان کرد: رسانه در تبلیغ برنامه‌های کودک و نوجوان باید چه خط و مشی را ادامه دهد تا مسیر دین و اسلام باشد، خط میان موسویقی حلال و حرام کدام است. این مواردی است که حوزه‌های علمیه باید به آن توجه داشته باشند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس با اشاره به ضرورت آموزش رسانه‌ای طلاب و روحانیون، عنوان کرد: منبر یک رسانه است؛ حوزه‌های علمیه در طول تاریخ وظیفه تربیت را داشته اند که موفق نیز بوده اند، تربیت نیروی انسانی برای منبر‌های جدید نیز باید در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صداوسیمای فارس رسانه ها تربیت نیروی انسانی حوزه های علمیه جمهوری اسلامی سبک زندگی حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۲۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام تبریک به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ اردیبهشت ماه روز  بسیج سازندگی گفت: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمود‌های حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی از شاخصه‌های برجسته‌ی «سازمان بسیج سازندگی» است.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام "بسیج سازندگی" از نهاد‌های روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیر قابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمود‌های حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته‌ی " سازمان بسیج سازندگی" است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ‌تر از گذشته تداوم یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیر حوزه‌های علمیه کشور: مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • رسانه‌ها بر ترویج حدیث اهل بیت(ع) سرمایه‌گذاری بیشتری کنند
  • مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • مقطع سطح ۴ در حوزه علمیه خواهران اردبیل اجرا می‌شود
  • شناسایی ۱۶ هزار میلیارد تومان ملک برای مولد سازی در هرمزگان
  • رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد معرفی شد
  • راه‌اندازی «مدارس سعادت» در دانشگاه آزاد اسلامی
  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است