Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، خادمی رئیس هیات نجات غریق و غواصی شهرستان محمودآباد گفت: باوجود وعده‌های داده شده به ناجیان، برخی از این افراد هنوز مطالبات سال گذشته را دریافت نکردند و همچنین حقوق ۲ ماه امسال نیز با وجود تمام شدن فصل کار ناجیان واریز نشده است.

او افزود: پرداخت نکردن به موقع حقوق ناجیان سبب از بین رفتن انگیزه آن‌ها شده است و بسیاری از ناجیان امسال حاضر به ادامه کار نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس هیات نجات غریق شهرستان محمودآباد با بیان اینکه هیات نجات غریق تنها مانده است گفت: فرمانداری تنها ارگان پای بود که برای ایجاد انگیزه از طریق بخش خصوصی در ۲ مرحله به تمامی ناجیان محمودآباد و سرخرود پاداش ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی دادند.

خادمی از همراهی نیروی انتظامی شهرستان محمودآباد نیز تشکر کرد و گفت: متاسفانه علت اصلی تعداد غریق بالا در محمودآباد پای کار نبودن سایر دستگاه‌های اجرایی بوده است.

او افزود: هلال احمر نیز امسال برخلاف سال‌های گذشته ناجیان را تنها گذاشت و تعداد نیرو‌هایی که سال‌های قبل توسط شهرداری تامین می‌شد امسال وجود نداشت و همه این عوامل دست به دست هم دادند تا با وجود زحمات شبانه روزی تعداد غریق بالا رود.

رئیس هیات نجات غریق نبود امکانات کافی برای ناجیان را یکی دیگر ازمشکلات ساحل محمودآباد عنوان کرد و گفت: متاسفانه ناجیان غریق از کمترین امکانات محروم هستند و با وجود اینکه شهرداری سرخ رود قول تامین یک دستگاه جت اسکی را داده بود، ولی متاسفانه این وعده عملی نشد.

خادمی همچنین مستقر نبودن پایگاه دریابانی را یکی دیگر از علت‌های افزایش آمار غریق برشمرد و افزود: دریابانی برخلاف سال‌های گذشته هیچ کمپی را در ۳۳ کیلومتر ساحل شهرستان مستقر نکرد و شاید اگر این پایگاه مستقر بود حوادث دریایی که منجر به فوت ۳ تن از افراد شد و هیچ ارتباطی نیز به ناجیان غریق نداشت اتفاق نمی‌افتاد.

او گفت: دربازه زمانی اجرای طرح ساماندهی سواحل تا اتمام آن، ۱۸ نفر در شهرستان محمودآباد غرق شدند که ۹ نفر از این افراد در شب هنگام و بعد از ساعت کار ناجیان غرق و ۴ نفر نیز در منطقه سنگچین طعمه دریا شدند درحالیکه ناجی حق ورود به منطقه سنگچین و شنا ممنوع را ندارد.

رئیس هیات نجات غریق ادامه داد: ۲ نفر نیز براثر واژگونی قایق و تصادم دریایی فوت کردند و یک مورد خودکشی نیز در ساحل دیده شد که همه این فوتی‌ها متاسفانه به پای هیات نجات غریق نوشته شد و سیل هجمه‌ها را به سمت این افراد روانه کرد.

او افزود: ۱۸۰ ناجی غریق و ۷۰ نیرو از شهرداری پارسال در ساحل محمودآباد مستقر بودند که این تعداد امسال به بهانه بیماری کرونا به ۸۰ ناجی کاهش یافت حال آنکه با وجود شرایط قرمز مازندران همچنان ما شاهد سیل عظیمی از مسافران به شهرستان بودیم.

انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ناجیان غریق نجات غریق مطالبات معوق رئیس هیات نجات غریق شهرستان محمودآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات یک رأس بره آهو در شهرستان خوسف

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان خوسف گفت: ماموران گشت کلانتری ۱۲ ماژان شهرستان خوسف هنگام انجام ماموریت و گشت زنی در محور روستایی این شهرستان، یک راس بره آهو کوچک را که از مادرش جدا شده و در حاشیه جاده سرگردان بود مشاهده کردند.

 سرهنگ بهمدی با بیان اینکه ماموران بلافاصله برای در امان ماندن از شر حیوانات و تلف شدن بره آهو، نسبت به نجات آن اقدام کرده، افزود: این بره آهو برای نگهداری و رها سازی در دامان طبیعت به کارکنان اداره محیط زیست شهرستان تحویل داده شد. 

وی ضمن تاکید بر حفظ منابع زیستی و حیات وحش گفت: شهروندان به محض مشاهده این چنین مواردی، مراتب را به سازمان‌های مرتبط گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برخی از شالیکاران محمودآبادی در انتظار دریافت سهمیه کود
  • عکس | غریق نجاتی که به سمت شما پرواز می کند
  • نجات یک رأس بره آهو در شهرستان خوسف
  • کشت ارگانیک رویکرد جهاد کشاورزی مازندران است
  • انتظار ۹ ساله ساکنان مسکن ویژه تهرانسر برای صدور سند مالکیت
  • غریق‌نجاتی که به سمت شما پرواز می‌کند
  • شرط یحیی السنوار برای توافق با اسرائیل؛ رسانه صهیونیستی فاش کرد
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • حماس در حال بررسی طرح اسرائیل برای تبادل اسرا