Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های بین‌المللی از تاسیس شعبه‌ی یک شرکت جاسوسی اسرائیلی در ابوظبی که فناوری‌های خود را به عربستان می‌فروشد، خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سعودی لیکس، رسانه‌های بین‌المللی از تاسیس شعبه‌ای از یک شرکت جاسوسی اسرائیلی در ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی خبر دادند که فناوری‌های و نرم‌افزارهای خود را به طور مخفیانه به عربستان می‌فروشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانال تلویزیونی کانادا«سی بی سی» اعلام کرد که « استیون هارپر» نخست وزیر سابق کانادا ، رئیس یک شرکت اسرائیلی برای سیستم‌های فناوری نظارت و جاسوسی است.

بر اساس گزارش این کانال تلویزیونی ، این شرکت خدمات تشخیص چهره ، تشخیص جمعیت و اطلاعات جامع در مورد افراد را همزمان ارائه می‌دهد و از آن برای عربستان سعودی و امارات استفاده می‌کند.

یک شرکت اسرائیلی یک شرکت فرعی در ابوظبی تاسیس کرده؛جایی که« کاترین وریر» دیپلمات سابق کانادایی به عنوان مدیر کل آن منصوب شد.

کاترین وریر از طرف این شرکت اسرائیلی مامور فروش نرم افزار و فناوری جاسوسی به عربستان سعودی شده است.

بر اساس گزارش این کانال کانادایی این شرکت اسرائیلی شامل اعضای سابق موساد و سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا است و در 18 شرکت امنیتی الکترونیکی اسرائیلی سرمایه گذاری کرده است.

رسانه‌های عبری گام‌های دیگری را که اخیراً برای تقویت روابط رژیم سعودی با اسرائیل برداشته شده و به سوی عادی‌سازی روابط پیش می‌رود ، فاش کردند.

روزنامه صهیونیستی « جروزالم پست» گزارش داد که یک سری مراحل تدریجی در روابط اسرائیل و عربستان شبیه مراحل تدریجی عادی سازی روابط بین تل آویو با امارات متحده عربی و بحرین صورت گرفته است و این اقدام عربستان به روند همکاری با اسرائیل سرعت می‌بخشد و چشم انداز روابط آینده عربستان سعودی و اسرائیل را روشن می‌کند.

«البخیتی»:غارت ثروت یمن از سوی عربستان ادامه دارد/جنگ در منطقه به نفع اسرائیل استعوامل ناکامی احتمالی محمد بن سلمان در تصاحب تخت پادشاهی عربستانعربستان: مواضع ما مبتنی بر اصل استفاده مسالمت‌آمیز از انرژی هسته‌ای است

همچنین اخیراً مشخص شد که رژیم سعودی علیرغم انتقادات بین‌المللی از حقوق بشر، همکاری اطلاعاتی خود را با اسرائیل تقویت کرده است.

«آریل کاهان» نویسنده اسرائیلی اعلام کرد که «یواز هندل» وزیر ارتباطات وشرکت گوگل ، از آغاز پروژه کاشت الیاف زیر آب که از ایتالیا شروع می‌شود و به هند می‌رسد و از طریق پادشاهی عمان ، عربستان سعودی و اسرائیل عبور می‌کند، خبر می‌دهند.

کشورهایی که از نرم‌افزار جاسوسی اسرائیل استفاده کردند، اهداف خاصی را پیگیری می‌کنند و گرایش این اهداف ضد حقوق بشری است. به عبارت دیگر، این نرم‌افزار در جهت سرکوب مخالفان و منتقدان، نفوذ و فشار بر مقامات دیگر کشورها و ممانعت از انتشار آزاد اطلاعات توسط رسانه‌ها و فعالان به کار گرفته می‌شود.

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان از جمله افرادی است که از نرم‌افزارجاسوسی اسرائیل استفاده زیادی کرده است.

سال گذشته یک سازمان دانشگاهی- تحقیقاتی مستقر در تورنتوی کانادا گزارش داد که ریاض و ابوظبی با استفاده از نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس ساخت شرکت اسرائیلی گروه «ان‌اس‌او» تلفن همراه 36 خبرنگار، تولیدکننده، مجری و مسئول شبکه الجزیره به همراه تلفن همراه یک خبرنگار شبکه العربی مستقر در لندن را هک کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جاسوسی اسرائیل شرکت اسرائیلی عربستان سعودی نرم افزار یک شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۳۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان

آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفتگو کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • تاسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی