Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس اداره دامپزشکی نهاوند گفت: توسط کارشناسان اداره دامپزشکی نهاوند مقدار ۵۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف شامل گوشت قرمز، مرغ و آب‌زیان از مراکز عرضه کننده این فرآورده‌ها در شهرستان کشف و ضبط شد.

میثم قیاسی پنج‌شنبه ۸مهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قسمتی از بهداشت و سلامت جوامع انسانی وابسته به بهداشت دام و فرآورده‌های حاصل از آن است، به همین خاطر باید نظارت کارشناسان دامپزشکی بر مراکز تولید تا عرضه به‌صورت کاملا دقیق و با حساسیت بالا صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام این مطلب از نظارت مستمر بازرسان شبکه دامپزشکی در تمامی ایام سال از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی خبر داد.

 قیاسی با بیان اینکه هرگونه کشتار دام زنده باید زیر نظر دامپزشکی و در شرایط کاملا بهداشتی صورت پذیرد و در غیر این‌صورت کشتار غیرمجاز محسوب می‌شود، تأکید کرد: کارشناسان بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره امروز طی بازرسی‌های مستمر و روزانه از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و مراکز بسته‌بندی شهرستان بیش از ۱۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز شامل یک لاشه گوسفندی و نیم شقه گوساله‌ای فاقد هویت را با توجه به حساسیت موضوع از  یک واحد قصابی کشف، ضبط و معدوم کردند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت کشتار دام در کشتارگاه به منظور پیشگیری از بیماری‌های مشترک به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و سل، بر رعایت موازین بهداشتی از سوی دامداران و قصابان تأکید کرد.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند افزود: در طرح تشدید نظارت‌ها در ایام ماه محرم و صفر توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان مقدار ۵۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف شامل گوشت قرمز، مرغ و آب‌زیان از مراکز عرضه کننده این فرآورده‌ها در شهرستان کشف و ضبط شد.

قیاسی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: حتما هنگام خرید هرگونه فرآورده خام دامی شامل گوشت قرمز، مرغ، آب‌زیان، شیر، آلایش‌های خوراکی دام و غیره به تاریخ انقضاء درج شده روی آن توجه داشته باشند و مواد مورد نیاز خود را فقط از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه و هنگام خرید گوشت قرمز به مهر و لیبل دامپزشکی آن توجه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرآورده های دامی دامپزشكي استانی شهرستانها فرآورده خام دامی اداره دامپزشکی گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردوئی ابتدا با اشاره به وضعیت نیروی انسانی سازمان دامپزشکی کشور، گفت: تعداد نیروی انسانی سازمان دامپزشکی کشور کم است که مقرر شده تا پس از درخواست کتبی سازمان از طریق کمیسیون کشاورزی مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه و مکاتبات با رئیس جمهور پیگیری شود.

  نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی کشور در زمینه منابع مالی نیز با کمبود‌هایی مواجه است، ادامه داد: آزمایشگاه‌های مرجع سازمان دامپزشکی نیز کم است که از سوی کمیسیون کشاورزی مجلس درخواست شده تا این آزمایشگاه‌ها در کل کشور توسعه پیدا کند.   اعظمی با تاکید بر اینکه حدود ۱۰ میلیارد دز واکسن دامی وارد کشور می‌شود که مغایر اهداف دولت و برنامه هفتم توسعه است که بر اساس آن باید در این زمینه به خودکفایی ۷۰ درصدی دست پیدا کنیم، عنوان کرد: باید شرکت‌های دانش بنیان به حوزه تولید واکسن‌های دامی ورود کنند.   وی با بیان اینکه رئیس سازمان دامپزشکی در نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس پذیرفت تا از واردات واکسن‌هایی که مشابه تولید داخل آن بتواند تمامی آزمایشات را با موفقیت پشت سر بگذارد جلوگیری کند، تصریح کرد: برخی شرکت‌ها مجوز واردات دام زنده را دریافت کرده‌اند که باید سازمان دامپزشکی محموله‌های وارداتی آنها را تحت نظر داشته باشد، زیرا ممکن است با خود برخی بیماری‌ها را وارد کشور کنند.   اعظمی با اشاره به اینکه باید غرامت دام‌های آلوده و بیماری که بر اساس نظر سازمان دامپزشکی معدوم می‌شوند پرداخت شود، ادامه داد: در جنوب استان کرمان بیش از ۱۱ هزار نفر شتر، بیش از ۲ هزار راس دام سنگین و همچنین دام سبک وجود دارد و با توجه به محرومیت منطقه، مطالبه اینجانب از رئیس سازمان دامپزشکی این بوده که بخشی از واکسن مورد نیاز این منطقه همچنان به صورت رایگان توزیع شود که مقرر شد این روند ادامه داشته باشد.   عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: این احتمال وجود دارد که به دلیلی بالا بودن قیمت واکسن، برخی از دامداران اقدام به واکسیناسیون نکنند و این مسئله موجب فراگیری برخی بیماری‌های دامی با خسارت بالا شود که رئیس سازمان دامپزشکی موافقت کرده در این زمینه مساعدت کند.

دیگر خبرها

  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • نوسان قیمتی گوشت قرمز از ۴۵۰ تا ۸۸۰ هزار تومان
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد