Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:07:51 GMT

امام جمعه بیرجند: بصیرت داروی تهاجم فرهنگی است

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۳۹۱۶

امام جمعه بیرجند: بصیرت داروی تهاجم فرهنگی است

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در نشست بصیرتی خانواده‌های جمعی از طلاب و روحانیون سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: آنچه دشمنان با مکر و حیله به دنبال آن هستند، راه علاج آن شناخت صحیح بوده که محصول آن بصیرت است و رسوایی دشمنان را به دنبال دارد.

وی گفت: به تعبیر دشمنان انواع گزینه‌ها را علیه ما روی میز دارند اما مساله اصلی زهری است که روی اندیشه می‌ریزند و آن هم تهاجم فرهنگی است و درمان و دارویش بصیرت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: بنا نیست که ما همیشه در برابر آنها پاسخگو باشیم پس چه زمانی می‌خواهیم برخورد کنیم در صورتی که ما همه چیز داریم و دشمنان هیچ ندارند.

وی گفت: چون از انتظارت و وظایف خود کوتاه آمدیم دشمن شبهه و تهاجم ایجاد می‌کند و ما همیشه باید پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: ما در مسائل تبلیغاتی ضعیف هستیم اما دشمنان ما استاد کل هستند و اگر امروز ابلیس در برابر آنها استعفا بدهد، به جاست.

وی گفت: وقتی استعمار وارد کشورهای اسلامی شد به گونه‌های مختلف سعی کرد ارزش‌ها اسلامی و انسانی زنان را با شگردهای مختلف از جمله دروغ، صحنه‌سازی و الگو نشان دادن از بین ببرد و برخی افراد سطحی‌نگر تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: ما وقتی باختیم که شیوه دغل بیگانه را پسندیدیم و حالا بعد از این رسوایی‌هایی که در غیر دنیای اسلام پدیده آمده، ما خیلی حرف برای گفتن داریم و خیلی از حقایق روشن شده پس امروز باید حرکت‌های فرهنگی با شیوه‌های نوین و تبلیغات کارساز را برای نسل جوان آینده در راستای درمان راه‌اندازی کنیم که بیش از همه علمای دین در این زمینه باید پیشرو باشند.

وی افزود: یکی از مسائل مهم مربوط به زن و مرد است و دشمنان ما با شیطنت نقطه مقابل آنچه در دین خداست را تبلیغ می‌کنند؛ در دین خدا زن و مردم مکمل هم هستند تا زندگی را رونق و صفا، ارزش و هدف دهند و همه ارزش و پاداش الهی دارد اما دشمنان با اختلاف و دشمنی که ابزار آنان است، نقطه مقابل اسلام رابطه زن و مرد را تبلیغ می‌کنند که اگر بصیرت کم باشد، برخی باور می‌کنند.

وی گفت: اساس دنیا بر عدل است و به جای کلمه عدل مساوات را می‌آورند که این دو موضوع خیلی با هم متفاوت است؛ خیلی از جاها که موضوع یکی است حکم هم یکی است و مساوات است اما مساوات مصداق است و عدل اصل است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: تحقق عدل به این است که هر چیزی در جای خودش قرار گیرد و نه مساوات و این موضوع مکمل یکدیگر هستند که زندگی زن و مردم هم یکی از مصادیق همین موضوع است و آنچه مهم است براساس تفاوت و مطابق با نظام خلقت عمل شود که نتیجه آن عدل می‌شود.

وی عنوان کرد: اینکه زن قاضی باشد را حق زن می‌دانند اما زن به قاضی شدن حیف است و شایسته نیست که زن را با عواطف و احساساتی که خداوند در آن آفریده قاضی بگذاریم؛ زن می‌تواند راننده تریلی و سرباز هم باشد اما زن به این مشاغل حیف است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) در تقسیم وظایف زن و مرد کارهای سنگین را به حضرت علی (ع) و کارهای ظریف و داخل خانه که بالاترین ارزش را دارد به حضرت فاطمه زهرا (س) سپردند.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس ادامه داد: در این دوران با ارزش هزاران شهید را تقدیم نظام و انقلاب کردیم که اکثر آنان مرد بودند که این ظاهر قضیه است اما اگر بانوان به خوبی خانه‌داری، تربیت صحیح فرزند و امورات خانه را برعهده نمی‌گرفتند آیا مردان توان حضور در جبهه‌های نبرد را داشتند؟ خدمات خانم‌ها در خانه‌ها و برعهده گرفتن مسوولیت‌های ناشمار و ناپیدا است که این اقدامات پیش خداوند متعال پیداست و ارزش، اجر و ثواب دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اگر زن لیدر سیاسی شود در نهایت مثل خانم کلینتون می‌شود و آیا حاضرید مثل او شوید و این همه خون کبیر و صغیر را به گردن بگیرد؛ البته زمانی اقتضا کند در حمایت از بصیرت سیاسی و عدل حضرت فاطمه (س) در خانه انصار را یک به یک می‌رود یا در صحنه نظامی حضرت زینب (س) در کربلا حضور دارند و بار سنگین بصیرت‌افزایی حماسه کربلا را برعهده گرفتند.

وی افزود: آنچه در دین برای جایگاه زن تعریف شده حضور زن در کار اقتصادی نیست و خداوند تامین معیشت را برعهده مردان گذاشته است.

امام جمعه بیرجند گفت: عواطف و احساسات زنان در روند کار پایمال می‌شود و فطرت آنان از بین می‌رود لذا کار زن مادر بودن است و مادر نسبی نیست، مادر جامعه و فرهنگ است و اولین آموزشگاه هم دامن مادر است.

وی اظهار داشت: خداوند وقت زن را آزاد گذاشته و همه کارهایی که زن انجام می‌دهد، عبادت است و از این موضوع فرصتی بهتر نیست، علمای بزرگ دین و دانشمندان بزرگ محصول دامن مادران و زنان هستند و کار اصلی آنان پرورش انسان‌هاست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: باید حواسمان باشد در قبال حلیه‌های به ظاهر زیبا و در باطن زهر که دشمنان به خورد ما می‌دهند، اشتباه نکنیم.

برچسب‌ها خراسان جنوبی بانوان امام جمعه بیرجند سید علیرضا عبادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی بانوان امام جمعه بیرجند خراسان جنوبی بانوان امام جمعه بیرجند سید علیرضا عبادی حجت الاسلام و المسلمین عبادی امام جمعه بیرجند خراسان جنوبی زن و مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۳۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد

دریافت 237 MB

به گزارش خبرنگار مهر، روسای اتحادیه های صنفی چهارمحال و بختیاری امروز دوشنبه با امام جمعه شهرکرد دیدار داشتند.

کد خبر 6092388

دیگر خبرها

  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • تحلیف سربازان مرکز آموزشی امام رضای بیرجند و مراسم گرامیداشت روز معلم
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد