Web Analytics Made Easy - Statcounter

جزئیات کتاب جدیدی از رفتارهای عجیب دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری پرده برداشت. براساس یکی از این خاطرات، ترامپ در ملاقات با بوریس جانسون که فرد مورد علاقه‌اش بود، درباره توان کانگروها صحبت کردند!

به گزارش مشرق، در کتاب خاطرات استفانی گریشام که سومین سخنگوی کاخ سفید دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و رئیس دفتر ملانیا ترامپ بود، جزئیاتی از تعامل او با دیگر رهبران جهان آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در نشستی با بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس بیشتر وقت خود را به صحبت درباره توان کانگوروها اختصاص داد. گریشام، جانسون را یک "مرد سفیدپوست چاق با موهای شوریده" توصیف کرد.

در مقابل، نظر ترامپ درباره امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه این بود که او "بزدل" است.    

کتاب گریشام تحت عنوان "اکنون به پرسش‌هایتان پاسخ می‌دهم" به زودی توزیع می‌شود. این کتاب مملو از جزئیات شایعات و رسوایی است و از سوی ترامپ محکوم شده است. این کتاب جزئیاتی از تعامل‌های گاها غیرمعمول ترامپ با سایر رهبران جهان و نظرات خودش درباره آنها دارد. گرچه رفتارهای ترامپ همواره مخاطبان داخلی و خارجی را بهت‌زده می‌کرد، جزئیاتی که استفانی گریشام منتشر کرده، باز هم تعجب مردم را برمی‌انگیزد.

طبق این کتاب، ترامپ در نشست گروه بیست در سال ۲۰۱۹ در اوساکا، به رئیس‌جمهوری روسیه گفته بود که دقایقی مقابل دوربین‌ها با او سخت‌تر برخورد خواهد کرد! از این عجیب‌تر اینکه، او در نشست با رئیس‌جمهوری ترکیه خیلی ناگهانی پرسیده بود که آیا کسی فیلم "میدنایت اکسپرس" را دیده است یا خیر. این فیلم ساخت ۱۹۷۸ داستان جوان آمریکایی را روایت می‌کند که در ترکیه به زندان افتاد و هدف ضرب و جرح و تجاوز جنسی قرار گرفت.

ترامپ در ادمه صحبتش گفته بود: برای شما فیلم سیاهی است.  

استفانی گریشام می‌نویسد: واکنش اندکی از سوی هیات همراه دیده شد. برخی مودبانه شگفت‌زده شدند و به گفت‌وگو ادامه دادند، انگار که رئیس جمهوری آمریکا چنین حرف‌هایی نزده است.

این سخنگوی پیشین کاخ سفید همچنین نوشت که ترامپ به عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفته بود که "هند با این همه بی‌خانمان او را به یاد کالیفرنیا می‌اندازد. " به گفته گریشام، ترامپ در کل طرفدار رهبران خارجی نبود.

البته به گفته گریشام، ترامپ رئیس جمهوری سوئیس را بابت تمیزی کشوری ستوده بود اما بوریس جانسون را یک یار واقعی صمیمی می‌دانست.

گریشام نوشت: به نظر می‌رسید نخست‌وزیر انگلیس یکی از معدود رهبران اروپایی بود که ترامپ تحملش می‌کرد. مکالمات میان آنها که هر دو افراد سفیدپوست چاق با موهای شوریده بودند، کلمه "بی‌نقشه" را باز تعریف کرد. جانسون یک بار در نشست گروه هفت در ۲۰۱۹ بر سر میز صبحانه گفت که استرالیا مرگبارترین کشور است چون عنکبوت، مار، کوریکودیل و کانگورو دارد. بعد آنها درباره این صحبت کردند که چقدر کانگوروها قدرتمند هستند!

گریشام در ادامه گفت که جانسون و ترامپ همچنین درباره برخی از سیاستمداران که به تازگی عمل جراحی انجام دادند و آنها فکر می‌کردند درباره برداشتن کیسه صفرا بود، صحبت کردند.  

بوریس جانسون وقتی املت تخم‌مرغ با سس می‌خورد، پرسید "آیا می‌شود یک کیسه صفرای جدید گذاشت؟ نمی‌دانم کیسه صفرا چه کار می‌کند. " ترامپ گفت: فکر می‌کنم به الکل ارتباط داشته باشد.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان دونالد ترامپ دونالد ترامپ کاخ سفید بوریس جانسون امانوئل ماکرون ملانیا ترامپ بوریس جانسون رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۴۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر عصر امروز(شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.
معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.
دکتر مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.
نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.
وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا