Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی گفت: در این طرح قرار است نام تمامی افرادی که واکسینه شده‌اند در سامانه ثبت شود و تمام سیستم‌های دیگر مثل هواپیمایی، راه آهن، اصناف، پلیس راهور و دیگر بخش‌ها به این سامانه وصل شوند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح جامع هوشمند کمک می‌کند تا یک سری محدودیت‌ها مانند تردد بین شهری، محدودیت تردد شبانه و بسته بودن رستوران‌ها و پاساژها را برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مردم واکسینه شوند، نام آنها در سامانه هوشمند ثبت می‌شود و وقتی شهروندان مثلا به دفاتر هواپیمایی مراجعه می کنند، آن دفاتر با ورود به سامانه هوشمند و مشاهده نام مسافر در صورت واکسینه بودن، براحتی برای آن فرد بلیت صادر می کنند.  

شهریاری با بیان اینکه بسیاری از خدمات درمانی از این سیستم ارائه خواهد شد، گفت: با راه اندازی سامانه مدیریت هوشمند بتدریج این کسب و کارها باز و محدودیت‌ها رفع می‌شود و مردم به زندگی عادی خود برمی‌گردند. این محدودیت‌ها برای خیلی از کسب و کارها مشکل درست کرد و رستوران ها، هتل‌ها و  صنعت گردشگری آسیب دیدند.

وی  دلیل راه اندازی مدیریت جامع هوشمند را سازماندهی کسب و کارها عنوان کرد و گفت: وقتی برخی از مردم عنوان می‌کنند که تمایلی به واکسن زدن ندارند، ممکن است بعدا در دریافت خدمات دولتی دچار مشکل شوند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه برای دستیابی به ایمنی مد نظر در جامعه باید میزان واکسیناسیون به ۸۰ درصد برسد،‌ گفت: در هر صورت با واکسیناسیون عمومی هم مردم باید پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: تاکنون ۵۲ میلیون دز واکسن تزریق شده است و با توجه به واکسن‌های موجود امیدواریم تا چند هفته دیگر این میزان از ۱۰۰ میلیون دُز عبور کند. به احتمال زیاد تا اوایل آبان ماه ۱۲۰ میلیون دز واکسن وارد کشور می شود.

شهریاری اظهار کرد: اگر بین ۷۰ تا ۸۰ درصد جمعیت واکسینه شوند با اجرای پروتکل های بهداشتی بسیاری از محدودیت ها را می‌توان کنترل کرد و با بهره بردن از قرنطینه‌های هوشمند، مسیر فعالیت دوباره کسب و کارها را همواره کرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم هموطنان به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند زیرا اکنون واکسن به اندازه کافی وجود دارد و حتی مراکز واکسیناسیون کرونا خلوت هستند و مشکلی در این زمینه نداریم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که با این روند واکسیناسیون آیا شاهد موج سنگین دیگر کرونا در کشور خواهیم بود یا خیر، گفت: امیدواریم موج دیگر کرونا را در کشور نداشته باشیم و اگر هم موج جدیدی باشد، سنگین نباشد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین درباره وارودات واکسن فایزر گفت: وزیر بهداشت و درمان در جلسه ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد که می‌خواهیم برای زنان باردار واکسن فایزر را وارد کنیم اما در کمیته علمی کرونا این موضوع بحث و بررسی شد و آنها توصیه کردند که واکسن سینوفارم برای زنان باردار مطمئن‌تر است.

شهریاری ادامه داد: ظاهرا کمیته ملی کرونا اعلام کرده که وارد کردن واکسن فایزر برای زنان باردار منتفی شده است اما روز شنبه در ستاد ملی مبارزه با کرونا وزیر بهداشت و درمان توضیحاتی در این زمینه ارائه می‌دهد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ستاد ملی حسینعلی شهریاری بهرام عین اللهی زاهدان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ستاد ملی مجلس شورای اسلامی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ستاد ملی حسینعلی شهریاری بهرام عین اللهی زاهدان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی بهداشت و درمان کسب و کارها محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم

پیمان محقق گفت: طرح مدیریت پارک حاشیه‌ای با هدف توزیع عادلانه جای پارک، روان سازی ترافیک و کاهش تصادفات در هسته مرکزی شهر آغاز شد.

مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهرکرد افزود: این طرح در خیابان‌های کاشانی، شریعتی، مولوی، سعدی، ملت، خواجه‌نصیر، ولیعصر، فردوسی، ۱۲ محرم و بلوار حافظ در حال اجراست.

وی افزود: برای اجرای این طرح دو دستگاه موتورسیکلت تجهیز و بر حسب تعرفه‌های مصوب شورای اسلامی و شورای همتا، هزینه پارک حاشیه‌ای را محاسبه و از حساب کاربری استفاده کنندگان از این طرح کسر خواهد شد.

بیشتر بخوانید

نصب ۳۰۰ تابلو پارک حاشیه‌ای در معابر شهرکرد

محقق گفت: در این طرح در محل تابلو‌های نصب شده کد‌های QR وجود دارد که شهروندان با اسکن نمودن کد می‌توانند نسبت به ثبت نام اولیه در طرح اقدام و حساب کاربری مورد نیاز را تعریف و نسبت به شارژ آن اقدام کنند.

وی افزود: در صورتی که شهروندی از پارک حاشیه‌ای در این معابر استفاده و حساب کاربری آن شارژ نداشته باشد و یا در طرح ثبت نام نکرده باشد پس از ۷۲ ساعت در صورتی که اقدامی انجام نشود، جریمه توقف ممنوع برای خودرو صادر می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند