Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ پور شمس رئیس پلیس راه استان مرکزی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، از ایمنی پایین در ۳ محور اراک- ازنا، اراک- زالیان وکنار گذر اراک گلایه کرد و گفت: ایمنی این محور‌ها در اندازه استاندارد‌های محور‌های روستایی است.

سرهنگ پور شمس با بیان اینکه طول سه محور اراک- ازنا، اراک-زالیان وکنار گذر اراک در مجموع طول این سه محور ۹۰ کیلومتر است افزود: سال گذشته در سوانح رانندگی این سه محور پرخطر ۵۲ نفر جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: دو طرفه بودن این جاده‌ها، وجود نقاط حادثه خیز و تردد بالا از دلایل سوانح دلخراش رانندگی در این ۳ محور است به گونه‌ای که تردد در این محور‌ها با تردد در محور بزرگراهی اراک قم برابری می‌کند.

رئیس پلیس راه استان مرکزی بیان کرد: ۵۲ فوت و ۱۷۴ مجروح در سال ۹۹ و ۲۴ فوت و۷۴ مجروح حاصل تصادفات ۵ ماهه اول سال ۱۴۰۰ در این سه محور حاثه خیز است.

او با انتقاد از کندی عملیات اجرایی باند دوم در این محور‌ها گفت: کم عرض بودن جاده و عبور مستمر خودرو‌ها از مقابل هم در کنار پیچ وفراز و نشیب جاده علت آمار بالای تصادفات است.

رحیمی سرناظر احداث باند دوم محور اراک- ازنا هم گفت: طول این مسیر ۳۹ کیلومتر است که عملیات اجرای آن از سال ۹۸ آغاز شده و قطعه اول به طول ۱۰ کیلومتر در مرحله پایان عملیات زیرسازیاست.

رحیمی افزود: قطعه دوم به طول ۱۰ کیلومتر بدلیل وجود معارض زمین تحویل پیمانکار نشده و قطعه سوم هم که از کیلومتر ۲۱ تا ۳۹ است عملیات خاکی بزودی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اراک ازنا اراک زالیان جاده های استان مرکزی محور ها سه محور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان، با بیان این که این حادثه امشب نهم اردیبهشت ماه از طریق هماهنگی عوامل اورژانس با ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مبنی بر سقوط فردی از ارتفاعات صاحب الزمان (عج) به اعلام شد، گفت: بلافاصله گروه امداد کوهستان سازمان آتش نشانی به محل حادثه اعزام شد.

ابراهیم بابایی افزود: نیرو‌های اورژانس در دامنه کوه منتظر بودند به محض انتقال مصدوم به پایین مراحل درمانی و انتقال مصدوم را آغاز کنند. 


مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در مورد حادثه گفت: تیم تخصصی امداد و نجات از ارتفاع سازمان آتش نشانی در کمترین زمان به محل سقوط فرد حادثه دیده که دچار جراحات شدیدی شده بود رسیدند و پس از تثبیت فرد حادثه دیده را به پایین کوه و محل استقرار آمبولانس منتقل و تحویل عوامل اورژانس کردند. 

بابایی تصریح کرد: هنگام به کوه تجهیزات و کفش مناسب به همراه داشته باشند و با برنامه قبلی و با رعایت نکات ایمنی در کوه اقدام به پیمایش و حرکت کنند و با برنامه ریزی دقیق در زمانبندی قبل از تاریک شدن هوا به پایین برگشته و از هر گونه اقدامی که احتمال بروز حادثه و ریسک دارد پرهیز کنند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد
  • کندوان یک‌طرفه شد
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس یزد