Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سید زین العابدین موسوی پنجشنبه در نشست بررسی وضعیت آب و فاضلاب آبادان افزود:از مجموع هزار کیلومتر شبکه فاضلاب مورد نیاز آبادان ۴۶۰ کیلومتر در مدار است و ۲۰۰ کیلومتر نیاز به اصلاح دارد این در حالی است که به ۳۰۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب در آبادان نیازمندیم. 

وی با بیان اینکه با یک بارندگی کوچک نباید تجربه آب گرفتگی گذشته در آبادان تکرار شود وضعیت شبکه فاضلاب در منطقه ذوالفقاری را نامطلوب خواند و گفت: در این منطقه از ایستگاه یک تا ۱۲ و اراضی ۱۹۱ هکتاری و خسرو آباد ۱۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب موجود است اما ۲۸ کیلومتر آن نیاز به اصلاح دارد و ۸۱ کیلومتر نیز باید توسعه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار آبادان افرود: در کوی کارگر شرقی و غربی ۴۳ کیلومتر شبکه فاضلاب وجود دارد که ۲۲ کیلومتر آن نیاز به اصلاح دارد و طرح توسعه شبکه فاضلاب در هشت کیلومتر این منطقه باید اجرا شود. ضمن اینکه در مناطق سده و جمشید آباد نیز ۱۹ کیلومتر از شبکه فاضلاب معیوب است که باید اصلاح شود.

موسوی وضعیت فاضلاب در شهرک دریا در آبادان را اسفناک توصیف کرد و گفت: از ۱۷ کیلومتر شبکه فاضلاب موجود در این منطقه ۱۶ کیلومتر نیاز به مرمت دارد. همچنین در کوی بهار تا ایستگاه ۱۲ این شهر از ۶۴ کیلومتر شبکه فاضلاب ۲۰ کیلومتر نیازمند بازسازی است.

فرماندار ویژه آبادان وضعیت شبکه فاضلاب در کوی قدس با ۲۳ کیلومتر شبکه موجود و شهرک ولیعصر با ۴۱ کیلومتر شبکه را نامناسب توصیف کرد و گفت: شبکه فاضلاب این مناطق علاوه بر بازسازی باید توسعه یابد این در حالی است که سایر مناطق آبادان مثل احمد آباد، مرکز شهر و امیرآباد در زمینه فاضلاب دچار مشکلات جدی هستند.

سرانه آب شهرستان آبادان کافی نیست

وی در ادامه سرانه آب آشامیدنی در شهرستان آبادان را ناکافی دانست و اظهار داشت: سرانه استاندارد ۲۰۰ لیتر آب در شبانه روز برای هر نفر متناسب با نیاز آبادان نیست، این شهر به ۶۰۰ لیتر سرانه در روز نیاز دارد.

موسوی وارد مدار شدن آب شیرین کن اروند کنار را خواستار شد و گفت: کل مناطق شهری و روستایی آبادان به صورت دائم نیاز به آب شیرین کن دارند. 
وی بیان کرد: برای تامین آب شرب روستاهای آبادان به صورت فوری نیاز به تانکر سیار است و امیدواریم تانکر در کمترین زمان ممکن تامین شود. 

به گزارش ایرنا در این نشست مقرر شد شنبه آینده آب شیرین کن اروند کنار با سه هزار و ۵۰۰ مترمکعب در روز وارد مدار شود و برای تامین آب شیرین روستاها ۱۰ تانکر سیار به آبادان اعزام شود. 
همچنین مصوب شد از روز شنبه هفته آینده روزانه ۱۳۰ هزار متر مکعب آب آشامیدنی از خط انتقال غدیر وارد شبکه آب آبادان شود ضمن اینکه از هفته آینده کلیه خروجی های شبکه فاضلاب این شهر لایروبی شود.

برچسب‌ها آب و فاضلاب خوزستان آبادان وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب خوزستان آبادان آب و فاضلاب خوزستان آبادان وزارت نیرو کیلومتر شبکه فاضلاب آب شیرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خیرجو بعدازظهر یکشنبه در بازدید از پروژه‌های شبکه فاضلاب واحدهای مسکن ملی شهرستان خلخال اظهار کرد: پروژه شبکه فاضلاب واحدهای نهضت ملی خلخال علیرغم تخصیص اعتبار عمرانی با منابع داخلی در حال اجرا است.

وی به پیشرفت ۷۰ درصدی این پروژه اشاره کرد و گفت: طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب ۷۳۰ متر با مسیری تماماً سنگی در حال اجرا است که بنیاد مسکن استان نیز در این پروژه مشارکت دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل ادامه داد: این شرکت بنا بر وظیفه ذاتی و حمایت از سیاست کلان دولت در بخش تولید مسکن و حمایت از قشر آسیب پذیر و محروم جامعه پروژه فاضلاب مسکن ملی را اجرایی می‌کند.

خیرجو با بیان اینکه پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال اسفند ماه سال گذشته از سوی اداره کل بنیاد مسکن اردبیل به این شرکت ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه همزمان با دریافت ابلاغیه شروع شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پیمانکار پروژه در حال انجام عملیات پیکور زنی در مسیر بوده و تلاش خواهیم کرد پروژه در حداقل زمان ممکن به اتمام و بهره برداری برسد.

کد خبر 6091189

دیگر خبرها

  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان