Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@17:15:05 GMT

احمد خاتمی: رسانه نیازمند کمک حوزه علمیه است

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۵۰۸۸

احمد خاتمی: رسانه نیازمند کمک حوزه علمیه است

 نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: حوزه‌های علمیه را باید متناسب با پس از دوران انقلاب اسلامی آماده کنیم، همچنین تصور همه به این سمت باشد که حوزه متناسب با مسائل روز جامعه متحول شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام پنج‌شنبه ۸ مهرماه در نخستین اجلاسیه مسئولان مدارس علمیه فارس که با حضور آیت‌الله سید احمد خاتمی برگزار شد، گفت: هنگامی حاکمیت شیعی را در نظر می‌گیرید، حوزه علمیه شیعه نیز باید نقش ویژه‌ای را ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه این نهاد اجتماعی شیعی در مقطع فعلی باید نسبت به دوره گذشته وظایف بیشتری را بر عهده بگیرد، افزود: یکسری از تحولات حوزه به دلیل تحولات جریان‌های بیرون حوزه بوده که باید مدنظر قرار گیرد؛ تحولات عظیمی که در حوزه تشیع رخ داده از زمان علامه حلی تا مرحوم محقق کرکی شکل گرفته است.

امام جمعه شیراز با طرح این سئوال که حوزه در جامعه اسلامی شیعه می‌خواهد چه نقشی ایفا کند؟ عنوان کرد: برنامه‌های حوزه باید متناسب با پاسخ این سئوال تنظیم شود و به تناسب نقشی که به حوزه می‌دهیم، وظایف مشخص می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای فارس نیز در این اجلاسیه با اشاره به اینکه کمک حوزه علمیه به دستگاه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در راستای حرکت در مسیر گام دوم انقلاب ضرورت دارد، اظهار کرد: در صدا و سیما سه وظیفه مهم در تولید پیام وجود دارد که از جمله آن تولید، پردازش به زبان عامه و سوم توزیع و انتشار محتواست که رسانه‌ها در پردازش و انتشار مشکلی ندارند؛ آنچه رسانه را به چالش می‌کشد تولید محتوا است.

سیدتقی سهرابی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رسانه هم اشاره و عنوان کرد: توصیه مقام معظم رهبری به رسانه ترویج سبک زندگی اسلامی است. رسانه نیازمند کمک حوزه علمیه است تا سبک زندگی ایرانی اسلامی را تعریف کند و متوجه شود که سبک زندگی ایرانی و اسلامی دارای چه مولفه‌هایی است.از این رو ابتدا خود رسانه باید این سبک را متوجه شود تا بتواند مولد خوبی برای سبک زندگی ایرانی اسلامی شود.

او خاطرنشان کرد: رسانه محصولی غیر بومی است که نیازمند بومی سازی است و اگر در آینده نزدیک شاهد جمهوری اسلامی‌ها در کشورهای اسلامی باشیم، شکل گیری نظام‌های مبتنی بر جمهوری اسلامی حق آنان است که طلب کند رسانه در تراز جمهوری اسلامی چیست، کارهای مطلوبی انجام شده اما کافی نیست.

سهرابی با اشاره به ضرورت آموزش رسانه‌ای طلاب و روحانیون، عنوان کرد: منبر یک رسانه است؛ حوزه‌های علمیه در طول تاریخ وظیفه تربیت را داشته‌اند که موفق نیز بوده‌اند و تربیت نیروی انسانی برای منبرهای جدید نیز باید در اولویت قرار گیرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: حوزه احمد خاتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۵۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آیت الله عبادی در دیدار با اساتید حوزه های علمیه و روحانیون و کارمندان عقیدتی سیاسی سپاه انصارالرضا علیه السلام گفت: امروز دعوت به مکتب انبیا بر نوع بشر تاثیر گذاشته و تنها جوابگوی بن بست های پیش آمده برای بشر، اسلام است.

وی با بیان اینکه لحظه ای از تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی غافل نشوید، افزود: امروز حوزه های علمیه با همه مشکلاتی که دارند مقابل کفر جهانی و استکبار ایستاده اند و این خروش دانشگاه های جهانی از آثار یک جمله امام امت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش گفت: انسان تشنه علم آفریده شده و می خواهد در عمق زمین و آسمان چه وجود دارد و این نیاز فراگیر است و با آن پیوند و تعهد دارد و فلسفه خلقت انسان همین است.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه علم را به شیوه ای که انبیا گفته اند به دست آورید، گفت: مشکل اصلی دنیای امروز این است که علوم را بر اساس سرگردانی به دست آورده است.

دیگر خبرها

  • لیست نهایی جامعه اسلامی مهندسین برای انتخابات مشخص شد+ اسامی
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • آقای احمد خاتمی، چه کسی گفته شما بهشتی هستید؟
  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه در مقابله با فساد صادقید نه کلید بهشت دست شما است!
  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه کلید بهشت دست شماست و نه در ادعای مبارزه با ناهنجاری صادق هستید!
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • مراسم تقدیر از استادان برتر حوزه علمیه اصفهان