Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صمت، سید رضا فاطمی امین طی مراسمی با حضور رئیس بنیاد شهید اظهار کرد: متوجه شدم مشکلاتی در حوزه صنعت وجود دارد به عبارتی مشکلاتی در تامین و قیمت تجهیزات توانبخشی است که در اسرع وقت با پیگیری خواهیم کرد.

وزیر صمت ادامه داد: بخش هایی که امکان ساخت داخل دارد در اسرع وقت تسهیل می‌شود و آن قسمتی که باید وارد شود در ادامه که این افراد بتوانند از بهترین امکانات استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمی امین بیان کرد: درباره انواع ویلچر و تشک ها صحبت شد و قرار شد اوایل هفته آینده جلسه مشترکی بین معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن، تجارت و معاونین بنیاد شهید برگزار شود تا اقلامی که مورد نیاز جانبازان است را ما احصاء کنیم و مواردی که امکان ساخت را داریم تسریع کنیم و سازندگان را تشویق کنیم تا نیاز ها را با کیفیتی که مورد نیاز این افراد است تولید کنند.

وی ادامه داد: اگر امکان تولید وجود نداشت نیز به سرعت برای تأمین اقدام ویژه ای انجام شود.

فاطمی امین در پاسخ به اینکه تحویل خودروی جانبازان چه زمانی خواهد بود گفت: ما ضوابط تدوین شده را قطعا اجرا خواهیم کرد و برنامه زمان بندی را با بنیاد شهید هماهنگ میکنیم و حتما الویت را به این بخش می‌دهیم.

وزیر صنعت درباره اینکه برای ساماندهی فولاد چه اقداماتی انجام شده تصریح کرد: من در روز رای اعتماد در مجلس قولی دادم نباید به قیمت قبل از قطعی برق بازگردد و خوشبختانه این اتفاق افتاد و اکنون سه هفته است که همان قیمت وجود دارد.

وزیر صمت گفت: موضوع پتروشیمی و فولاد را از دو هفته پیش آغاز کرده ایم و یک برنامه زمانبندی داشتیم ابتدا با سیمان آغاز کردیم به تثبیت خوبی رسید از دو هفته گذشته بازار مواد اولیه پتروشیمی از پلی اتیلن و پت و فولاد متمرکز شدیم که این ها زمان برتر هستند یک دوره سه ماهه را تا آخر پاییز برنامه ریزی کردیم انشالله این دو بازار که سهم بسیار بالایی در بخش های مختلف تولید دارند مدیریت خواهد شد و مشاهده ثبات در بازار با قیمت های معقول خواهیم بود.

فاطمی امین درباره دیدگاه تخصصی این دستگاه در رابطه با ورود خودروهای خارجی گفت: من قبلا هم اشاره کرده‌ام در شرایط معمولی زمانی که تراز تجاری و ارزی کشور متعادل است واردات خودروی خارجی می تواند مفید باشد به نوعی فضای رقابتی ایجاد می کند اما در حال حاضر و حداقل تا پایان سال جاری و تا زمانی که ما به یک توازن در تراز خارجی برسیم فکر می کنم اشتباه است زیرا حجم زیادی از منابع ارزی را درگیر میکند و قیمت ارز افزایش پیدا میکند و تورم ایجاد می‌کند که این به ضرر همه جامعه است.

وی مطرح کرد: برنامه ویژه ای را در بحث صادرات شروع کرده‌ایم شنبه خبر آن منتشر خواهد شد.

فاطمی امین ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که به یک توازن ارزی برسیم و به نظر من پس از آن واردات خودرو می‌تواند انجام شود.

کد خبر 5317069

منبع: مهر

کلیدواژه: سید رضا فاطمی امین واردات خودرو وزارت صنعت معدن و تجارت اربعین 1400 اقتصاد چین قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی قیمت طلا سید جواد ساداتی نژاد قیمت سکه بهار آزادی سازمان هواپیمایی کشوری قیمت جهانی نفت قیمت نفت بانک مرکزی وزارت راه و شهرسازی قیمت جهانی طلا نفت خام فاطمی امین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۵۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت

مهران فاطمی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید به دنبال گسترده‌تر و رنگین‌تر شدن سفره کارگران باشند، اعلام کرد: با توجه به سهم ۶۰ درصدی هزینه‌های مسکن و اجاره بها در سبد خانوار، احداث مسکن کارگری باعث جلوگیری از کوچک‌تر شدن سفره آنان خواهد شد.

وی از آمادگی استان برای واگذاری ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر زمین غیرقابل فروش به کارگران واجد شرایط همراه با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ۵۵۰ میلیون تومانی با تنفس یک ساله و اقساط ۲۰ ساله به منظور ساخت خانه‌های ویلایی کارگری خبر داد.

استاندار یزد بیان کرد: به عنوان مصوبه این نشست، تلاش خواهیم کرد تا در ابتدای سال ۱۴۰۴ هیچ کارگر واجد شرایطی در استان نباشد که زمین تحویل نگرفته و یا عملیات اجرایی ساخت منزل مسکونی وی آغاز نشده باشد.

استاندار یزد اظهار کرد: عدم پرداخت دستمزد مطابق تلاش کارگران و عدم توجه به مسئله بیمه، بهداشت و سلامت، آموزش و ارتقا مهارت‌ها همچنین عدم استفاده از ابتکار عمل کارگر از مصادیق این ظلم است که اثرات سوء آن در رونق تولید مشهود خواهد بود.

فاطمی در ادامه از فعالان عرصه کارگری از جمله خانه کارگر، شوراهای کارگری و کانون‌ها و انجمن‌های صنفی برای پیگیری مطالبات کارگران و نیز از تشکل‌های صنعتی استان نظیر اتاق بازرگانی، انجمن مدیران، خانه صمت و انجمن کارفرمایان برای میزبانی این نشست تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه متوسط توجه کارفرمایان استان به کارگران نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، تصریح کرد: جامعه کارگری استان نیز از وفادارترین جوامع ایرانی نسبت به انقلاب بوده و در هر مقطعی دین خود را به نظام جمهوری اسلامی ادا کرده‌اند.

کد خبر 6094153

دیگر خبرها

  • سند تحقق شعار سال استان یزد تدوین می‌شود
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • هوای زنجان این هفته ناپایدار خواهد بود
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت