Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه هدف از دستیابی به شهر هوشمند، رفاه و آسایش برای همه اقشار شهر است ، بر لزوم دستیابی به راه‌حل‌های فناورانه برای حل مسائل و مشکلات پیش روی شهر با سرعت تاکید کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رئیس کمیته شهر هوشمند و شفافیت شورای اسلامی شهر میزبان مدیران شتاب‌دهنده‌ها، فعالان حوزه‌ استارتاپی و نمایندگان پارک‌های فناوری بود و  چالش‌های پیش‌ روی کسب‌و‌کار‌های نوین در شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه محمد صادقی رئیس کمیته شفافیت اظهار کرد: با افزایش رشد کسب‌و‌‌کار‌های نوین و استارتاپ‌ها در کشور، بررسی چالش و مشکلات این دسته از شرکت‌ها جزو دستور کار مدیریت شهری و به‌خصوص شورای اسلامی شهر قرار گرفته است تا با شناخت بهتر موانع موجود و حل آن‌ها، کارآفرینان با دست بازتری به پیاده‌‌سازی ایده‌های خود بپردازند و زمینه ساز تغییر در شیوه های مدیریتی شهر و حرکت به سوی شهری خلاق ، نوآور و هوشمند باشند.

در ادامه احمد صادقی به بیان پاسخ و ارائه‌‌ نکاتی در رابطه با مطالبات و چالش‌های کسب‌و‌کار‌های نوین پرداخت. 

وی از موج سریع فناوری در جهان خبر داد و به لزوم انعطاف مدیریت شهری  برای تغییر و همچنین بهره‌وری از آن اشاره کرد. 

عضو شورای شهر در این خصوص،گفت: هدف از دستیابی به شهر هوشمند رفاه و آسایش برای همه اقشار شهر در هر سن و تحصیلات است و لازم است با دستیابی به راه‌های فناورانه مسائل و مشکلات پیش روی شهر با سرعت  حل شود و  گامی بزرگ به سوی کاهش معضلات شهر برداشت . در همین راستا مقرر شد با مشارکت فعالین حوزه فناوری و کسب کارهای نوین کارگروه‌های تخصصی ایجاد و ضمن بررسی مشکلات شهر،ایده ها و طرح های نوآورانه خود را از طریق گروه‌های تخصصی با مشارکت مدیریت شهری به مرحله انجام برسانند.

همچنین در ابتدای این جلسه صاحبان کسب‌ و‌ کارهای نوین به بیان مشکلات، ایده‌های نو و پیشنهادات خود پرداختند. 

نهادهای حمایت‌کننده از نوآوری، شتابددهنده ها، مؤسسان و مدیران استارتاپ‌های حاضر در این نشست اعم از مدیران نهادهای حمایتی کمیته امداد ، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت ، پارک علم و فناوری شریف،مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران،اتحادیه کسب و کارهای مجازی و شتاب دهنده های اکسیژن، خانه نو آوری، ابر زندگی ،تم، ویکست، آبان و خانه  خلاق ب  ، استارتاپ های اسنپ، نردبان، کلید،پارس تصویر ،بایا،تفکیکان،رادیس،کهربا و...برخی چالش‌های موجود در مقابل کسب‌و‌کارهای نوین را به‌صورت زیر بیان کردند:

1- قوانین و مجوزهای دست و پا گیر جهت همکاری مشترک با مجموعه شهرداری

2-مشکل محل استقرار  کسب و کارهای دانش بنیان و خلاق  در محیط های غیر تجاری 

3-عدم امکان اجرای طرح های پایلوت در شهر تهران 

3-عدم وجود مجموعه های شبانه روزی جهت استقرار کسب و کارهای نوین

4- مشکلات و موانع قانونی و دستور عمل های پیچیده در مسیر توسعه کسب و کارها.

انتهای‌ پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کسب و کارهای کارهای نوین شهر هوشمند کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۵۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند

فرماندار شهرستان میرآباد گفت: شوراهای شهر نباید تنها شورای شهرداری باشند بلکه باید در تمام جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعال باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین خضری، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در آئین تجلیل از شوراهای اسلامی شهر میرآباد اظهار کرد: خدمت کردن با عشق، اخلاص و بدون منت به مردم سرلوحه همه کارهای شوراها و مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا، مردمانی نظیر مردم این شهرستان وجود ندارد و لایق و شایسته بهترین خدمات هستند، افزود: خدمت کردن با عشق، اخلاص و بدون منت به مردم سرلوحه همه کارهای شوراها و مسئولان قرار گیرد.

فرماندار شهرستان میرآباد با اشاره به اینکه تأسیس نهاد مردمی شوراها یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی است تا مردم در فرآیند اداره امور جامعه نقش و مشارکت بیشتری داشته باشند، گفت: شوراهای اسلامی به عنوان نهادی برآمده از رأی مستقیم مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

خضری با تاکید به تعامل و مشارکت آگاهانه شوراهای اسلامی شهر و روستا با مسئولان اجرایی در شهرستان در جهت تحقق سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم و گره‌گشائی از مشکلات مردم ادامه داد: تعامل سازنده به یقین راه‌گشا و بنیادین خواهد بود و می‌تواند زمینه را برای توسعه و پیشرفت شهرستان فراهم کند.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده در این دوره شورا نظیر آغاز احداث کمربندی، روکش آسفالت خیابان امام، ساماندهی پارک راهیان نور، زیباسازی شهر و نصب دوربین‌های پایشی گفت: امیدواریم در زمان باقیمانده کارهای نیمه‌تمام به اتمام برسد و پروژه‌های دیگری که ضروری است، شروع شود.

خضری خاطرنشان کرد: از اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها می‌خواهیم که نسبت به نقش نظارتی خود به عنوان وظیفه اصلی اهتمام جدی داشته باشند و شوراهای شهر نباید تنها شورای شهرداری باشند، بلکه باید در تمام جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعال باشند.

کد خبر 749039

دیگر خبرها

  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • دردسر جدید بارسلونا: ویتور روکه قربانی مسائل مالی می‌شود؟
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی