Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، انتخابات نهمین دوره هیات مدیره سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها از روز ۲ مهرماه آغاز و تا یک هفته ادامه خواهد داشت که تا کنون در ۱۱ استان برگزار شده است. نکته قابل توجه مشارکت بیش از دو برابری مهندسان در این دوره از انتخابات است که به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات ۲ مهر در خراسان‌شمالی، ۴مهر در کرمانشاه، ۷ مهر در ٩ استان ایلام، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، مازندران و مرکزی برگزار شد.

در این دوره هر فرد می تواند با آی‌پی و شماره تلفن ثبت شده خود در سازمان نظام مهندسی رای بدهد که امکان تخلف را به صفر رسانده است.

اخبار رسیده حاکی از آن است برخی افراد که به شکل سنتی در انتخابات گذشته حائز آرای بالایی بودند در دوره کنونی موفق به کسب آرای لازم برای ورود به هیات مدیره استانها نشده‌اند.

وجه تمایز دیگر انتخابات فعلی به حذف افرادی که دارای تعارض منافع هستند مربوط می‌شود. مهندسانی که دارای تعارض منافع هستند یا در استان ردصلاحیت می شوند یا وزارت راه و شهرسازی بند «ج» ماده ۲۳ قانون نظام مهندسی را در مورد آنها اعمال می‌کنند.

طبق قانون کارکنان هشت دستگاه اجرایی و نظارتی از جمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، شهرداری‌ها، اعضای شورای شهر، کارکنان سازمان نظام مهندسی، بنیاد مسکن، مناطق آزاد و شهرکهای صنعتی برای حضور در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استانها می‌بایست پس از کسب آرای لازم از دستگاه متبوع خود استعفا دهند.

بر اساس بند ۵ ماده ۲ مکرر آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب ۱۳۷۵ و اصلاحی سال ۱۳۹۴ «اشخاص (حقیقی یا حقوقی) ‌در ارائه خدمات مهندسی ساختمان باید از تکفل همزمان اموری که زمینه و موجبات نمایندگی یا قبول منافع متعارض را فراهم آورد اجتناب نمایند».

آخرین آماری که توسط مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان از میزان مشارکت در نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استانها ارایه شده حاکی از آن است درصد مشارکت در ایلام برای سال ۹۷، معادل ۲۱ درصد و هم‌اکنون به بیش از ۷۰ درصد، در خراسان رضوی در سال ۹۷ معادل ۱۳ درصد و امسال حدود ۳۶ درصد، در خراسان‌شمالی بیش از ۲۸/۵ درصد در سال ۹۷ و هم اکنون به ۴۴/۵ درصد، در خراسان‌جنوبی در سال ۹۷ معادل ۲۶ درصد و هم‌اکنون به حدود ۳۰ درصد رسیده است.

به گفته علی‌محمد عبدی‌قهرودی، میزان مشارکت در کردستان در سال ۹۷ معادل ۱۰/۳ درصد و هم‌اکنون حدود ۴۱ درصد، در کرمانشاه در سال ۹۷ معادل ۱۵/۵ درصد و هم اکنون ۳۱/۵ درصد، در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۳۲ درصد برای سال ۹۷ و هم اکنون به ۵۴/۵ درصد، در گلستان در سال ۹۷ معادل حدود ۲۵ درصد و هم اکنون ۴۷/۶۹ درصد، در مازندران در سال۹۷ معادل ۲۰ درصد و هم اکنون به ۴۰/۴۳ درصد، در مرکزی برای سال ۹۷ معادل ۱۷/۳۶ درصد و امسال به ۴۱/۸۷ درصد و برای استان البرز نیز رقم ۱۹/۷۵ درصد مشارکت ثبت شده هم‌اکنون به ۴۰/۶۳ درصد رسیده است.

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: انتخابات الکترونیکی نهمین دوره انتخابات نظام مهندسی سازمان نظام مهندسی درصد و هم اکنون سال ۹۷ معادل مهندسی ساختمان هم اکنون هیات مدیره ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۵۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز یکشنبه در حاشیه شورای اداری فرمانداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی فراهم شده است، اظهار داشت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرایند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صداوسیمای مرکز استان انجام خواهد شد.

استاندار لرستان، گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرف‌داران آنها از بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ادامه می‌یابد.

شفقت، افزود: امیدواریم که هریک از عوامل دخیل در این انتخابات به نحو احسن نقش خود را ایفا کرده و مردم پرشورتر از قبل به‌پای صندوق رأی بیایند.

بنابراین گزارش، دومین دور انتخابات برای شکل‌گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 6090919

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • دور دوم انتخابات در کرمانشاه در ۶۴۵ شعبه برگزار می‌شود
  • فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد
  • تدارک ۶۴۵ شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • جزئیات جدید از برگزاری انتخابات اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس