Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@18:14:56 GMT

اراده جوان سه‌ساری که باورش را ساخت

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۶۲۴۴

اراده جوان سه‌ساری که باورش را ساخت

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، «ساریه پورصالح» امروزه مشاغل خانگی و خرد، نقش بسیار زیادی در رفع معضل بیکاری ایفا می‌کنند و با دریافت تسهیلاتی اندک می‌توانند اشتغال گسترده‌ای را در جامعه ایجاد کنند کما اینکه این مشاغل در رونق اقتصادی و تثبیت درآمد برای دهک‌های پایین جامعه و ایجاد فرصت‌های شغلی بسیار مؤثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اواخر دهه ۸۰ شمسی بود که رهبر انقلاب اسلامی شعارهای سال را به سمت تحولات اقتصادی نام‌گذاری کردند و در ست در همین ایام علی ایزدجو جوان کارآفرینی که امروز ۳۹ ساله شده و تحصیلاتش را در مقطع کارشناسی مدیریت ورزشی از دانشگاه گیلان گذرانده در همان ایام رویی کارآفرینی در حوزه روستایی را در سر می‌پروراند.

ایزدجو در خاطرات خود از  ایده کسب وکارش در ایام دانشجویی سخن به میان می‌آورد که جرقه کارآفرینی را در ذهنش ایجاد کرده بود و می‌گوید من کارآفرینی را از سال ۹۰ باتوجه  به علاقمندی در این حوزه در ذهن می‌پروراندم و برای محقق شدن این ایده هر روز به سراغ راهی که مرا به  کسب‌وکار مورد علاقه‌ام نزدیک کند می‌رفتم.

بسان تمام جوانان بااراده و البته فاقد سرمایه اولیه، سراغ سازمان‌ها و بانک‌ها برای تأمین سرمایه اولیه می‌رود که اتفاقاً در آن ایام به‌شدت سروصدا کرده بودند که نتیجه‌ای از پیش نمی‌برد و رؤیای جوانی‌اش را با مشغول شدن در شغلی به‌صورت قراردادی، کنار می‌گذارد.

ایزدجو از آن ایام اینطور یاد می‌کند «چند سالی روزمره برایم گذشت تا از بچه‌های محل شنیدم گروهی برای اشتغال‌زایی روستایی در مسجد محله آمدند؛ دروغ چرا امید آن‌چنانی نداشتم ولی علاقه‌ام مرا در جلسه توضیحات مسؤول طرح نشاند که ازقضا خودش هم کارآفرین بود.»

«حمایت از تولیدکننده در عمل می‌تواند توسعه پایدار روستایی و رونق درآمدزایی را روانه روستاها کند و از مسؤولان می‌خواهم با جوان‌هایی که انگیزه کاری دارند، چه در قالب کارآفرین و چه در قالب صاحب کسب‌وکار خرد، با یک دید مثبت برخورد کنند، جوانان را زیر سؤال نبرند تا حدی که ممکن است سعی کنند سنگ‌های پیش پای افراد را بردارند بخصوص پروسه طولانی و سخت مجوز گرفتن را کوتاه کنند تا جوانان با رغبت بیشتری وارد کار شوند؛ مسؤولان باور کنند جوانان ما جزو نجیب‌ترین، باهوش‌ترین و پاک‌ترین جوانان دنیا هستند» این‌ها جملات قشنگی بود که مسؤول طرح با حرارت خاصی بیان می‌کرد که من به‌شخصه این حرف‌ها را چندین بار از تلویزیون شنیده بودم.

از دوستان پرسیدم این‌ها از کجا آمده‌اند گفت از بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)؛ اسمش پیش‌تر به گوشم خورده بود و می‌دانستم که در حوزه اشتغال هم فعال هستند.

پیش خودم گفتم یک‌بار دیگر هم شده شانسم را امتحان می‌کنم ببینم می‌توان به آرزویم برسم یا که خیر. با صحبتی اولیه در همان روز قرار بر ارائه مدارک و مشورت بیشتر با آنان شد که خداروشکر بالاخره توانستم در طرح "سحاب" بنیاد فعال شوم.

 

ایزدجو کارآفرین روستای سه سار از توابع شهرستان صومعه‌سرا است که مدیریت تولید البسه بیمارستانی خزر طب سه سار را بر عهده دارد که در چند مرحله از سال ۹۸ و با چهار نفر اشتغال مستقیم و دو نفر به‌صورت غیرمستقیم  کار خود را شروع کرد.

او که نوسانات بازار را از نزدیک لمس کرده، دل‌ خوشی از کار دولتی ندارد و می‌گوید که هیچ‌گاه کار دولتی را چه در گذشته و چه حالا توصیه نکرده و نمی‌کند چون بر این باور است که دولت هم خودش را خیلی کوچک کرده و احتمال استخدام ضعیف‌تر شده و باید جوانان توانشان را در خود اشتغالی صرف کنند.

ایزدجو معتقد است جوانان امروز باید با دید بازتری به بازار کار آزاد نگاه کنند و در طرف دیگر مسؤولان‌ هم باید نگاه دلسوزانه‌تری به کسب‌وکارهای درحال‌توسعه داشته باشند.

او به میزان تولید روزانه ۵۰۰ تا یک هزار دشت البسه بیمارستانی آن‌هم با توجه به سفارش‌هایی که از مراکز درمانی و بیمارستانی دارد اشاره می‌کند و با خوشحالی می‌گوید باتوجه به قرادهایی جدیدی که با مراکز درمانی در تهران بستم از ماه آیند این سفارشات به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

ایزدجو سرمایه‌ در گردش را یکی از مهمترین موانع توسعه و تداوم کسب‌و‌کارش  عنوان کرد و از نهادهای مسؤول خواست تا مراحل چندماهه تدریجی پرداخت تسهیلات را کوتاه‌تر کنند تا مانند الآن به دلیل خرابی یک چرخ و عدم توان تجهیز مجبور به بیکار بودن دستگاه نشود.

ماجرای ورود به عرصه تولید و کارآفرینی با همه موانع پیش رو از زبان تولیدکننده جوان روستای سه سار آن‌هم در یک روستا در مناطق محروم، می‌تواند یک مدل موفق از جوان بااراده ایرانی را به نمایش بگذارد که نه فقط در روستای آبا و اجدادی خود بلکه در روستاهای هم‌جوار به کسب‌وکار پرداخته است.

 

 

اهمیت اشتغال و تأثیرات مثبت آن بر سایر حوزه‌ها بر کسی پوشیده نیست و اگر بخواهیم دل کندن از نهادهای ایجاد شغل را در پیش گرفته و با اتکا به ظرفیت فردی و باور به گفتمان «ما می‌توانیم» راه خود را مستحکم‌تر برای نیل به اهدافمان سپری کنیم قطعاً موفقیت‌های بزرگ را برای خود و اطرافیانمان ترسیم کرده و سفره‌ای از برکت اشتغال پهن می‌کنیم تا افراد بیشتری دور این سفره بنشینند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: کارآفرینی تولید مدیریت بنیاد برکت طرح سحاب بنیاد برکت شهرستان صومعه سرا اشتغال آفرینی روستایی وام روستایی تسهیلات روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۶۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، عصر روز یک‌شنبه، ۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ طی حکمی از سوی کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، محمدجواد خانپور، جوان پرتلاش مازندرانی به عضویت هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری درآمد.

محمدجواد خانپور در حال حاضر، مدیرکل امور مجلس شورای عالی استان‌های کشور است.

وی، سوابق دیگری همچون مشاور برنامه و بودجه کمیته ملی المپیک، عضویت کمسیون اقتصادی ورزش، سرپرستی تیم ملی بسکتبال ۳ نفره و مشاور امور مجلس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را در کارنامه خود دارد.

گفتنی است مازندران، ورزشی‌ترین استان کشور است که حضور جوانان مستعد این استان در راس مدیریت ورزش می‌تواند در توسعه همه جانبه ورزش کشور، تأثیرگذار باشد.

خبرنگار: مجتبی نجاتی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228783 برچسب‌ها ایسکانیوز وزنه برداری باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران

دیگر خبرها

  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • جوانان و نوجوانان اندیشه شهید مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین