Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا صدیق راد مدیرکل بهزیستی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ضمن گرامیداشت هفته تکریم و منزلت سالمندان (۶تا ۱۲مهرماه) با شعار «بهره مندی همه سنین از فناوری دیجیتال»  و تبریک روز جهانی سالمندانذ (۹ مهر) گفت: همانطور که دراحادیث آمده: «وجود پیران سالخورده بین شما باعث افزایش رحمت و لطف پروردگار و گسترش نعمت‌های الهی بر شما است» و یکی از گروه‌های هدف سازمان، سالمندان و ارائه خدمات توانبخشی و مراقبی به این عزیزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در حال حاضر بطور کل تعداد ۱۸مرکز مربوط به خدمات توانبخشی آموزشی و مراقبتی در استان وجود دارد که از این تعداد ۵ مرکز خدمات توانبخشی در منزل، ۸ مرکز توانبخشی شبانه روزی و ۵ مرکز توانبخشی آموزشی روزانه سالمندان به ۸۲۷ سالمند ارائه خدمت می‌کنند.

صدیق راد با تأکید بر لزوم تقویت مشارکت اجتماعی سالمندان، مدیریت اوقات فراغت، ورزش، بهداشت، سلامت، ارتقاء رفاه و وضعیت معیشتی، گسترش فضا‌های آموزشی و توانبخشی سالمندی و برخورداری یکسان سالمندان از حقوق شهروندی بیان داشت: سازمان بهزیستی ازجمله متولیان خدمات حمایتی، رفاهی و توانبخشی به جامعه است، که بیش از نیم قرن است که خدمات خود را به سالمندان عزیز در دو محور خانواده و مراکز شبانه روزی ارائه می‌کند.

 مدیرکل بهزیستی خوزستان در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۱۹۴ سالمند ازخدمات مراکز روزانه توانبخشی و هزار و ۱۸۷نفر از ظرفیت‌های برنامه (CBR) توانبخشی مبتنی بر جامعه بهره‌مند هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت ملاقات عمومی در مراکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی سالمندان، شرایط دیدار غیرحضوری باخانواده‌ها به صورت مجازی فراهم شده است، گفت:  همچنین واکسیناسیون کلیه سالمندان مقیم مراکز شبانه روزی و پرسنل آنان در اولین گروه واکسیناسیون یعنی از اسفند ماه پارسال انجام گردید.

صدیق راد تصریح کرد: از دیگر خدمات ارائه شده به سالمندان در ایام شیوع ویروس کرونا آموزش مجازی و غیر حضوری به آنان و همچنین پیگیری خدمات توانبخشی به سالمندان تحت نظارت به صورت مجازی و تلفنی از طریق مراکز مراکزآموزشی روزانه و مراقبت در منزل بوده است.

او در در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای جمعیت سالمند کشور اظهار داشت:  توجه به سلامت جسم و روان این عزیزان همواره از دغدغه‌های مهم سازمان بهزیستی بوده است و امیدواریم نسبت به آموزش فرهنگ سالمندی و آگاهسازی به آحاد جامعه درباره نیاز‌های این قشر توجهات گسترده تری صورت گیرد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی خوزستان سالمندان استان خدمات توانبخشی شبانه روزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۶۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،     مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در بین ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر از کودکان ۳ تا ۶ استان اجرا شد.

پروین محمدپوری، با اشاره به برنامه های اجرایی معاونت پیشگیری بهزیستی استان در سال گذشته افزود: در این مدت پنج هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای یکهزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا شد.

محمدپوری، با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است،گفت: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروههای هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیبهای اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهادهای مربوطه و شناسایی مناطق آسیب زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته هم گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حاد خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری، همسرآزاری و معلول آزاری با اورژانس اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد سه هزار مورد پذیرش مداخله انجام و پنج هزار نفر از خدمات سیار بهره مند شدند.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • امداد خودرو جاده‌ای شبانه روزی همدان
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی