Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@09:00:52 GMT

سجادی: جوانان می توانند منجی ورزش کشور باشند

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۶۴۳۴

سجادی: جوانان می توانند منجی ورزش کشور باشند

به گزارش ایرنا، حمید سجادی شامگاه پنجشنبه در نشست با سازمان های مردم نهاد استان کرمان افزود: سمن‌ها می توانند خیران را به حوزه ورزش معرفی و اماکن ورزشی را اداره کنند لذا ابتدا باید راهکارهای آن را پیدا کنیم.

وی اظهار داشت: میزان ۳۲ هزار اماکن ورزشی از جمله چهار هزار مکان در حال ساخت در کشور داریم که باید بهره برداری از اماکن ورزشی را سمن ها برعهده بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ورزش و جوانان گفت: سامانه نهضت داوطلبی در وزارت ورزش و جوانان طراحی شده اما در فعالیت داوطلبانه ورزش دنیا از ما پیش تر است.

وی ادامه داد: ۹۹ درصد المپیک با داوطلبان اداره می شود لذا ما در این حوزه عقب هستیم.

سجادی با بیان اینکه سمن‌ها می توانند داوطلبان را شناسایی کنند و فکر و ایده بدهند تصریح کرد: بخشی از کار سمن های انقلابی، فرهنگی و اجتماعی باید آگاهی بخشی در جامعه باشد که نیاز ما است.

وی با اشاره به اینوه بخشی از کارها را باید به سمن‌ها واگذار کنیم گفت: جوانان در شغل‌یابی و مشاوره مشکل دارند لذا سمن‌ها می‌توانند به این حوزه ها نیز ورود کنند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه روحیه دفاع مقدسی در سمن های ما تقویت شود افزود: ورزشکاران المپیک و پارالمپیک در چند رشته با روحیات دفاع مقدسی بهترین نتایج را می‌گیرند و اگر این روحیه به سمن ها تزریق شود ما برنده هستیم.

وی عنوان کرد: صاحبان اصلی وزارت ورزش و جوانان شما سمن ها هستید که بی مزد و منت و بدون هیچ چشم داشتی ما را در تمامی امور یاری می کنید.

وزیر ورزش و جوانان افزود: سمن ها در کمک های مومنانه، مبارزه با کرونا، واکسیناسیون تشویق و تکریم کادر درمان، حتی غسل دادن اموات، موکب ها و آیین های اربعین حسینی و حوادث همکاری بسیار مطلوبی داشته اند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ۴۰ بار از واژه جوان نام برده و اعتقاد دارم که گروه های مردمی اصلی ترین پشتیبان ‌وزارت ورزش و جوانان هستند لذا امیدوارم بهترین کارها را با کمک آنان رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه در تمام امور اقتصادی، اجتماعی، ورزشی از ظرفیت سمن‌ها استفاده می کنیم که می‌تواند بسیار مفید باشد افزود: عهد و پیمان می بندیم برای انجام کارهای بزرگ و نشدنی، توسعه و تقویت گروه های مردمی را در دستور کار قرار دهیم.

سجادی گفت: در این دولت مردمی بنا داریم سفرهای استانی را متفاوت از گذشته برقرار کنیم لذا دیدار با فعالان اجتماعی، سمن ها گروه‌های جهادی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین بازدید از اماکن ورزشی و اماکن کمتر برخودار پیگیری می‌شود و در این خصوص وظیفه داریم از بخش خصوصی حمایت کنیم.

در این نشست وزیر ورزش و جوانان از تعدادی از سمن‌های استان کرمان تقدیر کرد.

برچسب‌ها حمید سجادی کرمان سازمان های مردم نهاد استانداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمید سجادی کرمان سازمان های مردم نهاد حمید سجادی کرمان سازمان های مردم نهاد استانداری کرمان وزیر ورزش و جوانان اماکن ورزشی سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور

کیومرث هاشمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین  در خصوص موضع وزارت ورز و جوانان در مورد تلاش مالکان جدید برای تغییر نام باشگاه استقلال اظهار داشت: واقعیت این است که دو باشگاه استقلال و پیروزی واگذار شده اند و متولی خاص خودشان را دارند اما هر باشگاهی بخواهد تغییر نام پیدا کند باید روال کار را طی کند.

وی افزود: ما کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون ماده ۵ باشگاه ها داریم و هر باشگاهی چه استقلال و چه باشگاه دیگری بخواهد تغییر نام داشته باشد باید مسیر قانونی را طی کند.

وی در پاسخ به سؤالی در باره حق پخش مسابقات تیم‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: حق پخش فقط متعلق به این دو باشگاه نیست حق پخش متعلق به ورزش کشور است و یکی از موضوعاتی است که گره کار ورزش کشور است و لازم است که این گروه باز شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: در لایحه برنامه هفتم توسعه موضوع حق پخش برنامه های ورزشی دیده شده و به آیین نامه ای که با کمک وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما تدوین می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد موکول شده است.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: حق پخش حق ورزش است و باید به ورزش داده شود و طبیعی است که اگر حق پخش پرداخت شود، می‌تواند به حل بسیاری از مشکلاتی که در مسیر ورود بخش خصوصی به ورزش وجود دارد، کمک کند.

تجلیل از افتخار آفرینان ورزشی

هاشمی همچنین گفت: هفته آینده مراسم تجلیل از هزار و ۵۱۷ نفر از قهرمانان و دست اندرکارانی را که سال گذشته موفق شدند برای کشور افتخارآفرینی کنند، با حضور شخص رئیس جمهور برگزار می‌کنیم و  ۲۳۰ میلیارد تومان پاداش این عزیزان تقدیم خواهد شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: جامعه ورزش به رشته هایی که سهمیه المپیک دارند، کمک می کند و بنا است که پس از ۲۰ سال ناوگان تجهیزاتی این رشته های ورزشی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی که با هماهنگی وزارت نفت در نظر گرفته شده ارسال شود.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت میهمان خوزستانی‌ها
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد
  • معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • وزیر ورزش به تغییر نام استقلال واکنش نشان داد
  • حق پخش فقط متعلق به استقلال و پرسپولیس نیست