Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@07:10:04 GMT

قانون تعاون در حال اصلاح است

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۶۸۶۳

قانون تعاون در حال اصلاح است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قانون تعاون را از مجلس پس گرفته ایم و در حال اصلاح است.

حجت الله عبدالملکی پنجشنبه شب در نشستی که با فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم که توفیق پیدا شد دوباره به استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج سفر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به نمایندگی از رئیس جمهور اینجا هستم و همه مسائلی که نیاز است دولت بداند را مطرح کنید تا در جلسه فردا شب با حضور رئیس جمهور جمع‌بندی شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مواردی را مطرح کنید که از عهده دولت بربیاید، عنوان کرد: تاکید رئیس جمهور در سفرهای استانی، گره گشایی از استان‌ها است.
عبدالملکی تصریح کرد: گزارش آماری از استان کهگیلویه و بویراحمد خبرهای خوب و بدی داشت که آمار بالای بیکاری، آمار بالای فقر و عدم تناسب شرایط اقتصادی مردم با ظرفیت استان، خبرهای بدی هستند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: اما خبر خوب نرخ بالای مشارکت مردم در استان است که این نرخ چند درصد از متوسط کشور بالاتر است و نشان می دهد که مردم این استان از کشور، بیشتر اهل کار هستند.
عبدالملکی ادامه داد: مسئله ای که در آینده به یک چالش تبدیل می‌شود نرخ مشارکت است اما نشان داد مردم اینجا اگر ظرفیت کار ایجاد شود اهل کار هستند.
وی اظهار کرد: در همه استان‌ها درخواست مگاپروژه داده می‌شود در حالی که اصل اشتغال در کارگاه خرد و متوسط است اما مگاپروژه در جای خود می تواند مناسب باشد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: مسئولان استان ۱۰ مگاپروژه  برای استان تعریف کنند البته به شرطی که اشتغال پسینی و پیشینی این طرح‌ها دیده و زنجیره ارزش را تکمیل و میزان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را مشخص کند.
عبدالملکی تصریح کرد: مشکلات تامین اجتماعی و مالیات را بفرستید تا شخصا پیگیری کنم.
وی با اشاره به انتقادات از قانون تعاون گفت: قانون تعاون در حال اصلاح است و درخواست کردیم مجلس، ۴۵ روز به ما فرصت دهد تا قانون اصلاح شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر خوبی برای فعالان اقتصادی داشت و  افزود: همه کسانی که کارشان گیر مجوز است درخواست تنظیم کنند تا به غیر از چالش های حوزه زیست محیطی و میراث فرهنگی، بقیه را رسیدگی کنیم.
عبدالملکی در خصوص صحبت‌های فعالان اقتصادی خاطرنشان کرد: مشکلات فعالان اقتصادی به خصوص صرف زمان ۶۰ روز را در جلسه فردا شب با رئیس جمهور پیگیری می‌کنم  آنجا که شبکه موجود است قابل قبول نیست فعال اقتصادی این میزان زمان را صرف کنند.
همچنین، "آیت ارمغانی" سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به تعطیلی یا نیمه فعال بودن بودن ۷۰ درصد واحدهای صنعتی گفت: ۲۱۳ واحد دامداری و ۶۳ واحد مرغداری از مجموعه ۱۴۰ واحد تعطیل هستند.
وی در ادامه سخنان خود به چالش عدم حضور نیروی بومی در واحدهای پتروشیمی اشاره و عنوان کرد: تناسب بین آموزش‌های فنی‌ حرفه‌ای و بازار کار وجود ندارد و آموزش‌ها بازار محور نیستند.
سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست از فعالین اقتصادی، تولیدکننده‌ها و صنعت استان حمایت شود.
"جبار کیانی‌پور" رئیس اتاق بازرگانی یاسوج نیز گلایه از وزیر کار شروع کرد و گفت: فعالان اقتصادی علاقمند به حضور وزیر کار در یکی از اتاق‌های بازرگانی و تعاون بوده است.

وی تحلیل شرایط استان برای وزیر کار را زیره به کرمان بردن دانست و تصریح کرد: کلمه توسعه نیافتنی باوجود تلاش‌های ۴۰ ساله جمهوری اسلامی زیبنده استان کهگیلویه و بویراحمد نیست.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج به تلاش دولت آیت الله سید ابراهیم رئیسی برای رفع مشکلات مردم اشاره و اظهار کرد: آنچه موجب شده توسعه متوازن شکل نگیرد این است که نتوانستیم از تمام اسناد بالادستی استفاده کنیم و برنامه جامع و ارزشمندی داشته باشیم.
کیانی پور ادامه داد: سهم استان در پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری پایین است و نیاز است مگاپروژه‌هایی تعریف شود که استان از این وضعیت خارج شود، ضمن اینکه اکثر فارغ التحصیلان دانشگاهی دانش نامه دارند اما مهارت کافی ندارند. 
وی به وضعیت تامین اجتماعی و مالیات اشاره و بیان کرد: تامین اجتماعی همواره حیاط خلوت دولت‌ها بوده در حالی که سهامداران واقعی کارفرمایان و کارگران است اما تیغ تیز تامین اجتماعی روی گلوی کارفرمایان است و تحت هر شرایطی حساب سرمایه‌گذار مسدود می‌شود، امروز به جد درگیر مالیات هستیم.
"امین الله محمدی" رییس اتاق تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه توجه به تعاون حلقه مفقود اقتصاد پویا است، افزود: قوانین دست و پاگیر بانکی موجب تعطیلی تعاونی‌ها شده است.
به گزارش ایسنا، وی به مشکلات بازار فروش اشاره و خاطرنشان کرد: نبودن زنجیره تولید و فروش رنج بزرگ تولیدکنندگان است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اتاق بازرگانی یاسوج كهگيلويه و بويراحمد فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد کار و رفاه اجتماعی فعالان اقتصادی تامین اجتماعی قانون تعاون رئیس جمهور وزیر تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۶۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر تعاون: بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند

صولت مرتضوی روز چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت ماه - در حاشیه جلسه هیات دولت درباره لایحه پیشنهادی وزارت کار برای اصلاح قانون کار و قرارداد کارگران گفت: این موضوع در کمیسیون مجلس تصویب شده و در دستور نوبت کاری هیات دولت قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بیمه کارگران توضیح داد: نماینده کارگران و کارفرمایان در جلسات مربوطه پیشنهاد داده بودند که افزایش بیمه طبق مبنای درستی انجام شود تا در دوران بازنشستگی کارگران اثر داشته باشد. بر همین اساس افزایش‌ها در ردیف‌های مبنا انجام شد که بیش از ۳۵ درصد است و نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

مرتضوی درباره مسکن کارگری اظهار داشت: در این خصوص قرارگاه مسکن تشکیل داده شد و وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت تعاون و مدیران کارخانجات تلاش می‌کنند تا فرآیند‌ها کوتاه شود. بانک رفاه کارگران هم متولی تسهیلات تعاونی‌های کارگری شد که گام مهمی به جلو است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره لایحه جامع اشتغال توضیح داد: سامانه‌ای در حوزه اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است تا بیکاران سراسر کشور با مشخصات فردی، تحصیلات و محل زندگی شناسایی شوند و در آینده نزدیک از این سامانه رونمایی می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با مدیریت مهار تورم و کمک‌های معیشتی دولت به همه آحاد جامعه به ویژه جامعه کارگری، قدری از مشکلات کارگران رفع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران
  • ۷۵ هزار کارگر زیر پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
  • مرتضوی: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت
  • وزیر تعاون: بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری