Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@02:49:53 GMT

اصفهان یکی از کم بارش ترین نقاط کشور بود

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۸۰۸۲

اصفهان یکی از کم بارش ترین نقاط کشور بود

نوید حاج بابایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه مهرپارسال تا امسال کل کشور بارش خوبی نداشت، گفت: بارش استان اصفهان در سال زراعی ۱۰۸ میلی متر بود که نسبت به سالقبل آن ۳۰ درصد کاهش داشت.

وی با اشاره به اینکه دبی تامین کننده آب و نیز رودخانه‌های اصلی اصفهان در غرب و جنوب غرب امسال دچار کم بارشی هستند، افزود: بارش در استان‌ چهار محال و بختیاری نیز با کاهش حدود ۳۰ درصد مواجه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: سرچشمه‌های آبی استان در بوئین ومیاندشت، خوانسار، سمیرم نیز بیشترین کاهش بارش را داشتند.

وی گفت: تامین بارش در برخی از شهرستان‌ها باید صددرصد در سال  باشد اما در بیشتر شهرستان‌ها بارش‌ها ۶۰ تا ۷۰ درصد بود و حتی  ایستگاه کوهرنگ به عنوان شاخص اصلی ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش بارش داشت.

حاج بابایی گفت: در ورزنه، نایین، مورچه خورت، مبارکه، کاشان، نجف آباد در سه سال گذشته بارش کمتر از  نرمال گزارش شده است.

 وی با اشاره اینکه از لحاظ منابع آبی ما امسال بدترین شرایط را تجربه کردیم،گفت: علاوه بر کم بارشی ما با افزایش کمینه دما نسبت  به بلند مدت وکوتاه مدت در شهرستان‌هایی همچون فریدونشهر،خوانسار وغیره مواجه بودیم.

معاون توسعه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به مولفه‌های مهم در تحلیل پدیده خشکسالی گفت: ما دوران گذر از شدت خشکسالی، دوره زمانی رخداد، وسعت مکانی رخداد را پشت سر گذاشته ایم و اکنون با آثار خشکسالی کشاورزی و هیدرولوژیکی، اقتصادی و اجتماعی مواجه هستیم.

  اداره کل هواشناسی استان اصفهان دارای ۲۳ ایستگاه سینوپتیک، ۱۴ ایستگاه اقلیم شناسی و ۱۴۴ ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف است.

برچسب‌ها خشکسالی اصفهان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خشکسالی اصفهان سازمان هواشناسی خشکسالی اصفهان سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام گفت: از اواخر وقت امشب پنجشنبه از شدت وزش باد در سطح استان کاسته می‌شود و اوایل هفته آینده نیز شاهد بارش‌های پراکنده در بعضی نقاط استان هستیم.

ساسان رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در ایلام، اظهار کرد: طی دو روز گذشته وزش باد شدید در استان ایلام باعث آسیب به سازه‌های سبک و درختان شد.

وی افزود: با کاهش شدت وزش باد در روزهای آینده شاهد افزایش دما خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام خاطرنشان کرد: فردا هوا در سطح استان صاف تا کمی ابری و در بعضی اوقات با وزش باد همراه خواهد بود و در اوایل هفته آینده نیز شاهد بارش‌های پراکنده در بعضی نقاط استان هستیم.

کد خبر 747767

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی
  • هواشناسی اصفهان فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت؛ بارش باران و رعد و برق
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده هستند
  • خشکسالی در کمین این استان‌ها