Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@14:34:06 GMT

مذاکرات تجاری اروپا و استرالیا به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۸۱۴۶

مذاکرات تجاری اروپا و استرالیا به تعویق افتاد

وزیر تجارت و بازرگانی استرالیا روز جمعه گفت که مذاکرات با اتحادیه اروپا بر سر یک توافق تجاری به تاخیر افتاده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دن تیهان وزیر تجارت استرالیا در شرایطی از به تعویق افتادن مذاکرات این کشور با اتحادیه اروپا بر سر دستیابی به توافق تجاری خبر داده است که منازعه بین کانبرا و پاریس به خاطر لغو قرارداد 40 میلیارد دلاری خرید زیردریایی تشدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین: آمریکا باوجود شعار عدم اشاعه سلاح هسته‌ای به استرالیا کمک کرد

پس از آنکه آمریکا، انگلیس و استرالیا  از امضای یک توافقنامه مشترک امنیتی-نظامی مشترک خبر دادند، فرانسه جو بایدن را متهم به زدن خنجر از پشت به پاریس کرده و گفته است بایدن همانند دونالد ترامپ رفتار کرده است، چرا که کاخ سفید تصمیم گرفته است تا فرانسه را از این پیمان مهم منطقه ای کنار بگذارد.

توافقنامه جدید موسوم به AUKUS سه کشور مذکور این موضوع را در یک بازه زمانی 18 ماهه مورد بررسی قرار خواهد داد که استرالیا چگونه می تواند به بهترین فناوری زیردریایی هسته ای دست پیدا کند که سریعتر و کاربردی تر از زیردریایی های متعارف فعلی باشد. با انعقاد این توافق، عملا قرارداد 40 میلیارد دلاری فرانسه با استرالیا برای توسعه زیردریایی هسته ای لغو شده است.

اورسولا فون در لین رئیس کمیسیون اروپا نیز با اعلام همبستگی با فرانسه، احتمال دستیابی به توافق تجاری با استرالیا را زیر سئوال برده است.

وزیر تجارت استرالیا حاضر نشده است درباره این مساله شفاف سازی کند که آیا قرارداد زیردریایی تاثیر و نقشی در به تاخیر افتادن مذاکرات تجاری با اتحادیه اروپا داشته است یا نه.

دوازدهمین دور مذاکرات تجاری استرالیا و فرانسه قرار بود 12 اکتبر برگزار شود ولی ظاهرا یک ماه به تعویق افتاده است.

انتهای پیام /

 

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد

سخنگوی کرملین گفت مراحل اولیه امضای توافق میان مسکو و کی‌یف طی شده بود اما لندن مانع آن شد.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت با وجود فشارهای غرب، چین می‌تواند از منافع ملی خود حفاظت کند و روسیه به تقویت همکاری خود با این کشور ادامه خواهد داد.

در روز جمعه «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت چین نمی‌تواند به دنبال تقویت همکاری خود با اروپا باشد و درعین‌حال از بزرگ‌ترین تهدیدی که امنیت اروپا را نشان رفته (روسیه) ‌حمایت کند.

پسکوف در واکنش به تلاش‌های آمریکا برای قطع ارتباط پکن و مسکو گفت: «چین یک کشور کاملا مستقل است، کشوری قدرتمند که توان دفاع و حفاظت از منافع خود را دارد. چین شریک نزدیک ماست و همکاری‌های خود را افزایش خواهیم داد.»

او همچنین گفت مخالفت کی‌یف با ادامه‌دادن مذاکرات صلح در استانبول به‌دلیل فشارهای مستقیم انگلیس صورت گرفته است.

پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا مسکو پس از نشست صلح استانبول در ۲۰۲۲ خواسته‌های جدیدی از اوکراین داشت، گفت: «به‌خوبی می‌دانیم که مراحل اولیه امضای توافق طی شده بود. همچنین همه به‌خوبی می‌دانند چه چیزی باعث شد اوکراینی‌ها به مذاکره ادامه نداده و امضای توافق را نهایی نکنند. به گفته نمایندگان اوکراین که در مذاکرات حضور داشتند، این اتفاق در نتیجه فشار مستقیم لندن افتاد.»

سخنگوی کرملین همچنین با بیان اینکه روسیه از حفظ ارتباطات میان ایروان و باکو استقبال می‌کند، گفت این گفت‌وگوها برای حل‌وفصل کامل مناقشات میان طرفین ضروری هستند.

او در پاسخ به اعتراضاتی که برخی شهروندان ارمنستان در مخالفت با امتیاز ارضی اخیر این کشور به جمهوری آذربایجان برگزار کرده‌اند، گفت: «نمی‌خواهیم دراین‌باره اظهارنظر کنیم. می‌دانید که ما طرفدار تداوم تماس‌های باکو و ایروان هستیم. ما معتقدیم این گفت‌وگوها برای تنش‌زدایی و حل‌وفصل نهایی مناقشات و حصول توافق بر سر معاهده صلح، ضروری هستند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا/ بازداشت۳۳دانشجو
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه