Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز،  دو زمین لرزه به بزرگی 5.2 ریشتر و 4.5 ریشتر حوالی بندر گناوه در استان بوشهر را لرزاند که  براساس گزارش خبرنگار تسنیم، شدت زلزله‌ها به گونه‌ای بود که باعث وحشت اهالی شد و مردم تا صبح در حیاط منازل به سر بردند.

زمین لرزه  که در شهرهای نزدیک گناوه شامل بندرریگ و بندرامام حسن نیز احساس شد  ، ساختمان‌ها  و در و پنجره‌ها را در شهر گناوه و روستاهای نزدیک به کانون آن به شدت تکان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موقعیت این زمین لرزه که براساس اعلام  مرکز زلزله نگاری دانشگاه تهران نزدیک  روستای تاجملکی و اسلام آباد و شول بخش مرکزی گناوه ثبت شده  است نشان می‌دهد مکان آن در همان محل زلزله 5.9 ریشتری  29 فروردین امسال بوده است. براساس گزارش‌های واصله از منابع محلی ، بخش‌هایی از کوه‌های گمارون نزدیک به روستاهای محل کانون زلزله ریزش کرده است.

اعزام 3 تیم واکنش سریع و امدادی ‌به روستاهای زلزله‌زده ‌

‌مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با بیان اینکه زلزله 5.2 ریشتر بیش از 10 روستای گناوه را لرزاند گفت: پس از این حادثه، تیم‌های واکنش سریع، امدادی و ارزیاب هلال احمر به نقاط مختلف شهرستان گناوه اعزام شدند.

غلامرضا حاجیانی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در گناوه، با اشاره به وقوع 2 زمین‌لرزه در گناوه اظهار داشت: 2 زمین‌لرزه به بزرگی 5.2 و 4.5 ریشتر بامداد امروز شهرستان گناوه را لرزاند که بلافاصله تیم‌های هلال احمر به نقاط زلزله‌زده اعزام شد.

وی با بیان اینکه بین 10 تا 20 روستا در بخش مرکزری شهرستان گناوه از زمین لرزه یاد شده متاثر شدند گفت: بر اساس ارزیابی‌های اولیه تلفات و خسارت خاصی وجود نداشته ولی ترک خوردگی برخی منازل روستایی گزارش شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به تیم‌های امدادی برای کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان تصریح کرد: پس از وقوع زمین‌لرزه در روستاهای بخش مرکزی گناوه، تیم‌های واکنش سریع، امدادی و ارزیاب هلال احمر به نقاط مختلف شهرستان گناوه اعزام شدند.

حاجیانی اضافه کرد: جلسه اضطراری امدادی، در پی وقوع زلزله مذکور، در محل مرکز فرماندهی جمعیت هلال احمر استان بوشهر تشکیل شد.

فرماندار: خسارتی گزارش نشد

  فرماندار گناوه با اشاره به وقوع زلزله 5.2 ریشتر بامداد امروز گفت: این زمین‌لرزه سبب وحشت مردم، مصدومیت تعدادی از مردم در روستاها و ترک خوردگی دیوار برخی منازل روستایی بخش مرکزی گناوه شد.

غلامرضا مهرجو در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در گناوه ، با اشاره به وقوع 2 زمین لرزه در شهرستان گناوه اظهار داشت: نخستین زلزله به بزرگی 5.2 ریشتر ساعت 4:45 دقیقه بامداد در عمق 10 کیلومتری زمین در روستاهای بخش مرکزی گناوه ثبت شد.

وی با بیان اینکه زمین لرزه دوم بندر گناوه به بزرگی 4.5 ریشتر ساعت 6:03 دقیقه صبح امروز ثبت شد افزود: این زلزله در روستاهای بخش مرکزی به وقوع پیوست و روستاهای بهمنیاری، کلر، شول، گُماران، اسلام‌آباد، تاج مَلِکی و بهمنیاری از توابع بخش مرکزی گناوه را به لرزه در آورد.

فرماندار گناوه با اشاره به اعزام تیم‌های امدادی و ارزیاب به مناطق زلزله‌زده تصریح کرد: با بررسی‌های اولیه و ارزیابی‌ها به برخی از منازل مسکونی روستاهای یاد شده بیشتر خسارات وارد شد و دیوارهای این واحدهای مسکونی ترک خوردگی مشاهده شده است.

مهرجو با اشاره به اینکه این زلزله چند نفر مصدوم در پی داشت بیان کرد: زمین‌لرزه 5.2 و 4.5 ریشتر بخش مرکزی گناوه منجر به مصدوم شدن چند نفر شد که به‌صورت سرپایی درمان شدند و تاکنون 4 مورد مصدومیت در روستای شول گزارش شده است.

وی از اعزام اعضا تیم‌های بحران از جمله هلال احمر، اورژانس، فوریت‌های پزشکی، دهیاران و بخشداران به محل زلزله خبر داد و گفت: تیم‌های اعزامی در حال بررسی وضعیت روستاها و مشکلات آنان هستند و تیم‌های امدادی و ارزیاب در روستاهای زلزله‌زده حضور دارند.

اعزام تیم‌های امدادی به منطقه

عبدالعلی صیادی رئیس جمعیت هلال احمر گناوه ‌گفت: در پی زلزله 5.2 ریشتری  9 مهر ماه 1400 در شهرستان گناوه تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر  در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی افزود:باتوجه به ارزیابی‌های صورت گرفته تا این لحظه خوشبختانه زلزله خسارت جانی در بر نداشته و خسارت مالی هم گزارش نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113212 برچسب‌ها اخبار حوادث

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار حوادث جمعیت هلال احمر بخش مرکزی گناوه امدادی و ارزیاب تیم های امدادی شهرستان گناوه استان بوشهر زمین لرزه زلزله زده 4 5 ریشتر 5 2 ریشتر زلزله 5

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است

حجت الاسلام و المسلمین معزی در شورای اداری جمعیت هلال احمر این استان گفت: هلال احمر به دنبال این است که در پرتو کرامت انسانی، فرهنگ صلح، نوعدوستی و صمیمیت را در جامعه برقرار سازد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: تسکین آلام بشری در عین حفظ کرامت و شخصیت بخشی به نیازمندان، ارتقای سلامت معنوی و جسمی جامعه و کاهش آلام آنان از جمله اهداف جمعیت هلل احمر است و برنامه ها و اقدامات جمعیت در این راستا تعریف شده است.

او با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ خدمت رسانی در جامعه، امیدآفرینی و مسئولیت‌پذیری را از مصادیق مهم فعالیت‌های فرهنگی در جامعه کنونی دانست و گفت: یکی از مصادیق آسیب‌های اجتماعی نا امید کردن مردم نسبت به آینده کشور است. با جوانان امروز باید با زبان امروز گفت‌وگو کرد و آنان را باید نسبت به آینده کشور امیدوار ساخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه هدایت و نظارت بر مجموعه اقدامات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر به منظور رعایت اصول و اهداف عالیه و انطباق آن با موازین اسلامی و انسانی، آموزش، گسترش و تعمیق تعالیم اسلامی و هدایت امور فرهنگی و نهادینه سازی و ارتقای فرهنگ دینی در بین مدیران، کارکنان و اعضای هلال احمر را از ماموریت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال عنوان کرد.

او ادامه داد: در این راستا در شعب سراسر کشور نزدیک به ۳۰۰ روحانی برای ارتقای برنامه‌های دینی و فرهنگی و اقامه نماز با عنوان رابطین فرهنگی فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه ایستادگی و مقاومت مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی را عامل پیروزی آنان در آینده عنوان کرد.

او با بیان اینکه جامعه جهانی به خصوص جوانان در مقابل اقدامات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی هوشیار شده‌اند، تصریح کرد: حملات وحشیانه و گسترده رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، زمینه را برای اعتراضات گسترده در آمریکا و اروپا به ویژه در دانشگاه‌های آن‌ها ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی و اروپایی به جنایت‌ها و نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه اظهار کرد: برخورد خشن و قهریه پلیس کشورهای غربی با اعتراضات و تحصن‌ دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی نمونه آشکار ضدیت با آزادی بیان در این کشورهاست.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با بیان اینکه افکارعمومی جهان امروز شاهد حقانیت و مظلومیت مردم فلسطین هستند، تصریح کرد: اگرچه ایستادگی و مقاومت مردم غزه برای آنها هزینه خواهد داشت، اما در نهایت همین ایستادگی عامل پیروزی این مردم در برابر رژیم غاصب اسرائیل خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • (ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند