Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: تصویب و اجرای ماده 6 طرح تسهیل در کسب و کارها و تعیین نصاب شناور و حذف نصاب ثابت علمی در پذیرش و صدور پروانه وکالت، موجب تزلزل در شان و جایگاه و استقلال وکیل و فاجعه ای در قانونگذاری کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سید محمد حسینی رئیس کانون وکلا در حصور رئیس قوه قضاییه به نمایندگی از وکلا از دغدغه های این گروه گفت و خواستار پیگیری این موضوع برای حل آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسینی گفت: استان قزوین در حوزه های مختلف قضایی از جمله پیشگیری از جرم، کاهش اطاله دادرسی، مبارزه با فساد اداری و جلوگیری از تضییع حقوق عامه به همت رئیس کل سابق دادگستری، معاونان، دادستان مرکز استان و روسا و دادستان های شهرستانهای تابعه یکی از استان های پیشرو محسوب می شود.

وی افزود: گام اول در احقاق حقوق مردم تضمین دادرسی منصفانه، نهادینه کردن ضرورت و الزام به پاسخگویی در قبال مطالبات و حقوق قانونی شهروندان و در نهایت آموزش و افزایش سطح آگاهی اطلاعات حقوق مردم جامعه است.

حسینی تصریح کرد: وکیل دادگستری مستقل و آگاه در کنار قاضی مستقل و با تجربه با مطالبه اجرای قانون، می تواند موکل خود را در پناه حمایت های قانونی قرار دهد و از طرفی با حضور و دفاع از حاکمیت قانون، این پیام را به مجامع بین المللی مخابره می کند که در ایران اسلامی، دادرسی زیر چتر قانون و با رعایت کامل اصول و قواعد حقوقی صورت می پذیرد لذا وکیل دادگستری و کانون وکلای مستقل و مقتدر می تواند حامی قوه قضائیه مستقل و مقتدر نیز باشد.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین بیان کرد: در این کانون به طور میانگین سالانه با دفاع از 1500 فقره پرونده معاضدتی و تسخیری رایگان و ارائه خدمات مشاوره ای رایگان با حدود 20 هزار نفر ساعت ارائه می شود و این نهاد یکی از یاوران حمایتی دستگاه قضایی در استان محسوب می شود.

وی افزود: به نمایندگی از وکلای دادگستری 26 گانه کشور و رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران به اطلاع می رساند قاطبه حقوق دانان، اساتید دانشگاه، وکلای دادگستری، تصویب آیین نامه اجرایی اخیر در خصوص لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری، ابلاغی از سوی ریاست محترم سابق قوه قضائیه را متزلزل کننده اعتبار نظام قضایی کشور می دانند.

حسینی اظهارداشت: در دو مرحله حضور نمایندگان وکلای کشور و دو نامه تشریحی مراتب به اطلاع ریاست جدید قوه رسیده که قرار شد به فوریت جلسه کاربردی و تخصصی با حضور ریاست قوه قضائیه و مدیران قضایی کشور از یک سو و مدیران نهاد وکالت برای بررسی و رفع ایرادات قانونی آیین نامه یاد شده تشکیل شود که درخواست می کنیم این جلسه در روزهای آتی حتما تشکیل شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین بیان کرد: طرح تسهیل صدور برخی از مجوزهای کسب و کار که اخیرا کلیات آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شده در ماده 6 با کسب و کار قلمداد کردن وکالت دادگستری، شان و جایگاه حق دفاع مردم به عنوان یکی از مهمترین اصول قانون اساسی را به کمترین حد ممکن یعنی عقدی مغابنه ای و تلاش برای سود و منفعت بیشتر در قالب کسب و کار کاهش داده است.

وی گفت: از آثار تصویب این ماده، حذف اختیارات قوه قضائیه و کانون ها در تعیین نیازسنجی جامعه به تعداد مورد نیاز وکیل در هر استان است و فاجعه بارتر از آن، تعیین نصاب شناور و حذف نصاب ثابت علمی در پذیرش و صدور پروانه وکالت دادگستری است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین یادآورشد: در صورت تصویب ماده 6 این طرح، داوطلبان حتی با معدل های 3، 4 یا 5 از معدل 20 هم می توانند موفق به دریافت پروانه وکالت شوند در حالی که نصاب علمی پذیرش در قضاوت و دکتری حداقل معدل 14 و در کارشناسی ارشد 12 و در دبستان هم حداقل نمره 10 می باشد که این مقرره در واقع وهن قوه مقننه و فاجعه ای در قانون گذاری کشور است.

حسینی از رئیس قوه قضائیه درخواست کرد از تصویب ماده 6 یادشده و سپردن شان دفاع از جان و مال و اعتبار مردم به متقاضیان فاقد صلاحیت علمی جلوگیری کرده و از حق دفاع مردم حمایت شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سید محمد حسینی کانون وکلای دادگستری قزوین قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: یکی از اعضا شورای اسلامی شهر سردشت و رئیس یکی از ادارات تابعه شهرداری این شهر دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، ناصر عتباتی از دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت و رئیس یکی از ادارت تابعه شهرداری سردشت به اتهام رشوه خبر داد.

وی با اعلام این خبر افزود: وفق دستورات قضائی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی‌های به عمل آمده و با انجام کار دقیق اطلاعاتی یکی از اعضای شورای شهر سردشت و نیز رئیس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر و تحت قرار بازپرسی رسیدگی کننده قرار گرفتند.

رئیس کل دادگستری آذربایحان‌غربی تاکید کرد: مبارزه با فساد با قاطعیت در جریان است و اجازه نخواهیم داد کسی با سو استفاده از مقام و موقعیت شغلی خود قوانین را زیر پا بگذارد.

کد خبر 748672

دیگر خبرها

  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • رئیس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت
  • قاضی‌القضات جدید قزوین منصوب شد
  • رئیس جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌