Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر فرانسه در آمریکا که به خاطر برخی اختلافات دو کشور پس از پیمان آکوس به کشورش فراخوانده شده بود، به واشنگتن بازگشت و با مشاور امنیت ملی بایدن دیدار کرد.

به گزارش برنا، میلی هورن سخنگوی مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار کرد:جیک سالیوان در کاخ سفید با فیلیپ ایتیِنه سفیر فرانسه در آمریکا پس از بازگشت این سفیر به واشنگتن دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرانسه در اوایل ماه جاری و در پی لغو قرارداد خرید ۱۲ فروند زیردریایی توسط استرالیا و امضای پیمان "آکوس" میان واشنگتن، کانبرا و لندن بسیار خشمگین شد و آن را "خنجر از پشت" توصیف کرد.

پس از آن، فرانسه سفیران خود را از واشنگتن و لندن فراخواند و البته دلیل آن را "مشورت" اعلام کرد.

این مقام کاخ سفید ادامه داد: این نشست در راستای تعهد جو بایدن و امانوئل مکرون رئیسان جمهوری آمریکا و فرانسه در تماس 22 سپتامبر برای آغاز یک فرایند رایزنی عمیق درباره برخی مسایل استراتژیک و ایجاد شرایطی برای اطمینان بخشی و پیشنهاد اقدامات مشخص برای اهداف مشترک انجام شد.

هورن افزود: سالیوان از طرح سفیر فرانسه برای تعامل با مقامات دولت آمریکا به منظور تداوم پیشرفت دستور کار مشترک، پیش از دیدار بایدن و مکرون در اروپا در پایان ماه اکتبر، استقبال کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مشاور امنیت ملی فرانسه واشنگتن لندن کاخ سفید دولت آمریکا فرانسه سالیوان سفیر فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ یک نفر کشته شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویور‎ک‌پست، پلیس واشنگتن دی‌سی اعلام کرد فردی که خودروی او به موانع امنیتی اطراف کاخ سفید برخورد کرده بود، کشته شده است.

براساس اعلام دپارتمان پلیس واشنگتن، واحدهای گشتی این دپارتمان دیشب در تقاطع خیابان‌ (پانزدهم و پنسیلوانیا) در نزدیکی کاخ سفید گزارش تصادف دریافت و پس از حضور در محل حادثه، جسد یک نفر را پیدا کردند.

هنوز جزئیات دیگری درباره این حادثه، علت یا انگیزه احتمالی آن مخابره نشده است.

کد خبر 6096862

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ یک نفر کشته شد
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد