Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محسن برجیان شنوایی‌شناس چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از هر یک هزار نفر، یک تا سه نفر به‌صورت مادرزادی و ارثی با اختلال شنیداری متولد می‌شوند و یا در اثر بیماری‌هایی مانند مننژیت، سرخک و بالا بودن سطح بیلی‌روبین دچار این مشکل می‌شوند.

او افزود: فرمول درمانی تحت عنوان یک، سه و شش در اختلال شنوایی وجود دارد و این اختلال باید قبل از یک ماهگی ارزیابی انجام، سه‌ماهگی تشخیص قطعی صورت گرفته و در پایان در شش‌ماهگی مراحل توانبخشی، تجویز سمعک و کاشت حلزون انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

جلوگیری از ناشنوایی مطلق ۶۹ نفر با کاشت حلزون

برجیان اضافه کرد: در زمان بدو تولد، غربالگری‌های شنوایی انجام می‌شود و اگر اعمال دارو درمانی انجام نشود، بهترین گزینه استفاده از سمعک خواهد بود، سمعک می‌تواند از نوزاد یک روزه تا افراد مسن تجویز شود.

او اظهار داشت: تشخیص زودهنگام در اختلال کم‌شنوایی و ناشنوایی حائز اهمیت است و بهترین سن برای انجام کاشت حلزون قبل از یک‌سالگی است، در گذشته تنها بررسی کاهش شنوایی‌هایی عمیق صورت می‌گرفت، اما امروزه کاهش شنوایی‌های متعادل نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

برجیان تصریح کرد: کاشت حلزون به‌صورت تیمی انجام می‌شود و متخصصانی مانند شنوایی‌شناس، روان‌شناس، گفتار درمانگر و مددکار اجتماعی در این گروه فعالیت دارند، مهم‌ترین نکته در کاشت حلزون، مسائل توانبخشی پس از آن است که باید جلسات گفتار درمانی و تربیت شنیداری صورت بگیرد تا کاشت حلزون مفید باشد.

او گفت: معمولا جلسات گفتار درمانی پس از کاشت، به‌مدت ۳۰ جلسه انجام می‌شود و حتی ممکن است فرآیند توانبخشی تا یکسال پس از آن نیز انجام شود، به جرات می‌توان گفت که اعمال پس از کاشت، حتی شاید از خود فرآیند کاشت حلزون نیز مهم‌تر باشد.

برجیان بیان کرد: انجام کاشت حلزون، در گذشته سنین پایین مدنظر بود، اما طبق دستورات جدید، عمل کاشت برای افراد میانسال نیز انجام شده و منع سنی در این خصوص وجود ندارد.

او ادامه داد: از آن‌جا که تا قبل از دو سالگی رشد گفتار و زبان کامل می‌شود، این زمان نباید از دست برود، بهترین سن برای کاشت، این زمان است و اگر کاشت با تاخیر انجام شود فرد باید از سمعک استفاده کند و اگر زمان کاشت حلزون به تاخیر بیوفتد افت تخصیلی ایجاد خواهد شد، افسردگی‌هایی عارض می‌شود و حتی ممکن است فرد دچار اختلالات روان‌شناختی نیز شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شنوایی شناس کاشت حلزون کاشت حلزون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۹۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت در اسپیکینگ آیلتس!

پیشنهاد ما به شما این است که در کلاس آیلتس مرکز زبان گات شرکت کنید و بدون هیچ نگرانی و استرسی نمره بسیار خوب و قابل قبولی را در آزمون اسپیکینگ آیلتس کسب کنید.

امروز می خواهیم با چگونگی موفقیت در اسپیکینگ آیلتس آشنا شویم.

 

بخش های اسپیکینگ آیلتس

درباره چه چیزی باید صحبت کرد زمان بندی بخش

ممتحن از شما سوالات کلی و آشنایی می پرسد. مثلا وارد مورد علاقه و یا زندگی روزمره 1 تا 5 دقیقه

ممتحن برگه سالی را که مضوعی به همراه پیشنهاداتی است را به شما می دهد، از شما انتظار می رود که ۱-۲ دقیقه درمورد ان موضوع صحبت کنید.قبل از اینکه شروع به صحبت کنید یک دقیق زمان برای آمادگی خواهید داشت. ممکن است چندین سوال پیرو نیز شما بپرسند. 2 تا 4 دقیقه

ممتحن سوالات انتظاعی تر عمیق تری را در باره بخش دو از شما می پرسد 3 تا 5 دقیقه

 

در اسپیکینگ آیلتس رسمی صحبت کنید

آزمون آیلتس یک آزمون رسمی می باشد که مدرک آن بسیار کار آمد است. از همین رو بهتر است در حین مصاحبه کمی جدی باشید و با شخص روبرو شوخی نکنید. چرا که احتمال دارد نمره شما کم شود.

 

در اسپیکینگ آیلتس واضح وبا صدای بلند صحبت کنید

در هنگام مصاحبه لهجه شما اهمیتی ندارد. در واقع  چه امریکن صحبت کنید چه بریتیش و یا حتی مثل هندی ها صحبت کنید فرقی به حال شما ندارد. اما سعی کنید کلمات و عبارات را به صورت واضح بیان کنید تا فرد متوجه منظور شما شود. این را هم به یاد داشته باشید که تلفظ (Pronunciation) و لهجه (Accent) کاملا جدا از هم هستند که اولی برای موفقیت در بخش اسپیکینگ آیلتس خیلی مهم است.

 

در زمان اسپیکینگ آیلتس حرکات فیزیکی نداشته باشید

حرکات فیزیکی در حین صحبت بر روی اعتماد به نفس و صحبت کردنتان تأثیر منفی دارد و حتی امکان دارد ذهن فرد مقابل را هم مورد هدف قرار دهد و تأثیرات خوب یا بدی داشته باشد.

 

به سوالات اسپیکینگ آیلتس پاسخ کامل دهید

سعی کنید در این مدت زمان ۱۱ تا ۱۴ دقیقه ای هر سؤالی که از شما می شود را به صورت دقیق و کامل توضیح دهید.

برای مثال:

اولین سؤالی که از شما می شود احتمالا این است که اهل کجا هستید؟

می توانید بگویید tehran

برای آزمون گیرنده چندان مهم نیست که شما از کدام شهر یا محل هستید او می خواهد مخارت های صحبت کردن شما را بسنجد.

پس بهتر است بگویید:

I come from the capital of Iran, Tehran

 

 

 

در اسپیکینگ آیلتس از قبل جواب ها را حفظ نکنید

در کلاس های آیلتس قطعا به شما گفته شده است که چگونه پاسخ ها را بیان کنید و طرز صحبت و ساختار عبارات شما به چه صورت باشد. اما مسئله مهم این است که فرد آزمون گیرنده حس نکند شما پاسخ هایتان را حفظ کرده اید. باید کاملا روان و بداهه صحبت کنید.

 

دیگر خبرها

  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • موفقیت در اسپیکینگ آیلتس!
  • آواز قوی ژان لوک گدار و هفتاد سالگی «هفت سامورایی» در کن کلاسیک
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)
  • انجام ۲۰ دقیقه بازی تتریس می تواند از ابتلا به اختلال اضطراب پس از حادثه جلوگیری کند
  • چه کسانی باید جراحی برداشتن لوزه را انجام دهند؟
  • الو! یه تغییر دائمی چند؟
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور