Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@11:40:20 GMT

معرفی داوران جشنوارۀ «خندستان»

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۹۲۰۸

معرفی داوران جشنوارۀ «خندستان»

ایسنا/اصفهان دبیر سومین جشنوارۀ نمایشنامه‌نویسی کمدی «خندستان»، با تأکید بر بومی و محلی بودن هیئت انتخاب این جشنواره، اسامی اعضای هیئت انتخاب و هیئت‌داوران بخش‌های مختلف آن را اعلام کرد.

سعید امامی دراین‌باره گفت: با مشورت شورای سیاست‌گذاری، سه دسته هیئت انتخاب و سه دسته داور برای بخش‌های مختلف جشنواره خندستان معرفی و همچنین تلاش شده تا در انتخاب افراد هم در هیئت انتخاب و هم در هیئت‌داوران از متخصصین و کسانی که در آن حوزه صاحب‌نظر و شاخص هستند، استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او خاطر نشان کرد: در هیئت انتخاب بیشتر از افراد و متخصصان بومی استفاده‌شده است و برای هیئت‌داوران تلاش شده تا از افراد شاخص ملی هم در این ترکیب استفاده شود.

دبیر سومین جایزۀ نمایشنامه‌نویسی کمدی «خندستان» ادامه داد: در حال حاضر برای بخش نمایشنامه که دو بخش تألیفی و اقتباسی دارد، یک هیئت انتخاب سه نفره و یک هیئت داور سه نفره معرفی‌شده  و در بخش پژوهش نیز در قسمت مقاله، جستار و تجربه نگاری یک هیئت انتخاب سه نفره و یک هیئت داور سه نفره خواهیم داشت. همچنین برای بخش پژوهش و قسمت مطالعه چهره شاخص کمدی که به مهدی ممیزان اختصاص دارد یک هیئت انتخاب سه نفره و یک هیئت داور سه نفره انتخاب‌شده است.

مدیر تالار هنر اصفهان، با تأکید بر اینکه رایزنی برای معرفی و انتشار آثار برگزیده این رویداد در سطح ملی از هم‌اکنون آغازشده است، گفت: مسئله‌ای که در انتخاب هیئت‌داوران هر سه بخش مورد توجه و تأکید فراوان ما بود، انتخاب افرادی بود که حضورشان هم موجب رشد و تعالی جشنواره شود و هم برای جشنواره آورده‌هایی داشته باشد به‌طوری‌که دامنه آن را بعد از اختتامیه نیز گسترش دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از ستاد خبری سومین جایزه نمایشنامه‌نویسی کمدی خندستان اصفهان، او  افزود: به‌عنوان مثال آقای محمودی بختیاری، دانشیار گروه هنرهای نمایشی در دانشگاه تهران یا سعید اسدی، مدیر فعلی دفتر پژوهش و آموزش و انتشارات نمایش اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هر دو به‌واسطه جایگاه و ارتباطاتی که در دانشگاه دارند، می‌توانند خروجی‌های جشنواره را بعداً در سطح ملی معرفی کنند.

امامی تصریح کرد: هدف ما این است که آثار برگزیده این جشنواره در تعامل با مجلات و نشرهای معتبر در حوزه هنرهای نمایشی و با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد به چاپ برسد و به‌این‌ترتیب بیشتر دیده شود.

او با اشاره به اینکه آثار برگزیده یک جشنواره نباید با برگزاری مراسم اختتامیه به فراموشی سپرده شود یادآور شد: فرق است میان چنین جشنواره‌ای با جشنوارۀ دیگر که تلاش می‌کند تا این رویداد را با مراسم اختتامیه به پایان نرساند و برای دیده شدن آثار برگزیده به رایزنی‌های مختلف بپردازد.

مدیر دفتر تخصصی هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، با اشاره به برخی دیگر از چهره‌های شاخصی که در هیئت انتخاب و داوران جشنواره خندستان مشارکت دارند توضیح داد: بهزاد صدیقی در حوزه‌های مختلف مدیریتی، اجرایی و صنفی فعال بوده و دبیری جشنواره‌های مختلف تئاتر کشور را بر عهده داشته است. کوروش نریمانی نیز مدرس دانشگاه و داور جشنواره‌های نمایشی در سطح ملی  و بین‌المللی است، از هیئت‌داوران جشنواره فیلم مسکو در سال ۲۰۰۲ بوده و همچنان در این سطح ارتباطات گسترده‌ای دارد. قول مساعدی که از این بزرگواران گرفته‌ایم این است که بعد از اختتامیه و معرفی آثار برگزیده در انتشار این آثار به ما کمک کنند.

او نام تمامی اعضای هیئت انتخاب و هیئت‌داوران جشنواره خندستان را به این شرح اعلام کرد:

هیئت انتخاب بخش نمایشنامه‌نویسی

جمشید خانیان: داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس منتقد و پژوهشگر ادبی

 محسن رهنما: دانش‌آموخته  کارشناسی فیلم‌نامه‌نویسی و کارشناسی ارشد سینما

مریم موحدیان: دانش‌آموخته ادبیات نمایشی و پژوهش هنر

هیئت‌داوران بخش نمایشنامه‌نویسی

جمشید خانیان: داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس منتقد و پژوهشگر ادبی

بهزاد صدیقی: نمایشنامه‌نویس، دراماتورژ، کارگردان، پژوهش‌گر، مدرس، منتقد تئاتر و سینما

کوروش نریمانی: نویسنده ، کارگردان ، فیلم‌نامه‌نویس و مدرّس دانشگاه

هیئت انتخاب بخش پژوهش (مقاله، جستار، تجربه‌نگاری)

لیلا پرویزی: دانش‌آموخته کارشناسی بازیگری و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تهران

فهیمه سیاحیان: کارشناسی کارگردانی تئاتر و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهران

اسدالله اسدی: کارشناس ارشد هنر. دانشگاه تربیت مدرس، نویسنده، کارگردان و مدرس

هیئت‌داوران بخش پژوهش (مقاله، جستار، تجربه‌نگاری)

سعید اسدی: کارشناس ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران، کارشناس ارشد سینما از دانشگاه هنر، دکترای تخصصی تئاتر از دانشگاه تهران

لیلا پرویزی: دانش‌آموخته کارشناسی بازیگری و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تهران

بهروز محمودی بختیاری: دانشیار گروه هنرهای نمایشی دانشگاه تهران

هیئت انتخاب مطالعۀ چهرۀ شاخص (یادبود مهدی ممیزان)

علیرضا ارواحی: منتقد و پژوهشگر هنر

لیلا پرویزی: دانش‌آموخته کارشناسی بازیگری و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تهران

خسرو ثقفیان: سابقه فعالیت نمایشی از سال ۴۷ در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، مرکز فرهنگی تلویزیون، دانشگاه اصفهان، آموزش‌وپرورش. بازیگر، نویسنده، کارگردان و داور جشنواره‌های مختلف

هیئت‌داوران مطالعۀ چهرۀ شاخص (یادبود مهدی ممیزان)

علیرضا ارواحی: منتقد و پژوهشگر هنر

اسدالله اسدی: کارشناس ارشد هنر. دانشگاه تربیت مدرس، نویسنده، کارگردان و مدرس

ناصر کوشان: دانش‌آموخته هنرکده آناهیتا، دانشکده دراماتیک و کارگاه نمایش

جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی کمدی خندستان به همت تالار هنر سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان و حوزه هنری استان اصفهان برگزار می‌شود. تمامی علاقه‌مندان تا ۳۰ مهرماه برای ارسال اثر به بخش‌های مختلف این جشنواره فرصت دارند و می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ آن به سایت Khandestan-isf.ir و یا صفحات اینستاگرامی @tallar_honar_official و @artesfahan.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مسابقه نمایشنامه نویسی ژانر کمدی شهرداری اصفهان هیات داوران نمایشنامه نویسی کمدی دانشگاه تهران کارشناسی ارشد منتقد و پژوهشگر نمایشنامه نویس هنرهای نمایشی هیئت انتخاب آثار برگزیده هیئت داوران دانش آموخته بخش پژوهش هیئت داور یک هیئت سه نفره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۹۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود

ایسنا/مازندران مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان ویژه استان مازندران در ساری برگزار می‌شود.

حامد فاضلی کبریا مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره برگزاری نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان کانون اظهار کرد: این جشنواره در مرحله استانی‌ ویژه مازندران ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۸ در سالن سینما کانون ساری برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در بخش استانی با اجرای ۵ نمایش منتخب به اجرا می‌پردازد تا پس از رای هیات داوران ۳ نمایش برگزیده به دبیرخانه مرکزی برای حضور در جشنواره کشوری معرفی شوند.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره‌ی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار «این صحنه خانه‌ماست» برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲  سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

وی افزود: داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از اساتید دانشگاه پیام نور ایلام
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • معرفی داوران دیدار سپاهان و استقلال خوزستان
  • رقابت ۱۴ گروه در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد/ جایزه ویژه فرج‌الله سلحشور اعطا می‌شود
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • داوران هفته بیست و ششم لیگ برتر معرفی شدند