Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد آفریده معتقد است اعتبار و امتیاز سینمای کوتاه صرف به دنبال حضور در جشنواره‌های بین‌المللی نیست، بلکه امتیاز اصلی به خلوص فیلمسازان این حوزه در نگاه به جامعه و زندگی مردم سرزمین‌شان است.

به گزارش ایسنا محمد آفریده، تهیه‌کننده، نویسنده و مدیر سینمایی درباره جایگاه فیلم کوتاه ایران در سینمای جهان گفت: فیلم کوتاه تصویر صمیمانه و واقعی‌تر زندگی، احوالات، تجربه‌ها و رویاهای هر کشور را به ترسیم می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران با سرمایه‌های خدادادی، جوانان خلاق و تجارب گسترده و متنوع فیلمسازان عرصه فیلم کوتاه، از اعتبار و جایگاه ویژه و ممتازی در بین دیگر کشورهای دنیا برخوردار است.

او ادامه داد: باید باور و یقین داشته باشیم که اعتبار و امتیاز سینمای کوتاه صرف به دنبال حضور در جشنواره‌های بین‌المللی نیست، بلکه امتیاز اصلی به خلوص فیلمسازان این حوزه در نگاه به جامعه و زندگی مردم سرزمین‌شان است.

آفریده گفت: در حال حاضر با توجه به گستردگی و سهل الوصول بودن امکانات فیلمسازی، شاید سالانه بیش از ۳۰۰۰ فیلم کوتاه رسمی و غیر رسمی توسط جوان‌ها در ایران تولید می شود و اگر درست بتوانیم این امواج را درک و اعتماد کنیم آینده این هنر و یا حتی صنعت را بیمه خواهیم کرد.
این تهیه‌کننده درباره جهان‌شمولی آثار کوتاه ایرانی گفت: سینما هنر ارتباط با جهان است و هرچقدر بتوانیم با دانش و آگاهی و برنامه ریزی درست، این ارتباط را جهت و انسجام ببخشیم به فرهنگ و هنر و سینمای خود کمک کرده‌ایم. برای پیشتاز بودن و قدرتمند شدن در منطقه و جهان، چاره ای جز وسعت بخشیدن به فعالیت‌هایمان  نداریم.

او درباره تاثیر بیماری «کرونا» بر وضعیت تولیدات سینمای کوتاه ایران گفت: متاسفانه وضعیت اکثر حوزه‌ها در برابر بیماری «کرونا»، وخیم و ناراحت کننده است. امیدوارم مشکلات همه مردم در هر کار و شغلی برطرف و هرچه سریع‌تر این بیماری ریشه‌کن شود. اما در این میان بخش‌های شکننده و ضعیف، آسیب بیشتری متحمل شده‌اند و فیلمسازان فیلم کوتاه جزو مظلوم‌ترین‌ اقشاری متاثر از بحران کرونا هستند. 

آفریده ادامه داد: بر این باور و اعتقاد هستم که اگر مسئولین و متولیان حمایت خود را از فیلم کوتاه چند برابر کنند، امید به آینده و نشاط و سرزندگی مهمترین دستاورد این پشتیبانی برای آینده این سینما و کشور خواهد بود.

این تهیه‌کننده در پایان گفت: سینمای کوتاه، سینمای بهترین فرصت‌ها است؛ فرصت‌هایی که فیلسازان جوان و خلاق با تجربه‌های تلخ و شیرین، جدا از چارچوب‌های رایج و اداری، خود را در آن محک می‌زنند و سینمای ناب و اصیل و امید بخش را برای ادامه حیات سینما تضمین می‌کنند.

سی وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد آفریده سینمای کوتاه بین المللی فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۰۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، انجمن سینمای جوانان ایران سقف حمایت‌های خود از تولید فیلم کوتاه را در همه سطوح تولیدی افزایش داد.

این انجمن به‌عنوان فراگیرترین مدرسه سینمایی کشور که رسالت خود را آموزش حرفه‌ای سینما و کشف و حمایت از استعدادهای سینمایی ایران می‌داند، از طریق پیچینگ به بررسی طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های کوتاه سینمایی می‌پردازد و بنابر سطح فیلم‌ساز و فیلم‌نامه، در سه قالب «فیلم‌اولی»، «نیمه حرفه‌ای» و «حرفه‌ای» از ساخت فیلم کوتاه جوانان ایران حمایت می‌کند.

طبق مصوبه هیات‌مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منوط به تایید فیلمنامه‌ها در فرآیند پیچینگ در سال ۱۴۰۳، فیلم‌اولی‌ها تا سقف اعتبار ۲۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای تا سقف ۱۲۵ میلیون و فیلم‌های حرفه‌ای می‌توانند تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان، بودجه تولید دریافت کنند.

پیش از این انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم اولی‌ها تا سقف ۱۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه حرفه‌ای تا سقف ۷۵ میلیون تومان و فیلم‌های حرفه‌ای تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان حمایت می‌کرد.

همچنین، هنرمندان پس از ساخت اثر خود، در صورت بالابودن سطح کیفی اثر و منوط به تایید شورای عالی تولید انجمن سینمای جوانان ایران، امکان درخواست متمم قرارداد را نیز دارند که در مجموع (مبلغ قرارداد بعلاوه متمم) برای فیلم‌اولی‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان، برای نیمه‌حرفه‌ای‌ها تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان و برای حرفه‌ای‌ها تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

فیلم‌سازان جوان ایران از سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه «پرتال تولید انجمن سینمای جوانان ایران» به این نشانی ورود و اقدام به ثبت طرح‌ها و فیلمنامه‌های خود کنند.

در آیین‌نامه جدید تولید، اولویت‌های مضمونی انجمن طبق سنوات گذشته اعلام شده است که مهم‌ترین آن در سال جدید توجه ویژه به موضوع فلسطین و کودکان مظلوم غزه است.

از عموم هنرمندان و متقاضیان جلب حمایت تولید فیلم کوتاه تقاضامند است جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت دقیق درخواست خود، حتماً پیش از اقدام به ارایه درخواست، آیین نامه تولید ۱۴۰۳ انجمن سینمای جوانان ایران را مطالعه کنند.

کد خبر 6092190

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند