Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:17:08 GMT

منابع و امکانات برای مدیریت طوفان «شاهین» بسیج شود

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۱۱۱۹

منابع و امکانات برای مدیریت طوفان «شاهین» بسیج شود

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدون همتی با اشاره به هشدار قرمز دریایی و هشدار سطح نارنجی جوی و تقویت طوفان حاره ای دریای عرب طی روزهای آینده که منجر به ناپایداری وضعیت جوی و دریایی قابل ملاحظه، تندبادهای شدید لحظه ای، رگبار باران و رعد و برق با احتمال تگرگ و افزایش ارتفاع موج بین سه الی چهارمتر در مناطق ساحلی و فراساحلی خواهد شد، در دستوری به فرمانداران سراسر استان و رؤسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان ها اظهار کرد: ضمن حفظ آماده باش کامل و ارسال هشدارهای هواشناسی به دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و دهیاری ها، تمهیدات و پیش بینی لازم را برای بسیج منابع و امکانات، تجهیزات و ماشین آلات عمرانی و خدماتی به‌ویژه در مناطق دارای خطر پذیری بالا انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مقابله با بحران شهرستان ها باید در سریع ترین زمان ممکن برگزار و وضعیت شهرستان ها به صورت منظم به واحد هشدار سریع اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام شود.

استاندار هرمزگان، همچنین مدیران کل بنادر و دریانوردی و شیلات هرمزگان را مکلف به ارسال آنی هشدارهای هواشناسی به واحدهای زیرمجموعه و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه کرد و گفت: اطلاع رسانی لازم در خصوص عدم تردد شناورها در محدوده فعالیت طوفان قدرتمند حاره ای باید انجام شود.

همتی تأکید کرد: فرمانداران و دستگاه های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان ها نسبت به اطلاع رسانی و اعلام هشدار به موقع از طریق صدا و سیما و رسانه های محلی اقدام کنند.

کد خبر 5317556

منبع: مهر

کلیدواژه: فریدون همتی طوفان استانداری هرمزگان اربعین 1400 اربعین حسینی ویروس کرونا مرز مهران عکس استانها بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه واکسن کرونا هفته دفاع مقدس علامه حسن زاده آملی کهگیلویه و بویراحمد دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در استان به ویژه ارتفاعات هشدار داد و گفت: کشاورزان تمهیدات لازم را در نگهداری از محصولات زراعی و باغی اتخاذ کنند.   به گزارش ایرنا از استانداری تهران، حامد یزدی مهر روز چهارشنبه با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری های محلی، اظهار کرد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی فعالیت این سامانه از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه پایان خواهد یافت.   یزدی مهر گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته ازسوی کارشناسان هواشناسی باید منتظر رگبار باران رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی نقاط، گردوخاک و احتمال وقوع تگرگ به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب در کل استان تهران به ویژه ارتفاعات باشیم.   ستاد بحران استان تهران به همه مردم به ویژه ساکنین استان در ارتفاعات توصیه کرد که بر اساس هشدار صادر شده و توصیه های مدیریت بحران به هنگام فعالیت سامانه بارشی از تردد غیرضروری در جاده‌ها پرهیز کنند و در حین تردد نیز احتیاط لازم را داشته باشند.   یزدی مهر با تاکید بر استحکام بخشی به سازه‌های موقت، سبک و ناپایدار گفت: لازم است این اقدامات انجام شود چرا که در صورت عدم استحکام کافی شاهد حوادث ناگواری خواهیم بود.   وی همچنین اجتناب از صعود به ارتفاعات و کار در مناطق مرتفع را مورد تاکید قرار داد و گفت: کوهنوردان و افرادی که در ارتفاع کار می‌کنند هوشیار باشند و از صعود به ارتفاعات به طور جدی خودداری کنند.   یزدی مهر پرهیز از اسکان در حاشیه رودها و مسیل‌ها، قرار گرفتن در لبه پشت‌بام و مجاور سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌کاره را از دیگر توصیه‌های لازم به شهروندان برشمرد و گفت: لازم است که دستگاه‌های امدادی نیز آمادگی خود را در این خصوص ارتقا دهند.   وی درخصوص احتمال بارش تگرگ نیز هشدار داد و تاکید کرد: کشاورزان عزیز در نگهداری از نهال ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی تمهیدات لازم را بیاندیشند.   مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و اطمینان از لایروبی کانال ها و آب روها، نیز تاکید کرد.  

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش آمادگی استان یزد برای آمادگی در سامانه جدید بارشی
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • هشدار مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات
  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود