Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - دکتر خزعلی، در دیدار با هادی زارع پور، مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: «امیدواریم با برنامه‌ریزی های تخصصی و تلاش های مسولان شاهد بازماندن هیچ کودکی از تحصیل به دلیل فقر نباشیم.»
دکتر خزعلی، در دیدار با هادی زارع پور، مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: «امیدواریم با برنامه‌ریزی های تخصصی و تلاش های مسولان شاهد بازماندن هیچ کودکی از تحصیل به دلیل فقر نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
معاونت امور زنان و خانواده با اشاره به، اختصاص 5 میلیارد تومان به تامین وسایل کمک آموزشی و تبلت اضافه کرد،از این طریق کمک می شود تا شاهد ادامه تحصیل تعدادی از دانش آموزان باشیم.
وی در ادامه، بیان داشت: در نظر داریم دبیرستانی را در یکی از مناطقی که پتانسیل لازم را دارند، به گونه ای تجهیز نماییم که مهارت آموزی دختران در اولویت آن قراربگیرد و به دختران آموزش های لازم داده شود. وی با اشاره به لزوم توجه ویژه به مناطق محروم، ارتقاء وضعیت اجتماعی و تحصیلی دختران و زنان و همچنین پتانسیل های موجود در مدارس شبانه روزی برای اجرای این طرح افزود: انتظار داریم در اسرع وقت توسط مسئولان استان این مدارس به ما معرفی شوند تا برنامه ریزی های لازم در این خصوص صورت گیرد.
هادی زارع پور، مدیرکل آموزش و‌پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز این در دیدار، ضمن اشاره به دستورات دین مبین اسلام مبنی بر جایگاه حقوق زنان، گزارش کاملی از کودکان بازمانده از تحصیل ارائه داد، و تصریح کرد:«تمام تلاش ما در پیشگیری از بازماندگی تحصیلی دانش آموزان صورت گرفته است.در حال حاضر 1001 مدرسه زیر 15 دانش آموزی وجود دارد که 41درصد مدارس استان را تشکیل می دهند. همچنین 657 مدرسه در استان از یک تا هفت دانش آموز را تحت آموزش دارند.»
وی از دکتر خزعلی خواست طرح روستامرکزی را که به دلیل کمبود اعتبار، کنار گذاشته شده بود را مجدداً پیگیری نموده تا بدین وسیله از بازماندگی تحصیلی کودکان جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد دکتر خزعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قاسمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شد اما زنجان رتبه اول در جذب دانش‌آموزان را دارد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد این دانش‌آموزان دارای مشکلات شدید جسمی و ذهنی بوده و آموزش‌پذیر نیستند و برخی نیز با ممانعت خانواده‌ها برای تحصیل مواجه هستند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در بین این ۷۹۰ نفر ۳۰ دانش آموز فوتی داریم، عنوان کرد: علاوه بر این تعدادی هم در خارج از کشور هستند که سامانه همه این افراد را جزو بازمانده از تحصیل به حساب می‌آورد.

وی تعداد مدارس تک دانش‌آموزی استان زنجان را ۹ واحد برشمرد و گفت: اولیای ۵۵ دانش‌آموز به دلیل جسه کوچک اجازه تحصیل در پایه اول ابتدایی را به آن‌ها ندادند و دیرتر وارد سیستم آموزشی شدند.

قاسمی تصریح کرد: هیچ دانش‌آموزی را به دلیل عدم دسترسی آموزش از دست ندادیم و آموزش و پرورش حق قانونی افراد برای حضور در چرخه آموزش را فراهم کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳.۸۵ درصد از مشمولان، بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه داشتیم که در کشور این رقم بیش از ۵ درصد بود.

وهاب ادیبی افزود: امسال میزان بازماندگی در دوره اول متوسطه به ۳.۲۴ درصد رسیده است و در دوره دوم متوسطه نیز یک درصد نسبت به سال قبل کاهش داریم.

کد خبر 6093188

دیگر خبرها

  • ۴۵ درصد دانش‌آموزان مازنی در فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • شرایط جسمی و روانی زنان باید مورد توجه ویژه باشد
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند