Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، آیت‌الله حسینی همدانی، امام‌جمعه کرج  در خطبه‌های نماز جمعه کرج  بابیان این که هرسال در روزهای پایانی ماه صفر غم و اندوه چند برابر می‌شود، گفت: دوران زندگی رسول خدا پر است از درس و عبرت و به فرموده قرآن کریم رسول خدا الگوست و باید از او آموخت و عمل کرد؛ یکی از ویژگی‌های رسول خدا که به درد امروز همه ما می‌خورد و جامعه باید به حضرت تأسی کند، پرکاری و هدر ندادن وقت بود؛ و خداوند هم برکت داده بود کار چهارصدساله را در بیست‌وسه سال انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امام‌جمعه کرج بابیان این که حضرت مهم‌ترین فعالیت‌ها را از بدو ورود به مدینه شروع کرد و لحظه‌ای درراه هدایت و تربیت مردم کوتاه نیامد، افزود: همه حالات پیامبر وزندگی او درس بود و در دوران ما امام (ره) این مسیر را طبق روش پیامبر طی کرد و توانست پرچم توحید و اسلام ناب را دوباره در دنیا به اهتزاز درآورد.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: رهبر معظم انقلاب چند سال قبل فرمودند: «شما امروز وقتى با انقلاب بیعت می‌کنید و بیعتتان را تازه می‌کنید و تجدید کنید، با پیغمبر بیعت کردید. آن‌کسی که امروز با امام (ره) بیعت می‌کند، با پیغمبر بیعت کرده است. وقتى شما خط انقلابی امام را زنده نگه می‌دارید و نمی‌گذارید مندرس شود، نمی‌گذارید رنگ کهنگی بگیرد، درواقع، با پیغمبر بیعت کردید.

او بابیان این که طبق نقل، رسول خدا در روزهای آخر حالات خاصی داشتند، عنوان داشت: مثلاً ‏ام سلمه نقل مى‏کند: رسول خدا در این اواخر، نمى‏نشست و برنمی‌خاست و رفت‌وآمد نمى‏کرد، مگر این‏که مى‏فرمود: سبحان‌الله و بحمده استغفرالله و اتوب الیه، پس‌ازآن سوره نصر را قرائت مى‏کرد. یک ماه قبل از رحلت در مسجد بعد از نماز صبح فتنه‌های آینده بعد از ارتحال خودش را تعریف کرد و قیامت و روز حساب را به یاد مردم آورد و فرمود از ثقلین جدا نشوید که از شما راجع به آن سؤال خواهم کرد. 

 امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از بیانات خود بابیان اینکه ۲۷ ماه صفر را روز وقف، نام‌گذاری کرده‌اند، گفت: ریشه نام‌گذاری برای موقوفات رسول خدا بوده که چون روز شهادت مراسم خاص گرفته می‌شد ۲۷ صفر را روز وقف گذاشتند؛ توسعه فرهنگ وقف و این امر خداپسندانه که اهل‌بیت بخصوص امیرالمؤمنین علیه‌السلام به آن اهتمام داشتند می‏تواند نقش مؤثری در رفع مشکلات و رشد مسائل اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی کشور داشته باشد. آثار اجتماعی وقف بر کسی پوشیده نیست. هم آثار فردی دارد، هم اجتماعی و البته باید به آثار فراوان فردی که وقف دارد توجه بیشتری شود تا رغبت افراد بیشتر شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: تذکر این نکته لازم و مهم است که واقف فقط شخص ایثارگر و نوع‌دوست نیست بلکه کسی است که از روی عقیده دینی که دارد می‌داند نسبت به دیگران مسئولیت دارد درنتیجه به‌صورت وقف وظیفه‌اش را انجام می‌دهد؛ و همچنین به این نکته هم توجه دارد که وقف او باعث می‌شود که ثروت در دست گروهی از افراد جامعه متمرکز نشود و درنتیجه راه تحقق عدالت اجتماعی هموارتر شود. وقف فاصله طبقاتی را از بین می‌برد. در این روزهایی که جامعه مشکلات اقتصادی فراوان دارد خیرین می‌توانند با استفاده از سنت وقف خدمات متنوع و گسترده‌ای انجام دهند تا کمر این مشکلات شکسته شود.

او  بابیان این که تحرکات و توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی و دیگران در منطقه و اطراف خودمان و کشورهای همسایه شمال غرب، برای تغییر مرزها کاملاً تحت رصد است، افزود: همان‌طور که مسئولان کشور فرمودند، بنای ایران در رابطه با همسایگان، حُسن هم‌جواری، تقویت روابط و حفظ منافع مشترک با رعایت استقلال و حدود مرزی هر کشور است. لذا رژیم پلید و غاصب صهیونیستی بداند که اگر برای تحقق خیال‌های خامی که در سر می‌پروراند اقدامی توسط وابستگانش در منطقه برعلیه ایران داشته باشد نه‌تنها آن سر له خواهد شد بلکه به همت سربازان غیور و باایمان ایران اسلامی همه منافع او در منطقه بدون هیچ اغماضی در معرض نابودی قرار خواهد گرفت.

امام‌جمعه کرج در پایان بابیان این که آغاز رزمایش فاتحان خیبر نیروی زمینی ارتش در شمال غرب کشور از امروز و تذکر سختی که چند روز قبل به تروریست‌ها در شمال عراق داده شد، قدرت بازدارندگی فعال نظام اسلامی است که باکسی روی امنیت، منافع و تمامیت ارضی خود شوخی ندارد، گفت: سران کشورهای همسایه در اظهارنظرهایی که می‌کنند کمال دقت را داشته باشند که دچار خطای راهبردی نشوند. وسیله دست صهیونیست‌ها نشوند؛ و الحمدالله می‌بینیم با ضرباتی که سربازان گمنام امام زمان به رژیم صهیونیستی می‌زنند چون میدانید در بحث هزار چاقو کارهای ایذایی دارند انجام می‌دهند چاقوهایی که برای کشتن و ضربه زدن به ایران در نظر گرفته بودند یک‌به‌یک در حال شکسته شدن است و نصرت الهی نزدیک خواهد بود.

انتهای پیام /ر .ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه امام جمعه امام جمعه کرج رسول خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۲۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه ساخت لیفتراک در کارخانه + فیلم

لیفتراک وسیله‌ای است که در انبار بسیاری از کارخانه‌ها و حتی گمرک و مراکز ترخیص بار یافت می‌شود. این وسیله به کار جابه‌جایی بارها سرعت بخشیده است. در ویدئوی زیر مراحل ساخت لیفتراک‌ها را در کارخانه مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • (عکس) روایت غم‌انگیز رسول خادم از گفتگو با دختر پابرهنه
  • حادثه تلخ برای مهمان ویژه استقلال که باعث قطع دست او شده است
  • نحوه ساخت لیفتراک در کارخانه + فیلم
  • مهمترین لحظه در تاریخ ورزش کشور همسایه؛ افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • بارورسازی ابر‌های کشور‌های همسایه علت بارش‌های سیل‌آسای ایران بود؟
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران