Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با صدور اطلاعیه‌ای دستور تخلیه روستاهای در معرض خطر توفان حاره‌ای جنوب این استان را صادر کرد.

به گزارش شامگاه جمعه ایرنا از دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان دستور تخلیه روستاهای در معرض خطر طوفان صادر شده است همچنین بندر کنارک و چابهار برای تصمیم‌گیری در خصوص کاهش خسارت‌های احتمالی توفان، تشکیل جلسه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین سالن‌های مسقف سیستان و بلوچستان برای اسکان اضطراری درنظر گرفته شدند.
به گفته رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان کم فشار حاره‌ای که دیروز در فاصله ۸۲۰ کیلومتری چابهار قرار داشت و امروز جمعه به چرخند حاره‌ای تبدیل شد با ۳۵۰ کیلومتر پیشروی به سمت شمال غرب در آستانه ورود به دریای عمان است.

علی ملاشاهی افزود:  هم‌اینک این چرخند در حوالی عرض ۲۳ درجه شمالی و ۶۵ درجه عرض شرقی قرار دارد و با سرعت حرکت ۲۰ کیلومتر بر ساعت به سمت دریای عمان در حرکت است.

وی  ادامه داد: این چرخند هم اینک حدود ۴۵۵ کیلومتر از بندر چابهار و ۳۸۰ کیلومتر از بندر گواتر در جنوب شرق کشور فاصله دارد و تا کنون بیشترین سرعت وزش باد آن در فراساحل ۴۵ نات معادل ۸۳ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی پیش بینی می شود چرخند شاهین در ساعات آینده قدرتمند تر شود و بیشینه سرعت باد آن در فرا ساحل به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

وی با بیان اینکه تقویت چرخند به معنی افزایش آثار و پیامدهای آن است، گفت: به نظر می رسد ارتفاع امواج ناشی از شاهین در سواحل جنوب شرق کشور به حدود چهار متر یعنی بالاتر از سقف یک خانه یک طبقه برسد.

ملاشاهی تصریح کرد: به احتمال زیاد اگر شناورهای دریایی از سواحل خارج نشده و به جای امن منتقل نشوند، خسارت‌های زیادی به آنها وارد می شود. ضمن اینکه پیش‌بینی می شود ارتفاع موج در مناطق دور از ساحل به ۶ متر و حتی بیشتر از آن نیز برسد.

وی بیان کرد: امیدواریم با تقویت جریانات شمالی و وزش بادهای ۱۲۰ روزه، هسته اصلی توفان منحرف شود تا مخاطرات ناشی از این پدیده اقیانوسی به حداقل برسد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۳۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب

محمد فرهاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی جلسه‌ای که با زندیان نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس برگزار شد، قرار است اجرای چهار کیلومتر لوله کشی انتقال آب آشامیدنی از مجتمع قشلاق به توپ آغاج انجام شود.

وی افزود: با این اقدام علاوه بر تأمین آب شهر توپ آغاج به طور کامل، آب شرب روستاهای چغور قشلاق، سید حسین، کهیل، حسین آباد، بیانلو، شیرین بلاغ و قراجلو نیز تأمین خواهد شد.

وی تصریح کرد: اجرای تصفیه خانه بخش چنگ الماس از محل سد تالوار نیز در دستور کار است که پس از اجرای آن آب آشامیدنی روستاهای بخش چنگ الماس به طور کامل و پایدار تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: تأمین موقت آب آشامیدنی روستاهای بخش چنگ الماس (حسن تیمور، زینل، چپغلو، جعفرآباد، چنگ الماس، فتح آباد، همایون) از طریق چاه عمیق در روستای چولجه که مطالعات آن به زودی آغاز شده انجام خواهد شد؛ ضمن اینکه با احداث چاه عمیق روستای گل تپه طغامین، آب مورد نیاز این روستا و روستای آغبلاغ به مرحله اجرا می‌رسد.

فرهاد اضافه کرد: از طریق مجتمع اوباتو آب شرب روستاهای کچه گنبد، کوتان، قزلبلاغ، خوشمقام، جعفر آباد تأمین و عملیات اجرایی آن در نیمه نخست سال جاری آغاز می‌شود.

کد خبر 6094467

دیگر خبرها

  • کنایه معنادار نماینده زاهدان به مولانا عبدالحمید /مردم نگران هستند/علت حملات تروریستی چندماه اخیر چیست؟
  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان