Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ،جواد اوجی جمعه شب در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس جمهور و تعدادی از وزیران اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۳ درصد مخازن نفتی کشور را در اختیار دارد ضمن اینکه هشت میدان نفتی در این استان فعال است که روزانه توان انتقال و توزیع ۶۵۰ هزار بشکه نفت را دارد.

وی افزود: در خصوص صنایع پایین دستی نفت ، پتروشیمی هایی در استان تعریف شده که پتروشیمی گچساران در شهریور ماه  ۱۴۰۱ افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت تصریح کرد: این طرح از سال ۱۳۹۰ شروع به کار کرده است و خوراک گاز خود را از پالایشگاه بیدبلند تامین می کند و سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید خواهد کرد. 

وی ادامه داد: پتروشیمی دوم، پلی اتیلن تولید می کند و در سال ۱۴۰۲ این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

اوجی تاکید کرد: در بخش پایین دست نفتی در منطقه ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی ابراز داشت : در بخش گازرسانی، تا پایان امسال، به ۹۲ روستای استان با ۸۲ میلیارد تومان اعتبار گازرسانی خواهد شد.

وزیر نفت ادامه داد: هرجا که حوزه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی باشد، مردم منطقه باید از عواید شرکت نفت بهره مند نیز شوند که در همین زمینه ۱۱۴ میلیارد تومان برای اجرای ۶۲ پروژه ورزشی ، آموزشی و رفاهی در مناطق صنعتی و غیرصنعتی این  استان تخصیص  دادیم.

وی تاکید کرد: همچنین منازل مسکونی۷۰۰ خانوار زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد که بنیه مادی ضعیفی دارند با هزینه وزارت نفت گازکشی خواهند شد.

اوجی افزود: ۲۵ میلیارد تومان تا پایان امسال  برای ساخت راه های استان از حوزه مسئولیت اجتماعی صنعت نفت تخصیص داده خواهد شد. 

وزیر نفت تصریح کرد: ۵ میلیارد تومان کمک نقدی هم به تشخیص استاندار کمک خواهد شد.

وی بیان کرد: میدان گازی مختار، از نظر ارزیابی فنی مورد قبول بنده است و هم اینک در مراحل آخر مطالعات قرار دارد.

بر اساس آخرین اطلاعات، ۵ ماه آینده پس از پایان مطالعات تعیین تکلیف و نتیجه به اطلاع رسانده می شود.

اوجی عنوان کرد: هر سرمایه گذاری که حاضر باشد در بخش صنایع پایین دست و  در زنجیره صنایع تکمیلی پتروشیمی، شخصا دست وی را می بوسم، هم تأمین خوراک خواهیم کرد و حمایت وزارت نفت را خواهد داشت.

وی در خصوص پیشنهاد تاسیس پترو پالایشگاه، گفت: اگر در این بخش سرمایه گذار حاضر به سرمایه گذاری باشد از وی استقبال می کنیم.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد نفت یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد نفت یاسوج کهگیلویه و بویراحمد نفت یاسوج میلیارد تومان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۳۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود

بتول دانش شهرکی گفت: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستان‌های ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش‌های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می‌تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مشکُران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت:وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه‌های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است