Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دیده‌بان حقوق بشر در وبگاه رسمی خود با انتشار گزارشی مفصل با عنوان «امارات متحده عربی: روایت یک ریاکاری» به ابعاد برگزاری نمایشگاه جهانی دبی ۲۰۲۰ پرداخت و این نمایشگاه را سرپوشی برای ممانعت از بررسی نقض‌های حقوق بشری این کشور عنوان کرد.

در این گزارش، «مایکل پیج»، معاون مدیر بخش خاورمیانه در دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرده است: ده‌ها منتقد محلی در امارات بازداشت شده و در معرض محاکمه‌های ظالمانه قرار گرفته و حکم حبس برای چندین سال برای آن‌ها صادر شده تنها به این دلیل که نظراتشان را درباره حکومت و حقوق بشر بیان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکسپو ۲۰۲۰ فرصت دیگری برای امارات است تا به جهان نشان دهد که میانه رو است و به حقوق بشر احترام می‌گذارد اما در عین حال زمینه سیاست و فعالیت حقوقی را در داخل می‌بندد.

به گفته این مدیر منطقه‌ای دیده بان حقوق بشر، بازداشت‌های گسترده و ترساندن و تعقیب و انتقام جویی از شهروندان و افراد مقیم سایر کشورها به دلیل صحبت کردن علنی شرکت کنندگان در نشست اکسپو و کشورهای دیگر باید نقض حقوق بشر در امارات را آشکار کنند.

معاون مدیر بخش خاورمیانه در دیده‌بان حقوق بشر همچنین درخواست کرده است که کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه باید اطمینان یابند که این مسئله به امارات در بهبود وجهه‌اش و سرپوش گذاشتن بر نقض‌هایش کمک نمی‌کند.

مایکل پیج در ادامه گفته است: دولت‌ها و شرکت‌ها مسئولیت حقوقی در این باره را برعهده دارند. این کشورها باید از طریق درخواست از امارات برای آزادی غیرمشروط تمام بازداشت شدگان یا از طریق عدم مشارکت در نمایشگاه مانع بهبود وجهه امارات شوند.

در این گزارش همچنین گفته شده است که در امارات متحده عربی، منتقدان داخلی مرتباً دستگیر می‌شوند و حداقل از سال ۲۰۱۵، مقامات امارات درخواست کارشناسان سازمان ملل متحد، محققان حقوق بشر و دانشگاهیان و روزنامه نگاران منتقد را نادیده گرفته یا رد کرده اند.

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی که به دلیل همه گیری کرونا عقب افتاده بود اکنون شروع به کار کرده است به طوری که سازمان دهندگان می‌گویند این بزرگترین گردهمایی جهانی از زمان شروع همه گیری خواهد بود.

پیشتر در ماه جاری پارلمان اروپا کشورهای عضو را ترغیب کرد در این نمایشگاه شرکت نکنند و از شرکت‌های اروپایی خواست تأمین مالی آن را لغو کنند.

پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای به سرکوب منظم مدافعان حقوق بشر، خبرنگاران و آموزگارانی که صدای خود را در مورد مسائل سیاسی و حقوق بشر در امارات متحده عربی بلند می‌کنند، اشاره کرد.

آن قطعنامه همچنین روش‌های غیرانسانی در برخورد با کارگران خارجی که ۸۰ درصد جمعیت امارات را تشکیل می‌دهند سرزنش کرد.

کد خبر 5317714

منبع: مهر

کلیدواژه: امارات متحده عربی اکسپو دبی حقوق بشر نقض حقوق بشر دیده بان حقوق بشر ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق افغانستان روسیه سوریه فلسطین کره شمالی ترکیه طالبان عربستان سعودی توافق آکوس بحرین ایران دیده بان حقوق بشر حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران

معاون وزارت صنعت امارات در بازدید از "آی‌هیت" توانمندی شرکت‌های ایرانی را تحسین کرد و گفت: امارات در حاشیه توافقات بریکس، برای همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف صنعت آماده است و به‌دنبال ایجاد سازگاری میان شرکت‌های فناوری امارات و ایران هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هیئت‌های دولتی و تجاری کشور‌های مختلف از جمله قطر، تانزانیا، ترکیه، عمان، امارات، اندونزی و … با حضور در خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت)در دومین روز نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (2024 IRAN EXPO) با توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان ایرانی آشنا شدند و با مجموعه‌های توانمند بحث و تبادل نظر کردند.

امیرحسین میرآبادی؛ رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌اللمل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در دیدار با معاون وزیر صنعت و فناوری‌های پیشرفته امارات، اظهار کرد: از حدود 40 سال گذشته ما توسعه فناوری رو در ایران آغاز کردیم و قدرت فناوری و چگونگی استفاده از آنرا یافتیم و پس از تشکیل معاونت علمی و فناوری به دنبال آن شاهد به وجود آمدن استارتاپ‌ها بودیم.

رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌اللمل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه پس از توسعه فناوری به سمت تجاری‌سازی و استفاده از آن حرکت کردیم، گفت: اقتصاد دانش بنیان طبق دستور رئیس جمهور در دستور کار ما قرار گرفت.

به گفته وی، میان ایران و امارات در حوزه‌های مختلفی مانند کشاورزی، هوش مصنوعی و … موقعیت‌های زیادی برای همکاری وجود دارد. 

معرفی ظرفیت‌های صادراتی خراسان شمالی در نمایشگاه اکسپو

میر‌آبادی تصریح کرد: یکی از اهداف ما، ارتباط بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های بزرگ و پرسابقه است تا ایده‌ها، فناوری‌ها و تجربیات میان شرکت‌های نوپا و با سابقه به اشتراک گذاشته شود.

رییس سازمان توسعه همکاری علمی و فناورانه بین‌المللی در ادامه آمادگی خود را در راستا فراهم کردن بستر انتقال فناوری، میان ایران و امارات اعلام کرد.

معاون وزارت صنعت امارات نیز طی سخنانی در این دیدار ضمن اعلام خرسندی از حضور در آی‌هیت، توانمندی شرکت‌های ایرانی را تحسین کرد و افزود: امارات در حاشیه توافقات بریکس، برای همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف صنعت آماده است و به‌دنبال ایجاد سازگاری میان شرکت‌های فناوری امارات و ایران هستیم.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه در منطقه صورت گرفته است و در همین راستا ما علاقه داریم تا در حوزه‌های مختلف فناوری نظیر زنجیره تأمین، سرمایه‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویدیو/ تأمین حقوق ملت فلسطین یک مطالبه بین‌المللی است
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل