Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،فرهنگ برنج و شالیکاری در جهان سابقه طولانی دارد. اعتقاد بر این است که برنج بیش از ۷۰۰۰ سال است که در چین کاشته شده است. این غلات از هر نظر خوب است: از نظر محتوای کالری، اشباع از مواد مغذی و طعم. با این حال، کشت این محصول با برخی مشکلات همراه است. برنج به مقدار زیادی آب نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی مزرعه در دشتی در نزدیکی آب شیرین قرار دارد خوب است، اما اگر فقط تپه‌هایی در اطراف وجود داشته باشد کشاورزان باید چه کنند؟ کشاورزان چین راهی شگفت انگیز برای تبدیل تپه‌ها به دشت و همچنین زیبا کردن آن پیدا کرده اند.

تراس‌های برنج - معجزه‌ای از مهندسی چینی

مزارع برنج در چین

تراس‌های معروف برنج را می‌توان به درستی یک معجزه مهندسی نامید که به قرن ۱۳ باز می‌گردد. نسل‌های دهقانان تراس‌های پلکانی چند طبقه‌ای را با دست در دامنه‌های تند تراشیده اند. همچنین شایان ذکر است که چینی‌ها در مورد محیط زیست بسیار مراقب هستند، بنابراین سعی می‌کنند تعادل زیست محیطی شکننده‌ای را حفظ کنند. آن‌ها یک سیستم آبیاری منحصر به فرد ایجاد کرده اند که آب چشمه و باران را به طور مساوی در سراسر محیط مزرعه توزیع می‌کند. مخازن مصنوعی آب چشمه را برای مدت طولانی نگه می‌دارند که تأثیر بسزایی در روند رشد برنج دارد. آبیاری برای عملکرد خودکار به گونه‌ای تنظیم شده است که لایه بالای خاک حاصلخیز شسته نشود.

تراس‌ها برای پرورش برنج تراشیده شده است

این کار بسیار وقت گیر، خطرناک و مستلزم رعایت دقت خاصی است، زیرا کوچکترین اشتباه می‌تواند عواقب جدی را در پی داشته باشد. آسیب جزئی به دیواره‌های شکننده استخر باعث اختلال در سیستم آبیاری می‌شود که مهمترین لایه بالای خاک قرمز را از بین می‌برد.

موقعیت استخر‌ها می‌تواند تصور بی نظمی را ایجاد کند، اما اینطور نیست. نصب هر یک از محفظه‌های دست ساز با دقت طراحی شده است تا با شکل تپه‌ای که دسترسی افراد به آن آسان‌تر است مطابقت داشته باشد.

تراس‌های زیبای برنج در استان یوننان

سیستم منطقی مدیریت زمین که توسط کشاورزان چینی اعمال می‌شود را می‌توان نمونه موثری از هماهنگی منحصر به فرد اکولوژیکی و زیبایی بین محیط زیست و انسان نامید. چنین مزارع مصنوعی شبیه آبشار‌های طبیعی پاموکاله در ترکیه یا تراس‌های هوانگلونگ در چین است. اما، در میان چیز‌های دیگر، با ارزش‌ترین محصول در تراس‌های برنج کاشته می‌شود.

تراس‌های برنج Honghe Hani، Yuanyang

منطقه خوش منظره یونیانگ، استان خودمختار هونگه هانی، استان یوننان، به دلیل مکان طبیعی طبیعی - تراس‌های برنج هونگه هانی با زیبایی باورنکردنی مشهور است. آن‌ها از دامنه‌های کوه آیلائو در آبشار‌های پلکانی به سواحل رودخانه سرخ فرود می‌آیند. سطوح انعکاسی آن‌ها شبیه هزاران آینه است.

مردم هانی، که قرن‌ها در این منطقه زندگی کرده اند، کانال‌های آبیاری پیچیده‌ای ساخته اند که آب چشمه از طریق آن‌ها به استخر‌های مصنوعی در قله‌های متراکم کوه می‌ریزد. این روند از زمستان تا اواخر بهار ادامه دارد.

کاشت غلات در ماه آوریل انجام می‌شود - در این دوره، خاک به اندازه کافی با آب چشمه پر می‌شود. بسته به ارتفاع سطح، از سپتامبر تا نوامبر، محصولات از تراس‌ها برداشت می‌شود. استخر‌ها سپس تخلیه می‌شوند، اما پس از مدتی برای فصل بعد با آب پر می‌شوند.

رنگ زرشکی در رنگ تراس‌های برنج در استان یوننان

مطابق با چرخه کشاورزی، چشم انداز شالیزار برنجی دره Honghe در طول سال به طور قابل توجهی تغییر می‌کند. در تابستان دامنه‌های کوه پوشیده از شاخه‌های سبز روشن است و در پاییز ساقه‌های برنج طلایی می‌شوند و در نتیجه چشم انداز را درخشان می‌کنند. با این حال، بهترین زمان برای بازدید از تراس‌ها از نوامبر تا آوریل است، زمانی که دامنه‌های هنگه، که از چشمه‌ها تغذیه می‌شود، صد‌ها پرتو تابناک خورشید را بر روی سطح آینه‌ای خود منعکس می‌کند. در اواخر فوریه - اوایل مارس، تراس‌ها با درختان هلو صورتی و گلابی با روپوش سفید تزئین شده است. تنوع رنگ‌ها در هر فصل مناظر واقعاً مسحورکننده‌ای برای گردشگری ایجاد می‌کند که شبیه پنجره‌های رنگ آمیزی است.

مزارع برنج در بهار شکوفا می‌شود

علیرغم زیبایی بی نظیر این منطقه و سرزندگی گروه‌های قومی محلی، گردشگری جاری هنوز نتوانسته است جای خود را در منطقه پیدا کند. به طور کلی، موقعیت کوهستانی دورافتاده مانع این امر می‌شود، که به معنی عدم وجود ارتباطات مناسب حمل و نقل است. با این حال، به لطف این، چشم انداز منطقه هنوز شخصیت اصلی خود را حفظ کرده است. تراس‌های برنج Honghe Hani در استان یوننان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

زیبایی بی نظیر تراس‌های برنج دراگون ریج

تراس‌های برنج "خط الراس اژدها"

تراس‌های برنج Dragon's Ridge واقع در ۲۷ کیلومتری جنوب شهر لونگ شنگ، گستره وسیعی از دره‌های پرورش برنج است که تپه‌ها و دامنه‌های کوه را می‌پوشاند. "خط الراس اژدها" بسیار فراتر از امپراتوری آسمانی مشهور شد، به عنوان تراس‌هایی با برخی از زیباترین مناظر.

مردم گوانگشی چین چهار قرن به طول انجامید تا مشکل کاشت و پرورش برنج را در شیب‌های تند حل کنند. در طول این مدت، چندین نسل روی تراس‌های برنج کار کرده اند تا یک سال غلات گرانبها را برای خانواده‌های خود تأمین کنند. اما در عین حال، آن‌ها زیبایی خارق العاده‌ای را در مناطق محلی ایجاد کرده اند، که بسیاری از چینی‌ها آن را چیزی جز "تراس دلپذیر" نمی‌نامند.

بسته به فصل، منظره ظاهر منحصر به فردی به خود می‌گیرد. در بهار، آب انباشته شده در زمستان، مزارع را با باران سیلاب آبیاری می‌کند. در تابستان، باد جوانه‌های برنج را تکان می‌دهد و مزارع را با پوشش سبز پوشانده است. در پاییز، نمی‌توانید چشم از چشم انداز‌های طلایی که محصول رسیده ایجاد می‌کند بردارید، و در زمستان شیب کاملاً پوشیده از برف است.

ژوانگ این تراس‌ها را "ستون فقرات (یا ستون فقرات) اژدها" می‌نامد. از ارتفاع ۸۰۰ متری، مزارع شبیه ترازو‌های اژد‌های خفته با خط الراس منحنی است. به گردشگرانی که مایل به لذت بردن از زیبایی‌های این منطقه دورافتاده هستند توصیه می‌شود که حداقل چند روز در اینجا بمانند. مردم محلی همیشه از مسافران خوشحال هستند، بنابراین بسیاری از آن‌ها مهمانسرا‌های کوچکی برای بازدیدکنندگان تهیه کرده اند.

تراس‌ها در بهار و تابستان در تمام شکوه خود ظاهر می‌شوند. در پاییز، مزارع پلکانی به دلیل تکان خوردن ساقه‌های بلند برنج در باد، ظاهر تپه‌های موج دار به خود می‌گیرد.

تراس برنج در زمان‌های مختلف سال

مزارع برنج متعلق به خانواده‌های خصوصی بود و قرن‌ها از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شد، اما با روی کار آمدن کمونیست‌ها، نظم تغییر کرد. در بدو تولد، زمین به شخصی واگذار می‌شود، پس از مرگ ساکن، کمیته محلی زمین را تصرف می‌کند، و سپس آن را برای تصرف موقت به شخص دیگری می‌دهد.

تراس‌های برنج در چین واقعاً مسحور کننده است

امروزه بسیاری از مزارع برنج چین در نقشه‌های گردشگری گنجانده شده است، بنابراین درآمد روستا‌های چین بیشتر از طریق گردشگری تأمین می‌شود و نه از طریق کاشت سالانه برنج؛ و اجازه دهید ه بسیاری که هنوز معتقد باشند تراس‌های برنج توسط طبیعت ایجاد شده اند!

منبع:سیارک

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان چینی ها تراس های برنج استان یوننان مزارع برنج چشم انداز آب چشمه تراس ها تپه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران

علی چاله‌چاله رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : با توجه به هشدار‌های هواشناسی در خصوص وقوع بارش‌های سنگین از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا ۱۵ اردیبهشت ماه که هسته اصلی بارش‌ها از چهارشنبه تا شنبه خواهد بود، از کشاورزان استان تقاضا می‌شود تمهیدات لازم را جهت مراقبت از زمین‌های کشاورزی، باغات و دام‌های خود بکار گیرند.

علی چاله‌چاله افزود: کشاورزان برای جلوگیری از خسارت احتمالی باید آبیاری مزارع را در مناطق دربرگیرنده بارندگی ها، بویژه در مزارع غلات جهت جلوگیری از خوابیدگی مزارع، بیماری‌های قارچی و زنگ گندم به تاخیر بیندازند.

وی اضافه کرد: بهره برداران از سمپاشی مزارع و باغات خود طی این بازه زمانی اجتناب کرده و نسبت به پاکسازی مسیر آب مزارع و باغات و کانال‌ها اقدام کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: کنترل رطوبت انبار‌ها جهت جلوگیری از بیماری‌های قارچی، بسته نگه داشتن دریچه گلخانه‌ها در هنگام کاهش دما و بارش‌ها و پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخر‌ها نیز باید در اولویت قرار گیرد.

چاله‌چاله با بیان اینکه لازم است دامداران و عشایر استان نیز طی این مدت از عبور دام‌ها در ارتفاعات اجتناب کرده و دام ها، علوفه و خوراک دام و طیور را به اماکن سرپوشیده منتقل کنند یادآور شد: زنبور داران نیز تمهیدات لازم را جهت مراقبت از کندو‌ها در زمان بارندگی‌ها اعمال کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برخی از شالیکاران محمودآبادی در انتظار دریافت سهمیه کود
  • داستان شگفت‌انگیز یک معلم در«مدیر مدرسه شریعت»/ از مبارزه با بهائیت تا تربیت چوپانی که مدیر مدرسه شد
  • آنچلوتی: تعهد تیمی‌مان شگفت‌انگیز بود
  • آمار شگفت‌انگیز مهدی قائدی در این فصل لیگ امارات
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)
  • تصاویر شگفت‌انگیز جیمزوب از سحابی سر اسب 
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد