Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فارس من خبرگزاری فارس؛ رزمایش «فاتحان خیبر» شروع شده؛ رزمایشی که در شمال‌غرب این جغرافیا با محوریت نیروهای ارتش برگزار خواهد شد. ناظران امنیتی معتقدند این تحرکات در واقع پاسخی به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تغییر در مرزهای ایران اسلامی است. این مانُور اما با استقبال مردم و رسانه‌ها مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواری را در تواتر مطالبات ثبت‌شده در «فارس‌من» می‌توان نظاره کرد. این گزارش مرور آنهاست.

 

زبان‌درازی صهیونیست‌ها در شمال‌غرب؛ ماجرا چیست؟

صهیونیست‌ها از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به ایران غفلت نمی‌کنند؛ ایرانی که بزرگ‌ترین منتقد کودک‌کُشی‌های آنها در دهه‌های اخیر است. تازه‌ترین توطئه، تغییر جغرافیای شمال‌غرب ما است. یالِ باختران دریای مازندران. منطقه‌ای که در واقع یکی از کُریدورهای تجاری ایران با کشورهای اروپایی است. جاده «گوریس‌قاپان» در این منطقه واقع شده؛ محوری که سال‌ها مورداستفاده تُجار و رانندگان ایرانی قرار داشته است.

ایران در شمال‌غرب علاوه بر رژیم باکو، ۲۱ کیلومتر مرز مشترک با ارمنستان نیز دارد. چشم طمع صهیونیست‌ها به همین جاده است. برای محاصره؛ برای مسدود کردن دسترسی ایرانی‌ها به یکی از بهترین محورهای مواصلاتی خارجی. البته که این اقدام نه فقط جغرافیای سیاسی، بلکه اقتصاد ملی ما را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. تُجار و مردمی که سال‌ها است از طریق همین مسیر ارتزاق می‌کنند، قطعاً دچار مشکل خواهند شد.

 

شیطنت‌های رژیم صهیونیستی حالا باکو را برای بستن این جاده مصمم کرده است. اول از لفاظی مقامات این جمهوری علیه تمامیت ارضی ایران شروع شد. سپس به رزمایش مشترک در مجاورت مرزهای ایران انجامید. اخیراً هم که رسماً به عوارض‌ستانی و سر گردنه‌گیری برای رانندگان ایرانی در محور گوریس‌قاپان رسیده است. نه حضور صهیونیست‌ها در این جغرافیا، نه بستن جاده‌ها، نه فشار اقتصادی به مردم شریف آذربایجان برای ما قابل تحمل نیست.

همین تحرکات، همین لفاظی‌ها واکنش‌های گسترده مردم در فضای مجازی را در پی داشته است. کاربران زیادی هم‌چنین با تأسیس مطالبات متواتری در «فارس من» خواستار واکنش قاطع و حمایت از مردم شمال‌غرب ایران عزیز شدند. مرور برخی از این پویش‌ها برای درک بهتر افکار عمومی ضروری است.

 

حراست از مرزها تا مطالبه عذرخواهی باکو؛ مرور مطالبات مردم در «فارس من»

شیطنت‌های همسایه شمال‌غربی ایران بزرگ اما که عمدتاً با تحریک صهیونیست‌ها بوده، خشم و انزجار افکار عمومی را فراهم کرده است. آنقدر که از دستگاه‌های دیپلماسی برای پیگیری حقوقی ماجرا در محاکم بین‌الملل مطالبه کنند. بعلاوه نیروهای مسلح را برای حفظ و حراست از مرزهای تاریخی به یاری بطلبند. مرور کمپین‌های عمدتاً روزهای اخیر «فارس من» نمودار روشنی از همین خواسته‌ها و مطالبه‌ها است.

مثلاً در این کمپین که باعنوان «همسایگان شمال‌غربی در روابط خود با ایران تجدیدنظر کنند» ثبت شده، اصول همیشگی سیاست خارجی جمهوری اسلامی مبنی بر مراعات حقوق همسایگان را یادآوری کرده و نوشته: «اصل حسن همجواری مسئله‌ای است که باید همسایگان به آن احترام بگذارند. ایران همواره خواهان امنیت و قدرت برای همسایگان خود بوده است و انتظار این است که همسایگان نیز این مسئله را متقابلاً رعایت کنند.»

 

امضاکنندگان این پویش نیز معتقدند آنچه در همسایگی شمال‌غرب ایران بزرگ درحال وقوع است، با تحریک مستقیم ایالات متحده و صهیونیست‌هاست: «اظهارات مسؤولان جمهوری باکو، موضوعی نیست که بتواند درگیری را در این سطح بالا بکشاند. آنچه مهم است فعال شدن آمریکا و اسرائیل جهت اقدامات نیابتی در مرزهای شمال غربی کشورمان است. این حاصل پیوند گرایش‌های نوعثمانی گرایانه با صهیونیسم است.»

 

پویش بعدی باعنوان «پاسخ قاطع به اظهارات سخنان بی‌اساس مسؤلان باکو علیه ایران» ثبت شده است. این پویش از دیپلمات‌های کشورمان می‌خواهد بی‌آدابی رژیم باکو را بی‌پاسخ نگذارند: «سخنان ضدایرانی برخی دیگر از مسئولین این کشور و سخنان تجزیه‌طلبانه نیازمند پاسخی قاطع از طرف مسئولین جمهوری اسلامی ایران است. انتظار می‌رود وزارت امور خارجه و مجلس وارد و به این یاوه‌گویی‌ها پاسخی مناسب بدهند.»

این پویش هم به طور مشابهی اما خواستار پاسخگویی وزارت خارجه به یاوه‌پراکنی‌های «الهام علی‌اف» سرکرده باکو است: «رئیس جمهور باکو اتهاماتی را وارد کرده و با شیطنت‌های تحریک‌آمیزی درباره رزمایش قانونی و حق ایران سخن گفته است. به اینها اضافه کنید لفاظی‌های برخی از نمایندگان آذربایجان درباره خاک ایران (گویی فراموششان شده جزئی از خاک ایران بوده‌اند). از دستگاه دیپلماسی انتظار واکنش قاطع داریم.»

 

پویش بعدی باعنوان «تحریم کالاهای تولید ترکیه و رژیم باکو» توسط گروهی از مخاطبان در «فارس من» ثبت شده است. در بخشی از این پویش آمده: «با توجه به سخنان تجزیه‌طلبانه و تهدید تمامیت ارضی ایران عزیزمان، از مسئولین امر خواستاریم تا سفرای باکو و ترکیه را احضار کرده و همینطور قانونی را به اجرا بگذارند که تمامی کالاهای تولید یا تحت لیسانس ترکیه و جمهوری باکو تحریم شده و واردات آن‌ها به داخل کشور ممنوع شود.»

 

اهالی این دیار از هر قومیتی که هستند، روی تمامیت مرزهای جغرافیایی‌شان تعصب دارند. مهمل‌پراکنی‌های سران باکو که باحمایت صهیونیست‌ها در حال انجام است، غرور ملی آنها را خدشه‌دار کرده. مطالبات پُرشمار «فارس من» نشانی از همین حقیقت است. در چنین فضایی برگزاری رزمایش نظامی در سرحدات مرزی کمترین واکنش موردانتظار آنهاست.

 

قدرت‌نمایی دلاوران؛ رزمایش «فاتحان خیبر» آغاز شد

تحرکات سرکردگان باکو طبیعی نیست؛ بستن مرزها، تداوم لفاظی‌ها و چنگ و دندان نشان دادن درست در حواشی جغرافیای ایران. همه و همه ساکنان این سرزمین را خشم‌گین کرده است. پویش‌های پرشمار آنها در «فارس من» خواستار پاسخ قاطع به رژیم باکو شده است. رژیمی که این روزها عملاً مهم‌ترین پناه‌گاه صهیونیست‌های کودک‌کُش در منطقه است. مردم انتظار دارند علاوه بر دستگاه سیاست خارجی، نیروهای نظامی هم واکنش نشان بدهند.

رزمایش «فاتحان خیبر» در سرحدات شمال‌غرب با همین هدف از روز گذشته آغاز شد. در این رزمایش یگان‌های مختلفی از نیروهای پدافندی، هوانیروز، مکانیزه، توپخانه و پیاده‌نظام حضور دارند. در تمرین‌های روز گذشته ابتدا عملیات شناسایی توسط پرنده‌های بدون سرنشین انجام، سپس نیروهای واکنش سریع بوسیله هلی‌برن به تمرین رزم پرداختند. هم‌چنین یگان‌های توپخانه، زرهی و هوانیروز نیز از پیاده‌نظام پشتیبانی کردند.

 

امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه این رزمایش به حضور عناصر نامطلوب در مرزهای شمال‌غرب ایران اشاره و گفت: خروج نیروهای داعشی که از سوریه آمده بودند، برای جمهوری اسلامی محرز نشده و همین موجب حساسیت ما است.. ضمناً از زمانی که رژیم نامشروع صهیونیستی به این منطقه آمده، حساسیت ما به آنجا کاملاً افزایش یافته و فعالیت صهیونیست‌ها کاملاً تحت نظر است.

سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز هرگونه تغییر در خطوط مرزی شمال‌غربی را «خط قرمز» ایران دانسته و می‌گوید: «همچنان‌که پیشتر نیز اعلام کرده‌ایم، جلوگیری از تغییر در مرزهای کشورهای همسایه از  راهبردهای جدی جمهوری اسلامی است و هرگونه تغییر ژئوپولیتیک منطقه را مخلّ امنیت داخلی خود می‌دانیم و همواره آن را خط قرمز اعلام کرده‌ایم و بر این اساس بدیهی است که نسبت به آن بی‌تفاوت نباشیم.»

 

رزمایش‌های نیروهای مسلح درست در راستای مطالبات مردم است؛ برای آرامش و امنیت آنها. همان‌ها که واکنش سریع و قاطع مدافعان جان بر کفِ وطن را مطالبه می‌کنند. «فاتحان خیبر» حافظان همیشگی سرحدات ایران اسلامی‌اند.

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی رزمایش صهیونیست ها محمد آزادی فاتحان خیبر رژیم باکو باکو آذربایجان الهام علی اف سرتیپ حیدری فارس من خبرگزاری فارس تحریم باکو ترکیه رزمایش فاتحان خیبر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی فاتحان خیبر صهیونیست ها شمال غرب رژیم باکو شمال غربی فارس من ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۴۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سوسن پرور و صهبا شرافتی به قضاوت مردم (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال (فیلم) توصیف جالب سوگل طهماسبی از مردم اهواز (فیلم) لحظاتی تماشایی از نفس بازغی در پشت صحنه گناه فرشته (فیلم)

دیگر خبرها

  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • واکنش سوسن پرور و صهبا شرافتی به قضاوت مردم (فیلم)
  • رزمایش دریایی شناورها، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • تاثیر عملیات وعده صادق بر اقتصاد
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • کنایه تمسخر آمیز وزیرخارجه رژیم اسرائیل به اردوغان؛ سریالت را ببین + عکس | واکنش ترکیه
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران
  • واکنش مژده لواسانی به گزارش‌های زبان معیار + فیلم