Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: در کارگاه های آموزشی ارتقاء سطح سواد سلامت به مستمری بگیران سالمند آموزش می دهیم که زندگی بهتری را برای خود و خانواده رقم بزنند و پیری را به تاخیر بیندازند.

روح اله سهرابی در این باره در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه ای است که قشر بزرگی از سالمندان کل کشور را تحت پوشش دارد و توجه به سلامت و شرایط رفاهی و معیشتی بازنشستگان از اولویت های این سازمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سال ۹۷ با رویکرد فرهنگی آموزشی در راستای اهداف پیشگیرانه و توسعه ای کشور، با همت معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان، کارگاه های آموزشی ارتقاء سطح سواد سلامت برای مستمری بگیران سالمند در دستور کار قرار گرفته است که چندین دوره کارگاه در استان مرکزی با استقبال خوب مستمری بگیران و بازنشستگان برگزار شده و با فروکش کردن بحران کرونا کارگاه ها دوباره برپا خواهند شد.

وی با بیان اینکه سالمندی امری اجتناب ناپذیر است. این پدیده با توسعه خدمات سلامت، افزایش امید به زندگی و بهبود شاخص های توسعه انسانی مرتبط است، افزود: در این کارگاه ها به سالمندان آموزش داده می شود که با رعایت برخی قواعد ساده در زندگی روزمره مانند داشتن برنامه ورزشی منظم و سبک، رژیم غذایی سالم و گسترش روابط اجتماعی می توانند زندگی بهتری را برای خود و خانواده رقم بزنند و پیری را به تاخیر بیندازند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: توجه به طب سالمندی و بیماری‌های مزمن جزو برنامه‌های تأمین‌اجتماعی است و بر این اساس تشکیلات خود را بازنگری و چند اداره جدید در بخش درمان ایجاد کرده است. اداره بیماری‌های مزمن و طب سالمندی از شاخص‌ترین این اداره‌ها است و با نگاه سلامت محور و  شناسایی به موقع بیماری و درمان به موقع آن، در پی دستیابی به جمعیت سالمند سالم و پویاست.

سهرابی ادامه داد: در این راستا و با بهره‌گیری از مزایای استقرار نسخه الکترونیک و تحقق اصلی‌ترین راهبردهای سازمان در ارائه خدمات تامین سلامت برای کاهش هزینه درمان۴۶ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش و ایجاد رضایتمندی خدمت‌گیرندگان، صیانت از کرامت و حفاظت از شان مستمری‌بگیران در مواجهه با هزینه‌های درمانی، خدمات بستری درمان بیمه‌شدگان ۶۵ ساله و بالاتر در تمامی بیمارستان‌های دولتی سراسر کشور حتی شهرستان هایی که سازمان تامین اجتماعی دارای بیمارستان ملکی است رایگان است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی که در زمان پذیرش بستری دارای ۶۵ سال سن و بالاتر هستند، از پرداخت فرانشیز ۱۰ درصد خدمات بستری در تعهد بر اساس تعرفه دولتی در تمامی بیمارستان‌های دولتی ‏و دانشگاهی حتی در شهرستان‌هایی که سازمان دارای بیمارستان ملکی است، معاف بوده و مبلغ آن توسط سازمان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سالمندان سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی مستمری بگیران استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۴۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور سقف سهم سازمان تأمین اجتماعی در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است در حالی که بیش از ۹۹ درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تأمین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش، سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده اند که سهام مازاد بر ۳۳ درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

کد خبر 6098010 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان