Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی طی روزهای گذشته از وزش طوفان شدید و سهمگین در سراسر سواحل مکران از چابهار تا تنگه هرمز در روزهای جمعه (نهم مهر ماه) تا دوشنبه (یازدهم مهر ماه) خبر داد و بر این اساس قرار بود تا آماده باش کاملی در استان سیستان و بلوچستان برای مدیریت بحران و پیشگیری از خسارات احتمالی اعلام شود.

نادر پسنده - مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی – در این باره در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از سه‌شنبه هفته گذشته اولین نشانه‌های طوفان بر اساس نقشه‌های ماهواره‌ای توسط سازمان هواشناسی کشور مشاهده شد و به محض دریافت گزارش اولیه تا ظهر همان روز (با توجه به اینکه ارزیابی این بود که طوفان شدید و سنگینی باشد) کمیته بحران را تشکیل داده و این جلسات بین چهار بخش فنی، دریایی، بندری و HSE برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   همچنین دیگر بخش‌ها و دستگاه‌های متولی نیز همکاری بسیار مناسبی با ما داشتند.

وی افزود: برای اینکه کشتی‌های تجاری و شناورهای صیادی در مسیر طوفان قرار نگیرند و گرفتار نشوند به بخش‌ دریایی سازمان بنادر و سازمان شیلات آماده باش کاملی اعلام کردیم تا در دریا نباشند و از سوی دیگر کشتی‌هایی که در بنادر هستند طناب‌هایشان محکم شده تا پاره نشود. همچنین با سازمان هواشناسی، محیط زیست و شرکت فلات قاره و شرکت نفت همکاری تنگاتنگی داشتیم چرا که نمی‌خواستیم  این حادثه عواقب زیست محیطی داشته باشد و شناورهای تانکری و به ویژه عملیات نفت هوایی جاسک ممکن است با آسیب مواجه شوند بنابراین همه آن‌ها را هماهنگ کردیم و هر کسی در کمیته بحران در بخش خودش تدابیر لازم را دیده است.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: مهمترین کار این بود که بخش امداد و نجات را نیز برای همه احتمالات در حالت آماده باش قرار دادیم و برای این طوفان چهار سناریو پیش‌بینی کردیم. در این ارزیابی‌ها دو سناریو این بود که طوفان از مسیر هند یا پاکستان عبور کند و به دریای عمان و نهایتا سواحل ایران نرسد و دو سناریو دیگر این بود که به دریای عمان وارد شده و تا تنگه هرمز هم پیش‌روی کند. نهایتا بدترین سناریو را در نظر گرفتیم و برای رسیدن طوفان به سواحل ایران و پیش‌روی آن تا تنگه هرمز خود را آماده کردیم.  البته تا کنون طوفان به گونه‌ای پیش‌روی کرده که وارد دریای عمان شد و هم اکنون رو به روی سواحل چابهار است.

پسنده گفت: همه گروه‌ها بر مبنای آخرین عکس‌ها و فیلم‌ها مسیر طوفان را دنبال کرده و آن را به صورت لحظه‌ای رصد می‌کنند.  بنابراین تا این لحظه نگرانی بابت خسارت طوفان به حوزه بندری و دریایی نداریم چرا که خود را برای آن آماده کرده‌ایم. ارزیابی ما این است که این طوفان در حوزه دریایی و بندری آسیبی به ما نخواهد زد.

وی اعلام کرد: پیش‌بینی‌ها تا کنون بر این اساس بوده که این طوفان ممکن است تا دوشنبه برقرار باشد و نهایتا خواهد رفت اما دائما این طوفان رصد شده و تغییرات احتمالی لازم را برای مدیریت این بحران انجام خواهیم داد./ ایسنا

آماده باش برای سیل و طوفان احتمالی سیستان و بلوچستان

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آماده باش کامل برای سیل و طوفان احتمالی سیستان و بلوچستان در این استان و کرمان و هرمزگان به عنوان استان‌های معین خبر داد.

فرهاد مهریاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گرچه بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته هشدار وضعیت قرمز اعلام شده برای سیل و طوفان احتمالی در استان سیستان و بلوچستان بیشتر به حوزه دریایی و بندری بر می‌گردد و احتمال بروز خسارت در این حوزه‌ها وجود دارد اما با این وجود آمادگی کاملی برای مدیریت بحران و حل مشکلات احتمالی ناشی از این حادثه طبیعی داریم.

وی افزود: در این استان از چابهار تا نیک شهر و حتی در استان‌های کرمان و هرمزگان به عنوان استان‌های معین اعلام آماده باش اعلام کردیم تا در صورت نیاز از آن‌ها کمک بگیریم.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های اعلام شده از صبح امروز بارش‌های سنگین شروع می‌شود و از آنجا که ممکن است با طوفان همراه شود، مخاطرات بسیاری دارد و آماده باش مذکور برای نیروی انسانی و اعزام تجهیزات و ماشین آلات در راستای بازگشایی راه‌های این استان اعلام شده است.

مهریاری خاطرنشان کرد: در طوفان و سیل گذشته به دلیل اینکه آماده باش به مردم داده نشده بود بسیاری از احشام را از دست دادیم و تلفات بسیاری در این زمینه داشتیم اما برای این حادثه آماده باش به همه بخش‌های مختلف ابلاغ شده و نمی‌خواهیم دوباره شاهد این تجربه تلخ باشیم./ ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: وضعیت قرمز سواحل مکران سیل و طوفان سیستان و بلوچستان برای سیل و طوفان مدیریت بحران آماده باش پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۴۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!

طبق اطلاعات منتشرشده از سوی وزارت آموزش‌وپرورش، میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در رشته تجربی ۱۱.۲۳، رشته ریاضی ۱۰.۷۹، رشته انسانی ۸.۷۵ و در رشته معارف ۱۰.۵۶ بوده است. درحالی‌که سال ۱۴۰۱ میانگین نمرات دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۰۲، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۶۴، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۲۰ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۱ بوده است.

این معدل در سال ۱۴۰۰، برای رشته علوم تجربی ۱۳.۱۸، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۳۵، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۴۲ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۴ ثبت‌شده است.

روزنامه فرهیختگان نوشت:در سال ۱۳۹۹ نیز معدل دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۷۳، رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۵۰، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۱.۳۴ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۶ را نشان می‌دهد.

میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال ۱۳۹۸، در رشته علوم تجربی ۱۳.۷۷، در رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۲۸، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۷۶ و در رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۸ بوده است.

ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که میانگین معدل نمرات دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به چهار سال پیش از آن در تمامی رشته‌ها با افت حدود دو نمره‌ای در امتحانات نهایی روبه‌رو بوده است.

ناظر به همین معیار و مولفه و با بررسی وضعیت استان‌ها، نقشه وضعیت معدل استان‌ها تا حد زیادی منطبق با نقشه فقر کشور است. به این صورت که میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در استان‌های هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خوزستان، آذربایجان غربی ۸ تا ۹ بود. خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، فارس، کرمان، گیلان، بوشهر و چهارمحال‌وبختیاری نیز استان‌هایی هستند که میانگین ۹ تا ۱۰ را ثبت کردند. یعنی معدل دانش‌آموزان این استان‌های نیز کم و هشدارآمیز است. با این حساب مجموعا، در ۱۷ استان میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد هشت تا ۱۰ بوده که در وضعیت قرمز هستند.

دیگر خبرها

  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • انگلیس : یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده
  • انگلیس: یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده است
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • یمن آماده ورود به اراضی اشغالی و نبرد طوفان الاقصی می‌شود+ فیلم
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»