Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@19:22:02 GMT

انتشار کتاب «حسرتش با من»

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۵۱۵۳

انتشار کتاب «حسرتش با من»

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، قاسم فتاحی مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت:کتاب «حسرتش با من» خاطرات «مریم السادات حسینی» همسر «سردار شهیدحاج کمال فاضل» فرمانده دلیر گردان یا زهرا "سلام الله علیها" از تیپ ۴۴ قمر بنی­ هاشم استان چهارمحال و بختیاری در دوران هشت سال دفاع مقدس در مرحله آماده سازی فنی برای انتشار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه این کتاب به قلم «طاهره حمزه پور اسدی» بازنویسی و به زیور طبع آراسته شده است او افزود: «مریم السادات حسینی» روایت‌گر معنویت، عرفان و خلوص بالای «سردار شهیدحاج کمال فاضل» است؛ صمیمیت، صداقت، سادگی و صراحت لهجه خانم حسینی در بیان خاطرات خود از دوران زندگی در خانه پدری تا زمان شهادت همسر، و تدوین روان آن­ها، این کتاب را به اثری خواندنی تبدیل کرده است.

فتاحی ادامه داد: کتاب «حسرتش با من» که در حال حاضر مراحل آماده سازی فنی خود را پشت سر می‌گذراند در آینده نزدیک در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

او افزود: یکی از موضوعاتی که در تنظیم و تدوین تاریخ و ادبیات دفاع مقدس کمتر بدان پرداخته شده است، مساله نقش خانواده­‌ها و به ویژه همسران رزمندگان در پیش­برد اهداف دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید

چاپ کتاب «جونقان، کردستان یک نفر» در چهارمحال و بختیاری

فتاحی گفت: روایت­‌های برگرفته از خاطرات خانواده‌­های شهدا و ایثارگران و به ویژه همسران شهدا، می‌تواند منبع مستند و قابل اعتمادی برای بررسی تاریخ اجتماعی جنگ و پاسخ به پرسش‌­های مورخان حرف‌ه­ای در مورد ماهیت، چرایی و چگونگی مقاومت بی نظیر مردم ایران در مقابل متجاوزان و نقش و تاثیر خانواده‌­ها و به­ خصوص همسران شهدا در این ارتباط باشد.

به گفته او دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در راستای اهداف، وظایف و رسالت‌­های خود، توجه به ثبت و ضبط و هم تدوین و انتشار خاطرات همسران رزمندگان و نیز شهدای دوران دفاع مقدس را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و پس از چاپ و انتشار کتاب ندیده عاشقش شدم (خاطرات سهیلا رئیسی ­همسر سردار شهید ایرج آقابزرگی) اقدام به آماده سازی دومین اثر در این موضوع کرده است.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه هنری انقلاب اسلامی دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۵۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین ۳ جلد کتاب از نقش روحانیون رزمنده همدانی

به گزارش خبرگزاری مهر، الیاس نجاری در جلسه‌ای که با حضور مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان و دبیر کنگره ملی هشت هزار شهید استان در سالن جلسات نمایندگی سپاه انصار الحسین علیه السلام برگزار شد از آغاز جمع آوری آمار، آثار، اسناد، اطلاعات و خاطرات روحانیون رزمنده از آغاز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در همدان اشاره و افزود: تلاش خواهد شد کاری که در چهار دهه گذشته از جمع آوری و تدوین مجموع آمار و اطلاعات و خاطرات روحانیون ایثارگر استان انجام نشده در بازه زمانی دو ساله و با مشورت و استفاده از ظرفیت نویسندگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت در قالب سه کتاب و ده‌ها مستند تدوین و رونمایی شود.

وی اشاره کرد: در ابتدا لازم بود بانک اطلاعاتی تعداد رزمندگان روحانی جمع آوری شود که این امر با استفاده از تعدادی از روحانیون شاغل در مرحله اول انجام شد و با برنامه ریزی بعمل آمده تلاش خواهد شد تمامی اطلاعات و اسناد جنگ که رزمندگان روحانی در آن نقش داشته جمع آوری شود.

نجاری در این جلسه از مدیرکل مرکز صدا و سیمای همدان و دبیر کنگره ملی هشت هزار شهید استان خواست که ضمن هم افزایی و تعامل نسبت به این حرکت ارزشمند که می‌تواند گنجینه‌ای در خور شأن راویان روحانی و پیشکسوتان جنگ و محققین و پژوهشگران باشد همکاری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجموع خاطرات و آمار رزمندگان روحانی می‌تواند به عنوان کتب مرجع در مراکز علمی و دانشگاهی و حوزوی باشد که در آن نقش روحانیون به خوبی بیان شده و قابل استفاده برای نسل‌های آینده باشد.

کد خبر 6100494

دیگر خبرها

  • اسارت مظلوم‌ترین حوزه دفاع مقدس است
  • تدوین ۳ جلد کتاب از نقش روحانیون رزمنده همدانی
  • ترکیب دل‌انگیزی از ایران و عراق و افغانستان
  • حضور مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • عرضه روایتی از هشت سال دفاع مقدس در قالب رمان
  • ۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود
  • ۵ کتاب شهدای شهرستان بهارستان رونمایی شد
  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران