Web Analytics Made Easy - Statcounter

گوگل کروم در حال آزمایش چندین قابلیت است که به کاربران کمک می کنند به تحقیقات درباره یک موضوع ادامه داده و صفحه ای که در آن قرار دارند را با نتایج جست و جوی دیگر مقایسه کنند.

 قابلیت Journeys برای کاربران راه‌های بیشتری برای پیگیری آنچه در جست و جویش هستند، فراهم می کند. این ابزار به صورت اتوماتیک صفحات و اطلاعات مربوط به همان موضوع را گردآوری می کند و این ویژگی کاربر را از نگاه کردن به تاریخچه جست و جوی وب یا ایجاد یک پوشه بوک مارکها با همه سایتهای نشان شده خلاص می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کروم همچنین پیشنهادهای جست و جو برای پشتیبانی از تحقیقات کاربر فراهم خواهد کرد.

این گروهها در سیستم کاربر ذخیره می شوند و با حساب گوگل کاربر همگام سازی نمی شوند بنابراین کاربر نمی تواند در دستگاههای مختلف به آنها دسترسی داشته باشد. با این حال در آینده ممکن است این وضعیت تغییر کند. کاربران می توانند هر زمان که بخواهند این قابلیت را غیرفعال کرده و تاریخچه مرور وب مربوط به آن را پاک کنند.

اگر به مدت چند هفته در حال برنامه ریزی یک سفر یا تلاش برای پیدا کردن خودرویی که می خواهید خریداری کنید، هستید قابلیت Journeys مفید خواهد بود. این قابلیت تنها در Chrome Canary برای دسکتاپ موجود است. کاربران می توانند این قابلیت را با مراجعه به بخش تاریخچه (History) پیدا کنند.

بعلاوه گوگل در حال آزمایش یک پنل کناری برای جست و جو است. هنگامی که پس از جست و جو برای موضوعی روی لینکی کلیک می کنید، یک آیکن جی کنار نوار آدرس کروم نمایان خواهد شد. اگر روی آن کلیک کنید، نتایج دیگری را برای آن جست و جو در یک پنل کناری خواهید دید. این قابلیت به کاربر اجازه می دهد صفحه ای که در آن است را با نتایج دیگر مقایسه کند بدون این که نیاز به باز کردن تب های متعدد (Tab) یا سر زدن به صفحات متعدد باشد.

این قابلیت فعلا در کانال کروم OS Dev با جست و جوی گوگل آزمایش می شود. اگر گوگل این ابزار را به صورت گسترده عرضه کند، قصد دارد پنل کناری را به پلتفرمهای متعددی آورده و پشتیبانی برای موتورهای جست و جوی پیش فرض دیگر را اضافه کند.

بر اساس گزارش انگجت، این موارد تنها به روزرسانی هایی نیستند که گوگل برای کروم در آینده نزدیک تدارک دیده است. گوگل لنز (Google Lens) هم در ماههای آینده به این مرورگر می آید./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جست و جوی جست و جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۵۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از قابلیت‌های اسپاتیفای بی‌سروصدا پولی شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بسیاری از کاربران اسپاتیفای گزارش داده‌اند که این پلتفرم نمایش متن آهنگ‌ها را وارد امکانات سرویس اشتراکی کرده است. اسپاتیفای برای این تغییر، هیچ بیانیه‌ی مستقیمی منتشر نکرد.

براساس گزارش زومیت، اسپاتیفای در پاسخ به پیگیری تک‌کرانچ درباره‌ی پولی‌شدن نمایش متن آهنگ‌ها گفت که ویژگی‌های این پلتفرم ممکن است در طول زمان، بین بازارها و دستگاه‌های مختلف تغییر کنند.

اسپاتیفای پاییز گذشته ویژگی نمایش متن آهنگ‌ها را به‌صورت آزمایشی و محدود از دسترس برخی کاربران خارج کرد. کاربرانِ پلن رایگان که سعی می‌کردند به این ویژگی دسترسی پیدا کنند، پیامی را مشاهده می‌کردند که می‌گفت: «از متن آهنگ در Spotify Premium لذت ببرید.» در آن زمان، اسپاتیفای توضیح داد که این تغییرات «فقط یک آزمایش» هستند و فقط در دو بازار اعمال شده‌اند. به نظر می‌رسد که تغییر مورد بحث از حالت آزمایشی خارج شده است.

تغییر جدید اسپاتیفای، مشخصاً اقدامی برای سوق‌دادن افراد بیشتر به خرید اشتراک پولی است. اسپاتیفای در تعداد مشترکین پیشرفت خوبی داشته است اما درآمد سه‌ماهه‌ی اخیر این شرکت به حد انتظارات تحلیلگران نرسید.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902338

دیگر خبرها

  • یکی از قابلیت‌های اسپاتیفای بی‌سروصدا پولی شد
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید
  • اختلال آلارم کاربران آیفون را کلافه کرد