Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، اکبر فتحی در حاشیه بازدید از این شهرک گلخانه‌ای، وسعت آن را ۳۰ هکتار اعلام و اظهار کرد: در این شهرک سالانه هشت هزار تن انواع محصولات سبزی و صیفی تولید و ضمن ایجاد اشتغال مستقیم برای ۳۰۰ نفر، سالانه حدود هشت میلیون دلار محصول تولیدی صادر می شود.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ هکتار از سالن های آن تا پایان سال به بهره برداری می رسد، گفت: برنامه ریزی جهت بهره برداری از ۶.۵ هکتار آن تا اول دی ماه سال جاری و چهار هکتار تا اسفند امسال و مابقی نیز سال آینده صورت گرفته است.

فتحی ایجاد اکوسیستم کشاورزی با راه اندازی شهرک های کشاورزی، توسعه کشت در محیط های کنترل شده و گلخانه ها، توسعه کشت های متراکم گلخانه ای و انتقال تولید سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه و تنوع بخشی به کشت های گلخانه ای و استفاده از فناوری های کاهنده مصرف انرژی در گلخانه ها را در راستای تامین امنیت غذایی پایدار و از جمله برنامه های دولت سیزدهم برشمرد و افزود: در سال های اخیر یکی از مباحث اصلی ارتقا، کمیت و کیفیت محصول تولیدی و استفاده بهینه از منابع محدود آب شیرین، خاک، انرژی و نهاده های کشاورزی، بحث ایجاد گلخانه بود.

وی با بیان اینکه با عنایت به ارزش افزوده بالای محصولات گلخانه ای و استفاده بهینه از آب در کشت های گلخانه ای در مقایسه با کشت های فضای باز، این نوع کشت ها مورد استقبال بهره برداران منطقه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در صورت وجود امکانات زیربنایی همچون راه های ارتباطی و تامین انرژی لازم می توان شاهد توسعه گلخانه ها در شهرستان کلیبر بود.

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه گلخانه ها مزیت بالایی از لحاظ اقتصادی برای تولید کنندگان و تامین نیاز داخلی و صادرات دارند و از طرفی میزان بهره وری تولید در آنها بالا است،  افزود: میزان اشتغالزایی در این بخش بیشتر از هر فعایت صنعتی و کشاورزی است و سرمایه گذار می تواند ظرف مدت دو سال بازگشت سرمایه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در هر هکتار فضای گلخانه ای برای ۱۰ نفر شغل ایجاد می شود، ادامه داد: ایجاد گلخانه در شهرک های کشاورزی از نظر اقتصادی باصرفه است و همه هزینه های دریافت زیرساخت ها به صورت یکپارچه دریافت می شود.

فتحی با بیان اینکه بخش کشاورزی علاوه بر تامین امنیت غذایی کشور نقش مهم و قابل توجهی در ایجاد اشتغال دارد، افزود: با سرمایه گذاری یک میلیارد تومانی در بخش کشاورزی حدود ۱۴.۹ شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجادمی شود در حالی که این عدد برای بخش صنعت و خدمات به ترتیب پنج و هشت شغل مستقیم و غیرمستقیم است.

وی با بیان اینکه فعالیت در شهرک های گلخانه ای مزایایی برای سرمایه گذران دارد و خدماتی مانند آب، برق و گاز به صورت یک جا برای آنها تامین می شود اظهار کرد: میزان بهره وری آب و خاک در شهرک های کشاورزی بالا است و هیچ بخشی در میان فعالیت های کشاورزی در مقایسه با فعالیت های موجود در شهرک های گلخانه ای بهره وری ندارد.

فتحی با بیان اینکه مسیر درست صادرات محصولات کشاورزی از مجتمع های گلخانه ای و شهرک های کشاورزی می گذرد،  افزود: محصولاتی که در شهرک های کشاورزی تولید می شود با توجه به داشتن مدیریت واحد و نظارت مستمر، صادرات محور هستند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای آذربایجان شرقی کلیبر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای آذربایجان شرقی وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای آذربایجان شرقی کلیبر شهرک های کشاورزی گلخانه ای گلخانه ای گلخانه ها کشت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۵۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد

شهردار اصفهان گفت: در صدد هستیم بخشی از خط دو متروی اصفهان تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد و ایستگاه دارک تا قدس در اولویت نخست قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از گذر کمرزرین و ایستگاه‌های فاز نخست خط دو قطار شهری اصفهان اظهار کرد: در گذر کمر زرین به یافته‌هایی دست یافتیم که بخشی از هویت شهر است، از این‌رو تیم کاوش در این گذر حاضر شده‌اند و در حال بررسی آثار کشف شده هستند.

وی افزود: در حال حاضر برای مرحله نخست در تلاش هستیم تا این گذر به سرعت در مسیر استفاده شهروندان قرار گیرد، از این‌رو عوامل در حال رسیدگی و آماده‌سازی گذر هستند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: پاساژ زرین واقع در این گذر یکی از درست‌ترین اتفاقات معماری در این کلان‌شهر است، زیرا معماران در طراحی این بازار با نگاه به گذشته و هویت شهر، اقداماتی انجام داده‌اند که صدمه‌ای به شخصیت شهر وارد نشود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه بازار زرین، یک پاساژ نوساز است که از گذشته روایت گرفته و به زبان امروز ترجمه شده است، گفت: این موضوع به معنای حفظ شخصیت شهر است، زیرا در راستای روایت گذشته در حال احداث است.

وی با بیان اینکه حفظ روایت کلان یا کلان روایت شهر یکی از مصادیق درست و موفق ساخت بنا است، ادامه داد: پاساژ زرین نیز با همین موضوع شکل گرفته است.

اکتشافات گذر کمرزرین با فرضیه‌های زیادی مواجه است و باید مورد بررسی باستان‌شناسان قرار گیرد

شهردار اصفهان با اشاره به یکی دیگر از موضوعات مهم درباره گذر کمر زرین خاطرنشان کرد: زندگی در این محور باید جریان پیدا کند، زیرا این میدان، شلوغ‌ترین، پویاترین و حیاتی‌ترین میدان شهر بوده، اما سال‌های زیادی است که این میدان توسط گرد غربت اذیت می‌شود، از این‌رو هرچه سریع‌تر باید زندگی در این محور جریان پیدا کند.

قاسم‌زاده گفت: اکتشافات گذر کمرزرین با فرضیه‌های زیادی مواجه است و باید مورد بررسی باستان‌شناسان قرار گیرد، همچنین با این اکتشافات، نشانه‌ای از گذشته خود را پیدا کردیم و معبر نیز با حفظ نشانه‌ها باید هرچه زودتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

اوراق مشارکت، بخشی از این تأمین مالی این پروژه است

وی در جریان بازدید و بررسی روند پیشرفت ایستگاه‌های فاز نخست خط دو متروی این کلان‌شهر نیز گفت: در صدد هستیم بخشی از خط دو متروی اصفهان تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد و ایستگاه دارک تا قدس در اولویت نخست قرار دارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه امروز از ایستگاه‌های فاز نخست خط دو قطار شهری بازدید شد، تاکید کرد: روند پیشرفت این ایستگاه‌ها بسیار خوب بوده و عملیات نازک‌کاری بعضی از ایستگاه‌ها از جمله عمان‌سامانی شروع شده است.

قاسم‌زاده گفت: روند پیشرفت دیگر ایستگاه‌های خط دو قطار شهری، قابل قبول است و امیدواریم تا پایان سال جاری بخشی از خط دو قطار شهری این کلان‌شهر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به تأمین مالی قطار شهری این کلان‌شهر ادامه داد: اوراق مشارکت، بخشی از این تأمین مالی این پروژه است که سال گذشته رقم خوبی در این زمینه به این کلان‌شهر اختصاص یافت و بخش دیگر آن از طریق درآمدهای شهری تأمین می‌شود، همچنین تیم مالی شهرداری به‌صورت جدی پیگیر هستند تا با تأمین منابع مالی وقفه‌ای در اقدامات پیمانکاران ایجاد نشود.

کد خبر 750484

دیگر خبرها

  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید