Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان گفت: اعتقادم بر این است اعزام کسی که پانزدهم جهان می شود هیچ کمکی به ورزش ایران نمی کند و رویکرد ما کیفی است چون به فکر کسب مدال هستیم.

سعید علی حسینی در گفتگو با ایسنا درباره نقدهایی که نسبت به کامل نبودن تیم وزنه برداری نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان عربستان وارد شده است، بیان کرد: برخی ها در سال های گذشته که تیم قهرمان نوجوانان جهان شد، گفتند این قهرمانی ها به درد نمی خورد و تیم  باید کیفی می رفت و  مدال می گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  الان رویکرد ما کیفی شده و فقط به فکر کسب مدال هستیم اما اکنون می گویند چرا تیم کیفی شده است. ما با توجه به شرایط، آینده نگری و برنامه هایی که داریم، برنامه ریزی می کنیم. فکر می کنم برخی صحبت ها باید منصفانه تر باشد.

علی حسینی در پاسخ به این پرسش که به عنوان سرمربی تیم ملی ترجیح می دهد تیمی اعزام کند که مدال بگیرد یا قهرمان مسابقات شود، تصریح کرد: ترجیح می دهم تیمی ببرم که هم مدال بگیرد و هم قهرمان شود . یعنی تیمی باشد که مطمئن باشم از ۱۰ نفر، هشت نفرشان مدال می گیرند و امیدوارم برای دوره بعد این اتفاق بیفتد و این کار را انجام می دهم. آخرین استارت لیست مسابقات نوجوانان جهان برای سال ۲۰۱۹ بود که مطابق آن ۲۰ وزنه بردار را مورد سنجش قرار دادیم و در نهایت به ۱۰ نفر برای قهرمانی جهان رسیدیم. این نفرات را  تمرین دادیم و افزایش رکورد داشتند و آنها را تا روز آخر هم در اردو نگه داشتیم اما  وقتی می بینیم وزنه بردار ما گروه B می افتد و در نهایت پانزدهم جهان می شود اعزامش  کمکی به افزایش روحیه اش نمی کند و به نظرم این فرد  باید تلاش کند افزایش رکورد داشته باشد و به نتایج بهتر برسد. اعتقاد شخصی من این است کسی که دوازدهم یا پانزدهم جهان شود، حضورش بازخوردی نه برای ورزش ایران دارد و نه برای خود ورزشکار و مربی.

علی حسینی در پاسخ به این پرسش که از میان شش نفر اعزامی در کدام وزن شانس کسب مدال طلا را برای ایران بیشتر می داند، تاکید کرد: در دسته ۸۱ کیلوگرم امید زیادی به مدال طلا دارم اما با وجود وزنه بردار بلغار کار کمی سخت می شود چون وزنه هایی که می زند که در سطح بزرگسالان است. با این حال تلاشمان را می کنیم اما کار مشکل است.

او در مورد خالی بودن برخی اوزان مانند ۹۶ و ۱۰۲ کیلوگرم، گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه ها باعث شد که خیلی از نوجوانان از تمرینات حرفه ای به دور باشند یا بخواهند این آینده نگری را کنند که چون نوجوانان آنها تمام می شود به فکر رده جوانان خود باشند. از ۵۱ نفر که دعوت کردیم پس از غربالگری به ۲۰ نفر رسیدیم و ۱۰ نفر را برای قهرمانی جهان آماده کردیم و تلاش کردیم در مدت چهار ماه آنها را از صفر مطلق به مدال جهانی برسانیم که درنهایت به شش نفر رسیدیم.  فکرمی کنم شرایط خوبی رقم زدیم و آسیب دیدگی خاصی نداشتیم. در اردوی تیم ملی هم آزمایش دوپینگ دادیم که نتیجه همه منفی بود. پروتکل های بهداشتی  را هم رعایت کردیم. روی تخته مسابقات نیز همه چیز بستگی به شرایط روحی ورزشکار  و حرفه ای گری خوش دارد.

علی حسینی در مورد اینکه تعداد ملی پوشان ایران در اوزان سبک نسبت به اوزان میان وزن و سنگین وزن بیشتر است،  تصریح کرد:  در همه اوزان ورزشکار داشتیم اما با توجه به دورنمایی که ریاست فدراسیون داشت، می خواهیم نسلی بسازیم که در المپیک ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ بیایند خودشان را نشان دهند. زمانی که اوزان المپیکی اعلام می شود، قطعا سبک وزن هم شامل می شود از این رو باید برای کسب سهمیه المپیک در سبک وزن هم کار شود تا بتوانیم مدعی کسب سهمیه  المپیک در سبک وزن هم باشیم. دورنمای از ریاست فدراسیون و شورای عالی فنی این بوده است که از سبک وزنه ها حمایت و روی آنها کار کنیم و امیدوارم به نتایج خوبی برسیم.

نایب قهرمان سابق جهان  در پاسخ به این پرسش که دومین تجربه سرمربیگری تیم ملی ایران را چگونه می بیند و نقد هایی به کار او شده است یا خیر، تاکید کرد: من هر روز سعی می کنم  که به دانشم اضافه کنم و قطعا نقدهایی هم وجود دارد. اتفاقا خوش حال می شوم اگر نقدی باشد به خود من بگویند و پشت پرده نباشد و پذیرای نقد ها هستم. به هر حال در افزایش رشد و آگاهی من کمک می کند. اولین مسابقه من جوانان جهان بود که راضی کننده بود. جوانان تجربه خوبی بود و در آن دوره به نتایج خوبی دست پیدا کردیم. شناخت از ورزشکار و ویژگی های روانی و بدنی  اش خیلی  تاثیر گذار است و فکر نمی کنم در سه تا چهار ماه بتوان به این شناخت کافی دست پیدا کرد با این حال تیم نوجوانان هم شرایط خوبی دارد.

علی حسینی با اشاره به اینکه گفته شده است تمرینات تیم ملی برای انجام تمرین مناسک حج قطع شده است، تصریح کرد: هیچ کسی نمی آید چند روز مانده به مسابقات قهرمانی جهان، تلاش چند ماه خودش و ورزشکاران را زیر سوال ببرد. تمرینات ما هیچ موقع قطع نشده است کسانی که با علم تمرین آشنا هستند، می دانند  نزدیک مسابقات کاهش فشار تمرینات را داریم  و ورزشکاران صبح استراحت دارند و عصر حالت مسابقه ای تمرین دارند و این مسئله در علم تمرینی کاملا طبیعی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزنه برداري تیم ملی وزنه برداری نوجوانان سعید علی حسینی قهرمانی جهان علی حسینی کسب مدال سبک وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه جزیره جدا از جامعه نیست/در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود

حسینی در جمع دانشگاهیان کرمان گفت: بسیاری از مسوولان دولت اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها هستند و این موضوع نشان می‌دهد که دانشگاه یک جزیره‌ای جدا از جامعه نیست.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رییس جمهور شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از اساتید سرآمد آموزشی دانشگاه‌های استان کرمان و سرآمدان آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: علم یک معیار است و هر کس دارای علم بیشتر باشد، ارزش وی از دیگران بیشتر است.

وزیر اسبق ارشاد با بیان اینکه شهید مطهری شخصیتی متدین و دانشمند بود که آثار ارزشمند و فاخری را عرضه کرد و تا همیشه نام وی ماندگار خواهد بود، بیان کرد: یکی از کار‌های بزرگ شهید مطهری پاسخ به شبهات بود و بر اساس شرایط روز به شبهات پاسخ می‌داد و همه ما مدیون علما و روحانیون هستیم.

نماینده اسبق مردم رفسنجان در مجلس با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق را نباید دست کم بگیریم چرا که آغازی است بر سایر تحولات جهانی، بیان داشت: علم و فناوری دانشمندان ما عامل موفقیت این عملیات بود و در این عملیات فقط ۲۰ درصد ظرفیت موشکی و پهبادی بکار گرفته شد.

حسینی با بیان این مطلب که همه باید برای سرفرازی کشور تلاش کنیم، تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود که مصداق آن اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های مطرح دنیا است.

شایان ذکر است مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از اساتید سرآمد آموزشی دانشگاه‌های استان کرمان و سرآمدان آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار کرمان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار ملی‌پوشان تفنگ میکس بدون مدال
  • کسب برنز تور جهانی امارات توسط حمیده اسماعیل‌نژاد
  • قهرمانی دونده ایران در تور جهانی امارات
  • کسب برنز تور جهانی امارات توسط دختر دونده ایران
  • کسب برنز تور جهانی امارات توسط دختر دونده ایران 
  • سهم شهرستان دیر از عوارض آلایندگی کامل پرداخت شود
  • امام جمعه یاسوج از خدمات امدادگران هلال احمر در صحنه حوادث قدردانی کرد
  • وعده صادق موجب افتخار جهان اسلام شد
  • لیفت وزنه 210 کیلویی توسط دختر 13 ساله
  • دانشگاه جزیره جدا از جامعه نیست/در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود