Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار   گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری پس از ماه‌ها بلاتکلیفی بالاخره در پنجم خرداد ماه سال جاری برگزار شد و محمود رشیدی با کسب ۲۷ رای برای چهار سال رئیس فدراسیون دوچرخه سواری ایران شد. البته این موضوع با اعتراض برخی افراد به روند انتخابات مواجه شد و عبدالرحمان قاسمی، دیگر نامزد این انتخابات به  دیوان عدالت اداری شکایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیون جهانی دوچرخه سواری (UCI) انتخاب رشیدی را به عنوان ریاست فدراسیون ایران به رسمیت نشناخت تا دوچرخه سواری کشورمان وارد یک بحران شود و UCI فدراسیون دوچرخه سواری را تهدید به تعلیق کند. در این بین حتی دیدار صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان با رئیس فدراسیون جهانی دوچرخه سواری نیز نتوانست فدراسیون جهانی را برای به رسمیت شناختن انتخابات فدراسیون قانع کند و آن‌ها همچنان معتقد بودند که افراد غیر ورزشی در این انتخابات دخالت کرده اند.

پس از این که سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان توانست از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد، جلسه بین او و رشیدی در خصوص خطر تعلیق فدراسیون دوچرخه سواری برگزار شد و در نهایت با استعفای رشیدی خطر تعلیق رفع شد؛ اما رشیدی در بیانیه‌ای که منتشر کرد، مدعی شد افرادی در داخل کشور با فرستادن ایمیل و اطلاعات نادرست به فدراسیون جهانی باعث شده اند که فدراسیون دوچرخه سواری در خطر تعلیق قرار گیرد، اما با تصمیم وی برای استعفا تمامی نقشه‌های این افراد نقش بر آب شده اند.

پس از انتشار بیانیه محمود رشیدی، عبدالرحمان قاسمی نامزد معترض به انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری نیز در بیانیه خود گفت:" نگاه سیاسیون به مدیریت ورزش از جنس "زاپاس" است؛ چرا که بعضی از افراد غیر ورزشی به دلیل ناامید شدن برای گرفتن سمت‌های دیگر وارد ورزش می‌شوند. من به نقض اساسنامه فدراسیون و دخالت افراد غیر ورزشی در انتخابات معترض بودم و در این خصوص نیز هشدار دادم که این کار باعث ضربه خوردن دوچرخه سواری کشورمان خواهد شد، اما متاسفانه به این صحبت‌ها توجه‌ نشد."

دوچرخه سواری کشورمان در سال‌های نه چندان دور در قله قاره کهن قرار داشت، اما این روز‌ها حال و روز خوبی ندارد و حتی رکابزنان کشورمان نتوانسته اند برای حضور در مسابقات جهانی بلژیک روادید بگیرند و از اعزام به این رقابت‌ها بازماندند.

اساسنامه فدراسیون دوچرخه سواری در انتخابات نقض شد

عبدالرحمان قاسمی، نامزد انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری در خصوص معترض بودنش به روند انتخابات این فدراسیون اظهار کرد: انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری در خرداد ماه برگزار شد؛ اما متاسفانه مواردی از اساسنامه فدراسیون نقض شد و من  به روند برگزاری انتخابات اعتراض داشتم. وظایف قانونی دبیر مجمع فدراسیون دوچرخه سواری را افراد دیگری انجام دادند و قانون شکنی قبل از انتخابات رخ داد. در انتخابات باید شرایط نامزدها برابر باشد، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

او ادامه داد: بر اساس اساسنامه فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان رای دادن معاون وزیر ورزش و جوانان در انتخابات قانونی است؛ اما بر اساس اساسنامه فدراسیون جهانی این مورد خلاف قانون است. به بعضی از اعضای مجمع فدراسیون فشار‌هایی وارد شده بود که به یک فرد مشخص در انتخابات رای بدهند. من کارمند وزارت ورزش و جوانان هستم و خوشایند نیست که از وزارتخانه به اعضای مجمع فشار آورده شود که به فرد خاصی رای دهند.

در خصوص روند برگزاری انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری به دیوان عدالت اداری شکایت کردم

او در خصوص صحبت‌های رشیدی، رئیس مستعفی فدراسیون دوچرخه سواری درباره دادن اطلاعات غلط به فدراسیون جهانی گفت: اگر کسی ایمیل‌هایی در خصوص انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان به فدراسیون جهانی زده باشد، باید به اشد مجازات محکوم شود؛ اما نباید روند انتخابات به صورتی طی می‌شد که فدراسیون جهانی به برگزاری انتخابات فدراسیون ایراد وارد کند و فکر نمی‌کنم منظور رشیدی من بوده باشم. من درباره روند انتخابات فدراسیون به دیوان عدالت اداری شکایت کردم و مدارکم را نیز به حراست وزارت ورزش وجوانان تحویل دادم.

بعضی افراد اظهار می‌کردند حاضرند از جیب خودشان برای دوچرخه سواری هزینه کنند

قاسمی درباره  مشکلات دوچرخه سواری کشورمان بیان کرد: دوچرخه سواری کشومان در این سال‌ها واقعا مظلوم واقع شده است. در انتخابات بعضی افراد اظهار می‌کردند که فقط برای کمک به دوچرخه سواری نامزد ریاست فدراسیون شده اند و اگر شده از  جیب خودشان نیز برای دوچرخه سواری هزینه خواهند کرد. فدراسیون در بعضی از موارد نتوانست هزینه‌های حداقلی دوچرخه سواران برای اعزام به مسابقات بین المللی را تامین کند و خیلی بد است که فدراسیون توانایی تامین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان هزینه اعزام دوچرخه سواران  به مسابقات را نمی‌تواند تامین کند. فدراسیون حتی برای حضور در مسابقات جهانی بلژیک نیز نتوانست روادید دوچرخه سواران را از سفارت بلژیک بگیرد و آن‌ها از اعزام به این مسابقات بازماندند. دوچرخه سواری کشورمان در این سال‌ها نتایج خوبی را کسب نکرده و در سراشیبی سقوط قرار گرفته است. اگر مدیریت درستی می‌شد، مطمئنا وضعیت دوچرخه سواری کشورمان بهتر از حال حاضر بود.

او در خصوص شرکت کردن در انتخابات پیش روی فدراسیون دوچرخه سواری گفت: باید شرایط را بررسی کنم و اگر فکر کنم که می‌توانم به دوچرخه سواری کشورمان کمک کنم، مطمئنا این کار را انجام خواهم داد. خوشبختانه  سیدحمید سجادی که خودش فردی ورزشکار و تحصیل کرده در حوزه ورزش است، توانست از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد اخذ کند و امیدوارم با حضور او دیگر شاهد ایراداتی در روند برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی نباشیم.

محمود رشیدی، رئیس مستعفی فدراسیون دوچرخه سواری متاسفانه به تماس‌های خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری پاسخی نداد.

بیشتر بخوانید

خطر تعلیق فدراسیون دوچرخه سواری رفع شد/ آیا فدراسیون به ساحل آرامش می‌رسد؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون دوچرخه سواری محمود رشیدی وزارت ورزش و جوانان انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری فدراسیون دوچرخه سواری دوچرخه سواری کشورمان اساسنامه فدراسیون برگزاری انتخابات فدراسیون جهانی روند انتخابات خطر تعلیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت های کشتی اردبیل تقویت می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی ظهر جمعه در حاشیه برگزاری مسابقه بین‌المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌ریزی لازم برای توسعه زیرساخت‌های رشته کشتی در سطح استان اردبیل در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر احیای ظرفیت‌های مغفول رشته کشتی در اردبیل افزود: پهلوانان و قهرمانان اردبیلی بسیاری در رشته‌های مختلف اعم از کشتی، همچون رحیم علی‌آبادی، احد پازاج و افشین بیابان‌گرد با افتخارات بین‌المللی برای کشورمان عزت و سربلندی به ارمغان آورده‌اند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه نباید تقدیر و قدردانی از زحمات و افتخارآفرینی پهلوانان و قهرمانان کشورمان در رشته‌های مختلف همچون کشتی فراموش شود، ادامه داد: قدردانی از قهرمانان و پهلوانان وظیفه‌ای همگانی محسوب می‌شود.

عاملی راه اندازی جام صفوی را یکی از روش‌های تبیین خدمات صفویه و اردبیل به ایران دانست و بیان کرد: خاندان صفوی در زمان حکومت خود اقدامات بسیار اساسی در حوزه هویت ایرانی، حفظ و حراست از خاک کشورمان، مذهب، معماری، اقتصاد و… انجام دادند که فراموش‌نشدنی است.

کد خبر 6089028

دیگر خبرها

  • حسن یزدانی در فدراسیون کشتی آفتابی شد
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • قدردانی از پهلوانان و قهرمانان نباید کم‌رنگ شود
  • زیرساخت های کشتی اردبیل تقویت می شود
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان
  • دوچرخه سواران قزوینی در اردوی آسیایی
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی