Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویکادو یک سایت و اپلیکیشن موبایلی است که در آن می‌توانید به راحتی ویدیو تبلیغاتی خود را با حضور هر بازیگر، خواننده، ورزشکار یا هر سلبریتی دیگری که طرفدار او هستید تهیه کنید.

به گزارش برنا، همانطور که همه ما می‌دانیم متقاضی یا همان مشتری باعث شناخته شدن یک کسب و کار و رونق آن می‌شود. به فعالیتی که یک تولید‌کننده در آن سعی دارد تا محصولاتش را به دیگران معرفی کند تبلیغات می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدمت این فعالیت به دوران ما‌قبل تاریخ بر‌می‌گردد. مثلا باستان شناسان دریافتند تصاویری که روی دیوار غار‌های اولیه نقش بسته، در واقع مربوط به سازندگان وسایل ارتباطی و نمایش دادن مهارت‌های آن‌ها بوده است!

به تدریج و با پیشرفت انسان‌ها روش‌های جدیدی به تبلیغات اضافه و جایگزین روش‌های قبلی شد. مثلا زمانی جارچی‌های شهر با گشتن در شهر و جار زدن پیام‌ خود را به مردم می‌رساندند. رفته رفته با دستیابی بشر به صنعت چاپ تبلیغات چاپی و کاغذی روی کار آمد و جای جارچی‌ها را گرفت. سپس با آمدن رادیو و تلویزیون روش جدیدی برای تبلیغات فراهم شد، تا عصر امروزی که دوران توسعه اینترنت و شبکه‌های مجازی است.

موثر و کارآمد بودن تبلیغات‌ یک مسئله حائز اهمیت است، یعنی تبلیغات باید مشتریان فعلی را حفظ کند و سبب جذب مشتری جدید شود. سازمان‌های زیادی بودند که کلی هزینه و زحمت بابت تبلیغات کردند ولی متاسفانه بازدهی قابل توجهی نداشته است.

فهرست مطالب         اجزای مختلف تبلیغات چیست؟         انواع تبلیغات         ویکادو یک راهکار مناسب برای تبلیغات موثر         سخن آخر اجزای مختلف تبلیغات چیست؟

همان‌طور که گفتیم تبلیغات باید موثر و کارا باشند تا به جذب مشتری کمک کند،هدفمند بودن تبلیغات یک نکته مهم است. برای این منظور تمام اجزا باید در کنار هم باشند این اجزا شامل:

معرفی

اصلی‌ترین وظیفه تبلیغات معرفی محصول به صورت کامل و واضح به مشتری است، زیرا اکثر افراد از خرید محصولات نا‌شناس امتناع می‌کنند.      

اطلاعات

انتقال اطلاعات مفید به مخاطبان یکی دیگر از وظایف تبلیغات است،‌ امروزه با توجه به بالا رفتن سطح سواد جامعه صنعت تبلیغات به افراد بیشتری دسترسی دارد و همچنین باید در زمینه اطلاع رسانی دقت بیشتری داشته باشد.

قانع کردن

قانع کردن یا متقاعد کردن مشتریان یکی از مهم‌ترین اجزای تبلیغ کردن است، زیرا پس از پشت سر‌گذاشتن مرحله معرفی و اطلاع رسانی مهم‌ترین وظیفه تبلیغات تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل است. 

انواع تبلیغات

در حالت کلی تبلیغات می‌توانند به صورت آنلاین و آفلاین انجام شوند که هر کدام از این دو مورد خود به موارد ریز‌تری تقسیم می‌شوند.

تبلیغات آنلاین

تمام تبلیغاتی که از طریق سایت‌، وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی و در بستر اینترنت به مخاطب رسانده می‌شوند جز این دسته هستند. امروزه بیشتر افراد با تبلیغات موبایلی که به صورت ویدئویی و تصویری در شبکه‌های اجتماعی قابل مشاهده هستند آشنایی دارند.

موارد زیر جزو تبلیغات آنلاینی هستند که افراد آگاهی کمتری نسبت به آن‌ها دارند:  

تبلیغات ریمارکتینگ

با ذخیره و پردازش اطلاعات کاربرانی که از یک سایت بازدید می‌کنند، می‌توان تبلیغ را به کاربر در جای دیگر به او نشان داد.

بازاریابی با موتور‌های جستجو 

روزانه میلیون‌ها نفر اطلاعاتی که لازم دارند را در گوگل جستجو می‌کنند، پس گوگل هم مانند یک مکان پر رفت و آمد یک محل مناسب برای تبلیغ کردن است.

تبلیغات نصب اپلیکیشن

برای افزایش نصب، می‌توان در گوگل پلی و اپ استور تبلیغ کرد.

ایمیل مارکتینگ

اکثر کاربران ایمیل خود را در سایت‌ها ثبت می‌کنند با توجه به دسترسی به این آدرس ها می‌شود با مخاطبان ارتباط برقرار کرد و محتوا‌های تبلیغاتی را از این طریق به مخاطب رساند.

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

امروزه شبکه‌های اجتماعی طرفداران زیادی پیدا کرده است و برخی از پیج‌ها یا کانال‌ها تا چندین میلیون مخاطب دارند، می‌شود از طریق این فضاهای پر‌بازدی تبلیغات‌را انجام داد.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ، توصیف کردن و یا تهیه گزارش درباره یک محصول و انتشار آن در سایت‌های پر بازدید یکی از راه‌های تبلیغات است.

تبلیغات آفلاین

کلیه تبلیغاتی که در فضای آفلاین مثل بیلبورد، تلویزیون و روزنامه‌ها نشر پیدا می‌کند، به عنوان تبلیغات آفلاین نام برده می‌شود که خود شامل چند مورد است:

تبلیغات محیطی

دیوار‌ها، ستون‌ها و پیاده‌‌‌ رو‌های شهر همچون یک نمایشگاه است که می‌توان محصول مورد‌نظر را به بخش عمومی جامعه معرفی کرد. انواع تبلیغات محیطی در شهرها شامل:

تبلیغات بیلبوردی

به عنوان پادشاه تبلیغات محیطی به حساب می‌آیند، زیرا غول پیکرند و به راحتی قابل مشاهده‌ هستند و همچنین به صورت دیجیتال و غیر‌دیجیتال وجود دارند. همان‌طورکه می‌بینیم در اکثر نقاط شهر مثل چهار‌راه‌ها، میادین و بزرگرا‌ه‌ها‌‌ وجود دارند.

پوستر‌های دیواری

معمولا فضاهایی مثل مراکز تجاری که روزانه جمعیت انبوهی در آن عبور و مرور می‌کنند بهترین مکان برای چسباندن پوستر‌ها و کاتالوگ‌‌های تبلیغاتی است. 

تبلیغات ترانزیت

وسایل نقلیه عمومی مثل تاکسی، اتوبوس و مترو یک مکان بسیار عالی برای تبلیغ‌ کردن است زیرا این وسایل در تمام نقاط شهر رفت و آمد دارند.

 تبلیغات تلویزیونی

با توجه به این‌ که تلویزیون بیننده زیادی دارد و توجه مخاطب در آن بیشتر از تبلیغات محیطی است تبلیغ کردن در آن می‌تواند موثر باشد. البته تبلیغات تلویزیونی هم انواع مختلفی دارد مثل:

تیزر تبلیغاتی

 با ساخت یک کلیپ ویدیویی می‌توان تمام ویژگی‌های یک محصول را به مخاطب نشان داد.

برنامه‌ مشارکتی

یک برند خاص با همکاری تلویزیون یک مجموعه یا مسابقه تلویزیونی تهیه می‌کند و محصول توسط این برنامه به مخاطبان معرفی می‌شود.

حک آرم

 هنگام پخش سریال یا هر برنامه دیگری می‌توان لوگو شرکت را در گوشه تصویر نشان داد، که به این کار حک آرم می‌گویند.

آگهی دعوت به تماشا

 قبل از شروع هر برنامه پرطرفدار تلویزیونی‌ می‌‌توان از طرف برند مورد نظر بینندگان را به دیدن دعوت کرد.

زیرنویس

 به صورت متن و به همراه تصاویر گرافیکی در پایین صفحه تلویزیون به حرکت درمی‌آیند.

ویکادو یک راهکار مناسب برای تبلیغات موثر

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم تبلیغات باید برای سازمان یا شرکت موثر باشد و موجب جذب مشتری شود. اما چگونه؟‌ چه بستری برای تبلیغات مناسب است؟ آیا تبلیغات آنلاین موثرتر از تبلیغات آفلاین است؟ برای پیدا کردن پاسخ این پرسش ها بهتر است ابتدا با‌ ویکادو آشنا شویم.

ویکادو چیست؟

ویکادو یک سایت و اپلیکیشن موبایلی است که در آن می‌توانید به راحتی ویدیو تبلیغاتی خود را با حضور هر بازیگر، خواننده، ورزشکار یا هر سلبریتی دیگری که طرفدار او هستید تهیه کنید. تبلیغات در این پلتفرم باعث شناخته شدن محصول و جذب مخاطب می‌شود.

 آنلاین بودن

در هر مکانی که دسترسی به اینترنت داشته باشید قابل مشاهده است.

حضور سلبریتی

مهم‌ترین مزیت تبلیغ کردن در این فضا حضور افراد مشهور در تیزر‌های تبلیغاتی است، زیرا اولا اینگونه افراد طرفداران زیادی دارند که آن‌ها را دنبال می‌کنند پس باعث می‌شود آگهی بیشتر دیده شود، دوما وقتی یک محصول توسط یک سلبریتی تایید و معرفی شود مردم سریع‌تر به آن شرکت اعتماد می‌کنند و تقاضا محصول در بازار افزایش پیدا می‌کند.

جلوگیری از تجمعات

یکی از راه‌های موفق برای معرفی یک کسب و کار برگزاری مراسم افتتاحیه با حضور مردم و افراد مشهور است، اما متاسفانه امروزه با توجه به شیوع کرونا باید از هرگونه تجمع خودداری کرد. شما می‌توانید هنگام افتتاح کسب و کارتان یکی از آن‌ها را دعوت کنید تا شروع کسب و‌کارتان را اعلام کند و افراد زیادی به صورت آنلاین مراسم تماشا کنند.

برقراری ارتباط با سلبریتی‌ها

دسترسی به هنرمندان برای تبلیغات کمی دشوار است، اما ویکادو یک پل ارتباطی میان شما و فرد مورد‌ نظر است و به راحتی می‌توانید از طریق سایت www.vkado.net  با سلبریتی مورد نظر خود در مورد کارتان صحبت کنید.

سخن آخر

در ابتدا هر فعالیتی بهتر است برنامه ریزی و هدف‌گذاری انجام شود، قبل از شروع کار و تولید محصول باید در مورد معرفی و شناساندن آن فکر کرد. همان‌گونه که گفتیم تبلیغ باید موجب افزایش مشتری باشد. پس باید قبل از شروع کار در مورد شیوه درست و اصولی تبلیغات تحقیق کرد؛ زیرا تبلیغات غلط می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و موجب ریزش مشتریان شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبلیغات شبکه های اجتماعی تبلیغات محیطی برای تبلیغات تبلیغ کردن برای تبلیغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌های آنلاین طراحی شد

علی وکیلی، مدیرعامل یک شرکت خلاق فعال در زمینه برندینگ مستقر در کارخانه نوآوری آزادی، به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره یکی از روش‌های نوین برندینگ محصولات که توسط این شرکت خلاق ارائه شده است، توضیح داد: طراحی یک موزه آنلاین برای صنایع و واحدهای تولیدی در راستای برندینگ محصولات و شناخته‌شده‌تر کردن آن‌ها یکی از روش‌های نوین برندینگ توسط این شرکت است.

وی در همین راستا افزود: در اکثر مواقع یک تاریخچه منسجم از فعالیت‌ها، محصولات، افتخارات و خلاصه تمام امور مربوط به یک برند، وجود ندارد یا شاهد این هستیم که خیلی از شرکت‌ها، درقالب روش‌های سنتی مانند بروشور، اطلاعات و خدمات مربوط به خوود را به مشتری ارائه می‌کنند.

وکیلی توضیحات دقیق‌تری از روش نوین این مجموعه برای طراحی موزه آنلاین ارائه کرد و گفت: درواقع، این موزه‌ها براساس چند مرحله اساسی، طراحی مفهوم یا مفهوم‌سازی، طراحی آنلاین و شبکه‌سازی محصول و درنهایت طراحی معماری تکنولوژیکال، طراحی می‌شوند.

وی ادامه داد: این خدمات بر بستر وب و طراحی موزه‌های‌ آنلاین براساس قصه و روایت هر برند و محصول ارائه می‌شوند.

این فناور حوزه برندینگ درباره نحوه اجرایی‌سازی ایده‌ها برای برندینگ محصول توسط این مجموعه توضیح داد: اساس کار شرکت به‌صورت«EPC» یا سیستم کار طراحی، تامین تجهیزات و اجرای پروژه  از صفر تا صد توسط کارفرما است.

 

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • الزام کسب و کارها برای دریافت شناسه یکتا
  • مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد
  • موزه‌های آنلاین طراحی شد
  • رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد
  • معرفی رئیس تبلیغات اسلامی جغتای
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالا‌های آسیب‌رسان سلامت
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران