Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@09:10:39 GMT

آمریکا عربستان را بابت قتل خاشقجی پاسخگو کند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۷۴۵۲

آمریکا عربستان را بابت قتل خاشقجی پاسخگو کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، خدیجه چنگیز نامزد «جمال خاشقجی» روزنامه نگار مقتول سعودی، تعهد دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را در پاسخگو کردن عربستان سعودی نسبت به قتل این روزنامه نگار منتقد زیر سوال برد.

وی در آستانه سالگرد کشته شدن خاشقجی به واشنگتن سفر کرده است و در نزدیک کنگره آمریکا از پرتره خاشقجی که از ستون های روزنامه تهیه شده بود، رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدیجه چنگیز همچنین از دیدار « جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در آستانه سالگرد مرگ خاشقجی ابراز نگرانی کرد.

وی در همین رابطه گفت: آیا این شباهتی به پاسخگو کردن عربستان سعودی که بایدن قولش را داده بود، دارد؟

جمال خاشقجی نویسنده و روزنامه نگار منتقد سعودی در اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی در کنسولگری عربستان سعودی در شهر «استانبول» ترکیه، توسط عناصر امنیتی سعودی به طرز وحشتناکی به قتل رسید؛ حادثه‌ای که افکار عمومی جهان را شوکه کرد.

وزیر خارجه عربستان سعودی پیشتر درباره جنایت ترور جمال خاشقجی گفته بود: عاملان قتل خاشقجی را محاکمه و اقداماتی اتخاذ کردیم که تضمین می‌کند آنچه روی داد، دیگر به هیچ عنوان در عربستان یا هیچکدام از نمایندگی‌های دیپلماتیک کشور تکرار نخواهد شد.

کد خبر 5318015 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: جمال خاشقجی عربستان سعودی محمد بن سلمان ایالات متحده امریکا جیک سالیوان جو بایدن ترکیه ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی افغانستان عراق روسیه فلسطین سوریه ترکیه کره شمالی بحرین عربستان سعودی توافق آکوس ایران طالبان عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۷۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت

ویدیویی از بارش عجیب برف در طائف عربستان در نهمین روز از اردیبهشت سال 1403 را ببینید./هم میهن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه