Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ائتلاف متجاوز سعودی با بیان این ادعا که موفق به رهگیری و منهدم کردن یک پهپاد مسلح شده است، اعلام کرد: این پهپاد متعلق به انصارالله بوده است.

ائتلاف سعودی هراز چندگاهی این ادعا را مطرح می‌کند که در سرنگونی پهپاد‌های یمنی موفق عمل کرده است و این بار نیز با اعلام این خبر مدعی شده است که این پهپاد مسلح شلیک شده از سوی انصارالله به سمت جیزان هدایت شده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش یمن تاکنون واکنشی نسبت به این ادعای عربستان نداشته است.

از تاریخ ۶ فروردین ۱۳۹۴عربستان در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا و با این ادعا که در تلاش است رئیس جمهور مستعفی یمن را به قدرت بازگرداند اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است و متجاوزان به یمن و مزدوران آنان روزی چند بار توافقنامه‌های آتش بس خود را نقض کرده و اقدام به حملات هوایی به مناطق مختلف یمن می‌کنند و در مقابل ارتش یمن نیز همواره بر این موضوع تاکید دارد که تا زمان تداوم تجاوز‌ها و محاصره یمن به حملات خود علیه اهداف نظامی عربستان ادامه می‌دهد.

چندی پیش، سازمان صلح یمن خواستار پایان جنگ علیه این کشور شد. این درخواست در چهل و هشتمین دور نشست‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل که در ژنو برگزار شده است، مطرح شد  و یکی از فعالان یمنی به عنوان سخنگوی این سازمان گفت که؛ ائتلاف متجاوز حریم هوایی صنعا را از روز نهم اوت ۲۰۱۶ بسته و همه پرواز‌های تجاری را تا امروز لغو کرده است و طبق آمار‌های داخلی، طی پنج سال گذشته حدود یکصد هزار غیرنظامی به سبب بسته بودن فرودگاه و ممانعت از سفر آن‌ها به خارج برای درمان جان خود را از دست داده اند و ۴۰۰ هزار یمنی هم با سرنوشت مشابهی روبرو هستند.

محمد بن‌سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی نیز در دیدار با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در ریاض، مدعی شد که  از طرح پایان دادن به بحران یمن که شامل آتش‌بس فراگیر تحت نظارت سازمان ملل است حمایت می‌کند و تاکید کرد: بحران یمن باید براساس مراجع سه‌گانه و تحت نظارت سازمان ملل پایان یابد و با حُسن نیت همراه باشد.

بن‌سلمان بدون اشاره به جنایت‌های عربستان طی چند ساله گذشته در یمن مدعی شد که انصارالله یمن باید در مذاکرات سیاسی با دولت مستعفی این کشور به ریاست منصور هادی حُسن نیت داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یمن ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۴۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم

کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئویی را منتشر کرده‌اند که شهامت و جسارت یک مرد جوان سعودی را در نجات ۴ تن دیگر که در سیل وادی الجعبه در این کشور گرفتار شده بودند، نشان می‌دهد.

به گزارش فرارو، یک مرد جوان که گفته می‌شود عایض الاکلبی نام دارد، با راندن یک لودر و نفوذ به سیلاب وادی الجعبه در شهر بیشه عربستان موفق به نجات این ۴ مرد جوان گرفتار شده است.

در ویدئوی منتشر شده از این اتفاق، یک لودر در وسط آب‌های شدید سیلاب ظاهر می‌شود، سپس دو نفر دیگر توانستند ۴ جوان را که در سیل گیر کرده بودند، نجات دهند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در عربستان سعودی عملیات نجات را که آن را قهرمانانه توصیف کردند، ستودند و به این ویدیو واکنش نشان دادند و از اقدام این شهروند سعودی تمجید کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند