Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیین افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان مقاومت اسلامی و فاز دوم موزه دفاع مقدس خراسان رضوی، صبح امروز با حضور خانواده‌های معزز شهدا، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، کمال‌الدین میرجعفریان معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی، عبدالله ارجائی شهردار مشهد، محمدحسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد و جمعی از فرماندهان لشکری و مسئولان شهری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ابتدای این مراسم، با بیان اینکه هرروز، روز گرامیداشت حماسه و ایثار است، اظهار کرد: ما تحت بیرق شهیدان هستیم و عزت‌های امروز ما مرهون حماسه سازی‌‎ها و ایثارهایی است که پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل از خود نشان دادند.

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده ادامه داد: موزه دفاع مقدس و مرکز فرهنگی خراسان رضوی یکی از برنامه‌های راهبردی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان است که به موازات افتتاح یادمان‌ها در شهرستان‌های مختلف، تألیف و چاپ کتب اسنادی و تدوین دانشنامه استانی دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس مربوط به یک هفته و یک ماه نیست بلکه به استناد قاعده «کُلُّ یَوم عاشورا وَ کُلُّ اَرضٍ کَربَلا» حتی لحظه‌ای نباید در عمل به سیره شهیدان و نشر ارزش‌های معارف دفاع مقدس توقف و سستی به خرج داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: برای آن که معارف فرهنگ دفاع مقدس را در بین جامعه و خصوصاً جوانان نشر دهیم، باید به صد زبان سخن گفت و از همه ابزارها نظیر هنر و رسانه استفاده کرد تا حرکت شهدا به الگوی همه مردم تبدیل شود.

موزه دفاع مقدس خراسان رضوی، سرمایه فرهنگی استان است

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی در ادامه این مراسم، دفاع مقدس را صحنه نمایش مقاومت مظلومانه ملت ایران در برابر یک اتحاد شیطانی جهانی دانست و تصریح کرد: احداث مراکز فرهنگی و معنوی از جمله مصادیق برنامه‌هایی است که توسط آن‌ها می‌توان فرهنگ ایثارگری و شهادت را به نسل‌های آینده انتقال داد، بنابراین برای همه مدیران و فرماندهانی که کمک به احداث باغ‌موزه دفاع مقدس استان در حیطه اختیارات و توانمندی‌های آنان است، علاوه بر مسئولیت اداری، یک‌بار معنوی و اخلاقی هم وجود دارد که در این عرصه به میدان بیایند.

کمال‌الدین میرجعفریان تأکید کرد: پیگیری‌های لازم برای ساخت موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی، منحصر در استان نیست و مطالبه ساخت آن را می‌توان حتی در سطح ملی و کشوری دنبال کرد، ساختار بودجه‌بندی استان می‌تواند به سمتی سوق پیدا کند که بخشی از بودجه فرهنگی را به ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس خراسان رضوی تخصیص داد زیرا آورده فرهنگی این مجموعه اگر از بسیاری از برنامه‌های دیگر بیشتر نباشد، کمتر نیست.

سیره شهدا، یک زبان بین‌المللی برای انتقال فرهنگ اسلام است

شهردار مشهد در انتهای این مراسم به تبیین ضرورت‌های نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پرداخت و گفت: سینمای هالیوود به عنوان نماد رسانه استکبارجهانی متمرکز بر دو مولفه شهوت‌گرایی و خشونت‌طلبی است و اگر این دو مؤلفه را از تولیدات سینمای هالیوود حذف کنیم، هیچ بار معنایی برای هنر غربی باقی نمی‌ماند.

عبدالله ارجائی ابراز کرد: نسخه جایگزین این گرایشات نفسانی، روحیه رشادت و ایثارگری است و اگر در سیره و سبک زندگی شهدای دفاع مقدس تفکر و مطالعه کنیم، نسخه‌های قابل‌ارائه بسیاری وجود دارد که می‌توان در بستر هنر از سرچشمه آن بهره برد.

وی گفت: اساساً می‌توان به مدد سبک زندگی شهدا یک زبان بین‌المللی ایجاد کرد تا جوانان همه کشورهای اسلامی حول یک فرهنگ گردهم جمع شوند، صدور انقلاب اسلامی به زور اسلحه و خمپاره میسر نمی‌شود بلکه باید در قالب یک فرهنگ جذاب، این مبانی را تبیین کرد و وحدت آرمان‌شهر اسلامی را در گرو نشر ارزش‌های دفاع مقدس تحقق بخشید.

باغ‌موزه دفاع مقدس خراسان رضوی با زیربنای ۱۹ هزار مترمربع در ضلع شرقی بوستان کوهسنگی مشهد درحال احداث است و تاکنون کتابخانه و مرکز اسناد این مرکز فرهنگی درقالب فاز اول و ساختمان مقاومت اسلامی در قالب فاز دوم به بهره‌برداری رسیده است؛ طبق پیش‌بینی‌ها، موزه مرکزی، سالن اجتماعات و محوطه‌سازی این مجموعه نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس پارک کوهسنگی مشهد سیره شهدا حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس موزه دفاع مقدس خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: با کاشت ۸۵ هزار پیاز لاله در ضلع شمالی بوستان ملت و برگزاری جشنواره لاله دربیش از هزار مترمربع مساحت این فضا با استقبال و بازدید حداکثری زائران و مجاوران در مشهد روبه رو شد.

حسین مختاری افزود: ۱۵ هزار پیاز لاله  هم در باغ گل‌ها کاشته شد و این فضا نیز با استقبال گسترده‌ای روبه رو شد.

وی گفت: با توجه به استقبال از این جشنواره در نظر است در سال‌های آتی این جشنواره با توسعه و اقدامات بیشتری انجام شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با هدف ارتقاء هر چه بیشتر جشنواره‌های لاله مشهد از سه باغ گل‌های لاله در تهران و جشنواره‌های  آسارا،   چمران و باغ ایرانی در ونک بازدید کرد.

دیگر خبرها

  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • رقابت بیش از ۱۳۰۰ داوطلب کنکور در استان خراسان رضوی/ مشهد مقدس دارای ۸ حوزه برگزاری آزمون است
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران